Do strategije podjetja s SWOT analizo

SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) analiza je strateško orodje za oblikovanje celovite strategije za nadaljnje poslovanje. Sestavljata jo zunanja in notranja analiza, kar nudi vpogled v sedanje ter prihodnje vplive na uspešnost podjetja. Uporabna je za vse vrste podjetij in enot.
Do strategije podjetja s SWOT analizo

Do strategije podjetja s SWOT analizo (slika: sxc.hu).

Notranja analiza

Pri notranjem delu analize se osredotočamo na prednosti ter slabosti podjetja (SW) po podstrukturah, kot so finančna, trženjska, kadrovska, R&R, tehnološka in organizacijska podstruktura. Opredelimo sedanje lastnosti, katerih namen je spoznati, katere enote oz. lastnosti imajo pozitiven ali negativen vpliv na poslovanje ter uspešnost podjetja.

Pri natančnejši analizi poznamo dva pristopa: točkovni ter subjektivni pristop. Pri obeh pristopih opazujemo spremenljivke, kot so struktura kupcev, razmerje cena/kakovost, trženjske raziskave, pospeševanje prodaje … Pri subjektivnem pristopu tako označimo lastnosti teh struktur: velika slabost, majhna slabost, nevtralno, majhna prednost, velika prednost, ter morebitne komentarje. Pri točkovnem pristopu pa ocenjujemo te lastnosti s ponderji ter ocenami in naredimo tehtano oceno.

Zunanja analiza

Pri zunanjem delu analize poiščemo priložnosti in nevarnosti (OT) dejavnikov zunaj podjetja, tako za sedanjost kot za prihodnost. Namen tega je, da bi spoznali, katere enote oz. dejavnosti predstavljajo priložnosti ali nevarnosti za uspešno poslovanje podjetja.

Tudi  pri tem lahko uporabimo subjektivni ter točkovni pristop, kjer spremljamo dejavnike, kot so staranje prebivalstva, novi zakoni, cenovna politika konkurentov …

Profil prednosti in slabosti

Pri SWOT analizi lahko izdelamo tudi profil prednosti in slabosti ter profil priložnosti in nevarnosti, ki nam da hiter pregled nad boljšimi oziroma slabšimi enotami v podjetju.

Ocenimo, kakšen prispevek prednosti in slabosti k sedanji uspešnosti podjetja ima določena enota (nizek, srednji, visok) ter kakšna je vrsta prispevka priložnosti in nevarnosti k bodoči uspešnosti podjetja (nevarnost, nevtralno, priložnost).

SWOT matrika: most med SWOT analizo in razvijanjem strategije podjetja

Viri: Dimovski, V. in Penger, S. 2008. Temelji managementa, A Pearson Custom publication, Ljubljana: Ekonomska fakulteta. Prof. dr. Tomaž Čater, Strateški management 1, 5. Del: Celovita analiza, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta.

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje