Dobro jutro, svet iger!

"Že stari Rimljani so rekli: Kruha in iger!" Tako je zvenel uvodni stavek v prvo sredino jutro v maju, v prijetni, a še rahlo zaspani atmosferi Svetovne kavarne Sputnik. Z mesečnim dogodkom Startup Cafe smo se ob vonju kave prebudili v svet iger.
Startup cafe - Mordhau

Janez Strajnar in Marko Grgurovič

Tokratne razprave sta se udeležila gosta, ki sta z različnima pristopoma osvojila digitalni svet iger. Primož Strajnar iz studia Tricky Tribe, v katerem so razvili uspešno brezplačno igro Tinker Island in Marko Grgurovič, glavni razvijalec plačljive igre Mordhau. Njuni začetki, kot tudi motivi za vstop na zasičen trg iger so bili precej različni. Strajnarja je prvotno zanimala ekonomija in psihologija potrošnika.

Ob izidu zelo priljubljene Angry Birds igre se je spraševal, kdaj je primeren čas in kaj so motivi potrošnika za nakup dodatkov. Grgurovič pa izhaja iz bolj ljubiteljskega ozadja, saj je tudi sam ogromno število ur preživel ob igranju iger, ter se načrtno odločil, da bo čas učinkoviteje porabil za programiranje lastne igre. Razvijalce igre, ki so k projektu pristopili prostovoljno, je zbral na mednarodni ravni in še danes za potrebe dela komunicirajo preko spleta.

Strajnarja je učinkovitost takšnega poslovnega delovanja precej začudila, saj sam pravi, da ekipa 10 ljudi, ki stoji za igro Tricky Tribe, dela in ustvarja v isti pisarni, kar pa ne prepreči marsikaterega nesporazuma. K igri je pristopil, ko je bila že eno leto v razvijanju, ter jo nato skupaj z ekipo dokončal v 10 mesecih intenzivnega dela. Vložen denar se jim je povrnil le en mesec po izidu.

Kje poiskati investitorje za razvijanje iger?

Vprašanje, ki si ga zastavimo ob tem je, kje dobiti investitorje, ki bodo podprli projekt. Pristopov je več. Razvijalci igre Mordhau so se zaradi prevelikega odstotka (od 30 do 50%), ki ga poberejo založniki raje odločili za zbiranje sredstev s pomočjo platforme za množično financiranje Kickstarter. To se je izkazalo za pametno potezo, saj so zbrali kar 300 tisoč dolarjev. Z uspehom na Kickstarterju so se ponudbe založnikov celo dvignile.

Za razliko od njega je Strajnar s svojo prvo igro Tricky Tribe ubral drugačen pristop in po pol leta razvijanja igre dobil založnika, ki je podprl njihov projekt. Časi, ko so razvijalci pošiljali CD-je z igrami založnikom so minili in s poplavo iger se je število založnikov povečala. S tem se je moč enakomerno porazdelila med razvijalce in naročnike.

Startup cafe – Kako ustvariti Ouftif 7 z gostoma Primožem Strajnarjem in Markom Grgurovičem.

Razvijanje skupnosti

Če smo se zaradi naslova dogodka (Kako ustvariti novi Outfit 7?) spraševali, ali lahko ustvarimo še enega velikana, kot je Outfit 7, nas je Grgurovič opomnil, da primerjava ni najbolj na mestu, saj se trg namiznih računalniških iger precej razlikuje od iger za mobilne naprave, na katere stavijo pri Outfit 7 s Talking Tomom. Čeprav konkurenca ni tako huda, kot pri igrah za mobilne naprave, sta za uspeh na področju iger oba izpostavila grajenje skupnosti. Igra Mordhau svoje podpornike zbira na YouTubu in Redditu, medtem, ko je Tricky Tribe z oglasi na App Store požel velik uspeh.

Kakšno pot naj uberejo mladi, ki želijo zajadrati v svet iger?

Strajnar toplo priporoča razvijanje brezplačnih iger, saj omogočajo nenehno spremljanje in izboljšave ob spremljanju uporabnikov, kar pri plačljivih igrah ni mogoče. Mladim, nadebudnim razvijalcem svetujeta, da naj raziščejo, testirajo trg in potrebe igralcev iger ter naj se lotijo projekta, ki ga bodo sposobni tudi dokončati.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Vsak mlad podjetnik je optimističen. Vendar je trg neizprosen in veliko podjetij kmalu propade. Kateri so najpogostejši razlogi za neuspeh? Preberite več >>

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Guy Kawasaki je dolga leta delal v podjetju Apple pod vodstvom ustanovitelja Steva Jobsa. V tem času je od njega pridobil ogromno znanja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Delovna miza lahko razkrije veliko o tistem, ki jo uporablja. Kaj nam tako lahko povesta delovni mizi Elona Muska in Marka Zuckerberga? Preberite več >>

Video: Joshua Gans: »Eksperimentirajte s poslovnim modelom!«

Video: Joshua Gans: »Eksperimentirajte s poslovnim modelom!«

Vsak podjetnik mora pred vstopom na trg svojo idejo razviti in najti ustrezen poslovni model. V zanimivem videu Joshua Gans predstavi nekaj praktičnih primerov. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje