Dobre zamisli so kljub recesiji lahko uspešne

Avtor Saba Resnik — 07.07.2010
Komentiraj!
Zanimive zamisli najdemo na vseh področjih, vendar pa morajo le te biti dovolj podjetne, uporabniško naravnane in morajo nuditi rešitev problema, saj si le na tak način podjetnik poveča možnost uspeha na trgu.
Dobre zamisli so kljub recesiji lahko uspešne

Inovativno in dobičkonosno zamisel je mogoče razviti na praktično vseh gospodarskih področjih. (Vir slike: http://lordwales.blog.siol.net)

Alenka Hren, vodja sektorja za podjetništvo pri Japti in Matej Rus, direktor podjetniškega inkubatorja in predavatelj podjetništva na mariborski ekonomsko-poslovni fakulteti, kot primer dobre prakse omenjata podjetje Inova IT, ki ga je ustanovila skupina študentov. V podjetju so razvili mobilno aplikacijo Shoppy, ki omogoča izdelavo in upravljanje nakupovalnega seznama na mobilnem telefonu in delitev seznama s prijatelji. Omenjena aplikacija je na svetovnem forumu Nokia Developer Summit 2009 dosegla drugo mesto s katerim si je podjetje prislužilo posebno podporo finske korporacije.

Podoben primer je tudi podjetje G – 1, ki je razvilo sistem za vbrizg avtoplina v realnem času. Simon Štrancar, direktor podjetja, priznava, da so se na začetku predvsem poigravali z zamislijo in jo razvijali brez prevelikih pričakovanj. Kasneje, ko so izdelali prve prototipe, pa so dobili upanje za prodajo izdelka. Izdelek direktor opisuje kot »sistem, ki edini na svetu vodi vbrizg avtoplina v realnem času in omogoča optimalno izgorevanje, najnižje izpuste in najboljši izkoristek avtoplina«. Podjetje in Simona sicer poznamo tudi iz MP podjetniškega dogodka leta.

Kljub gospodarski krizi, jim je uspelo uresničiti poslovni načrt. Uspeh je po besedah Simona Štrancarja zagotovila kombinacija prave tehnologije, izdelkov in dobre ekipe. O uspešnosti produkta priča tudi prodor na tuje trge in dogovarjanje o sodelovanju s podjetjema Daimler in General Motors. Veliko prepoznavnost v svetu jim je prinesla predvsem zmaga na tekmovanju Start:up Slovenija 2009 ter posledično povečanje prodaje na domačem trgu in prva naročila iz tujine.

»Inventivno in dobičkonosno zamisel je pravzaprav mogoče razviti na praktično vseh gospodarskih področjih. Veliko problemov uporabnikov namreč kljub tržnemu gospodarstvu in konkurenčnemu okolju ni odpravljenih optimalno, zato imajo priložnost novi ponudniki. Zelo malo možnosti pa imajo tiste ideje, ki so lahko same po sebi inventivne in zanimive, nimajo pa nobene že identificirane uporabne vrednosti oziroma ne rešujejo nekega problema na tehnološkem ali storitvenem področju,« pojasnjujeta Alenka Hren in Matej Rus.

Tanja Senekovič iz štajerskega tehnološkega parka še dodaja, da so v času gospodarske krize v prednosti tiste zamisli, ki rešujejo znane probleme na način, ki je prijazen do okolja in tiste zamisli, ki igrajo na čustva ljudi in njihove potrebe. »Vse bolj se zavedamo, da kljub recesijskemu obdobju ni pomembno le zadovoljevanje osnovnih človeških potreb.«

 

Vir: Delo.si (http://delo.si/clanek/111609 in http://delo.si/clanek/111616)

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice