Do strategije podjetja s SWOT analizo

SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) analiza je strateško orodje za oblikovanje celovite strategije za nadaljnje poslovanje. Sestavljata jo zunanja in notranja analiza, kar nudi vpogled v sedanje ter prihodnje vplive na uspešnost podjetja. Uporabna je za vse vrste podjetij in enot.
Do strategije podjetja s SWOT analizo

Do strategije podjetja s SWOT analizo (slika: sxc.hu).

Notranja analiza

Pri notranjem delu analize se osredotočamo na prednosti ter slabosti podjetja (SW) po podstrukturah, kot so finančna, trženjska, kadrovska, R&R, tehnološka in organizacijska podstruktura. Opredelimo sedanje lastnosti, katerih namen je spoznati, katere enote oz. lastnosti imajo pozitiven ali negativen vpliv na poslovanje ter uspešnost podjetja.

Pri natančnejši analizi poznamo dva pristopa: točkovni ter subjektivni pristop. Pri obeh pristopih opazujemo spremenljivke, kot so struktura kupcev, razmerje cena/kakovost, trženjske raziskave, pospeševanje prodaje … Pri subjektivnem pristopu tako označimo lastnosti teh struktur: velika slabost, majhna slabost, nevtralno, majhna prednost, velika prednost, ter morebitne komentarje. Pri točkovnem pristopu pa ocenjujemo te lastnosti s ponderji ter ocenami in naredimo tehtano oceno.

Zunanja analiza

Pri zunanjem delu analize poiščemo priložnosti in nevarnosti (OT) dejavnikov zunaj podjetja, tako za sedanjost kot za prihodnost. Namen tega je, da bi spoznali, katere enote oz. dejavnosti predstavljajo priložnosti ali nevarnosti za uspešno poslovanje podjetja.

Tudi  pri tem lahko uporabimo subjektivni ter točkovni pristop, kjer spremljamo dejavnike, kot so staranje prebivalstva, novi zakoni, cenovna politika konkurentov …

Profil prednosti in slabosti

Pri SWOT analizi lahko izdelamo tudi profil prednosti in slabosti ter profil priložnosti in nevarnosti, ki nam da hiter pregled nad boljšimi oziroma slabšimi enotami v podjetju.

Ocenimo, kakšen prispevek prednosti in slabosti k sedanji uspešnosti podjetja ima določena enota (nizek, srednji, visok) ter kakšna je vrsta prispevka priložnosti in nevarnosti k bodoči uspešnosti podjetja (nevarnost, nevtralno, priložnost).

SWOT matrika: most med SWOT analizo in razvijanjem strategije podjetja

Viri: Dimovski, V. in Penger, S. 2008. Temelji managementa, A Pearson Custom publication, Ljubljana: Ekonomska fakulteta. Prof. dr. Tomaž Čater, Strateški management 1, 5. Del: Celovita analiza, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta.

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje