Do strategije podjetja s SWOT analizo

SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) analiza je strateško orodje za oblikovanje celovite strategije za nadaljnje poslovanje. Sestavljata jo zunanja in notranja analiza, kar nudi vpogled v sedanje ter prihodnje vplive na uspešnost podjetja. Uporabna je za vse vrste podjetij in enot.
Do strategije podjetja s SWOT analizo

Do strategije podjetja s SWOT analizo (slika: sxc.hu).

Notranja analiza

Pri notranjem delu analize se osredotočamo na prednosti ter slabosti podjetja (SW) po podstrukturah, kot so finančna, trženjska, kadrovska, R&R, tehnološka in organizacijska podstruktura. Opredelimo sedanje lastnosti, katerih namen je spoznati, katere enote oz. lastnosti imajo pozitiven ali negativen vpliv na poslovanje ter uspešnost podjetja.

Pri natančnejši analizi poznamo dva pristopa: točkovni ter subjektivni pristop. Pri obeh pristopih opazujemo spremenljivke, kot so struktura kupcev, razmerje cena/kakovost, trženjske raziskave, pospeševanje prodaje … Pri subjektivnem pristopu tako označimo lastnosti teh struktur: velika slabost, majhna slabost, nevtralno, majhna prednost, velika prednost, ter morebitne komentarje. Pri točkovnem pristopu pa ocenjujemo te lastnosti s ponderji ter ocenami in naredimo tehtano oceno.

Zunanja analiza

Pri zunanjem delu analize poiščemo priložnosti in nevarnosti (OT) dejavnikov zunaj podjetja, tako za sedanjost kot za prihodnost. Namen tega je, da bi spoznali, katere enote oz. dejavnosti predstavljajo priložnosti ali nevarnosti za uspešno poslovanje podjetja.

Tudi  pri tem lahko uporabimo subjektivni ter točkovni pristop, kjer spremljamo dejavnike, kot so staranje prebivalstva, novi zakoni, cenovna politika konkurentov …

Profil prednosti in slabosti

Pri SWOT analizi lahko izdelamo tudi profil prednosti in slabosti ter profil priložnosti in nevarnosti, ki nam da hiter pregled nad boljšimi oziroma slabšimi enotami v podjetju.

Ocenimo, kakšen prispevek prednosti in slabosti k sedanji uspešnosti podjetja ima določena enota (nizek, srednji, visok) ter kakšna je vrsta prispevka priložnosti in nevarnosti k bodoči uspešnosti podjetja (nevarnost, nevtralno, priložnost).

SWOT matrika: most med SWOT analizo in razvijanjem strategije podjetja

Viri: Dimovski, V. in Penger, S. 2008. Temelji managementa, A Pearson Custom publication, Ljubljana: Ekonomska fakulteta. Prof. dr. Tomaž Čater, Strateški management 1, 5. Del: Celovita analiza, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta.

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

MP dogodek: Kingsbox: Od študenta do milijon evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: Kingsbox: Od študenta do milijon evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitrorastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje