Dobro jutro, svet iger!

"Že stari Rimljani so rekli: Kruha in iger!" Tako je zvenel uvodni stavek v prvo sredino jutro v maju, v prijetni, a še rahlo zaspani atmosferi Svetovne kavarne Sputnik. Z mesečnim dogodkom Startup Cafe smo se ob vonju kave prebudili v svet iger.
Startup cafe - Mordhau

Janez Strajnar in Marko Grgurovič

Tokratne razprave sta se udeležila gosta, ki sta z različnima pristopoma osvojila digitalni svet iger. Primož Strajnar iz studia Tricky Tribe, v katerem so razvili uspešno brezplačno igro Tinker Island in Marko Grgurovič, glavni razvijalec plačljive igre Mordhau. Njuni začetki, kot tudi motivi za vstop na zasičen trg iger so bili precej različni. Strajnarja je prvotno zanimala ekonomija in psihologija potrošnika.

Ob izidu zelo priljubljene Angry Birds igre se je spraševal, kdaj je primeren čas in kaj so motivi potrošnika za nakup dodatkov. Grgurovič pa izhaja iz bolj ljubiteljskega ozadja, saj je tudi sam ogromno število ur preživel ob igranju iger, ter se načrtno odločil, da bo čas učinkoviteje porabil za programiranje lastne igre. Razvijalce igre, ki so k projektu pristopili prostovoljno, je zbral na mednarodni ravni in še danes za potrebe dela komunicirajo preko spleta.

Strajnarja je učinkovitost takšnega poslovnega delovanja precej začudila, saj sam pravi, da ekipa 10 ljudi, ki stoji za igro Tricky Tribe, dela in ustvarja v isti pisarni, kar pa ne prepreči marsikaterega nesporazuma. K igri je pristopil, ko je bila že eno leto v razvijanju, ter jo nato skupaj z ekipo dokončal v 10 mesecih intenzivnega dela. Vložen denar se jim je povrnil le en mesec po izidu.

Kje poiskati investitorje za razvijanje iger?

Vprašanje, ki si ga zastavimo ob tem je, kje dobiti investitorje, ki bodo podprli projekt. Pristopov je več. Razvijalci igre Mordhau so se zaradi prevelikega odstotka (od 30 do 50%), ki ga poberejo založniki raje odločili za zbiranje sredstev s pomočjo platforme za množično financiranje Kickstarter. To se je izkazalo za pametno potezo, saj so zbrali kar 300 tisoč dolarjev. Z uspehom na Kickstarterju so se ponudbe založnikov celo dvignile.

Za razliko od njega je Strajnar s svojo prvo igro Tricky Tribe ubral drugačen pristop in po pol leta razvijanja igre dobil založnika, ki je podprl njihov projekt. Časi, ko so razvijalci pošiljali CD-je z igrami založnikom so minili in s poplavo iger se je število založnikov povečala. S tem se je moč enakomerno porazdelila med razvijalce in naročnike.

Startup cafe – Kako ustvariti Ouftif 7 z gostoma Primožem Strajnarjem in Markom Grgurovičem.

Razvijanje skupnosti

Če smo se zaradi naslova dogodka (Kako ustvariti novi Outfit 7?) spraševali, ali lahko ustvarimo še enega velikana, kot je Outfit 7, nas je Grgurovič opomnil, da primerjava ni najbolj na mestu, saj se trg namiznih računalniških iger precej razlikuje od iger za mobilne naprave, na katere stavijo pri Outfit 7 s Talking Tomom. Čeprav konkurenca ni tako huda, kot pri igrah za mobilne naprave, sta za uspeh na področju iger oba izpostavila grajenje skupnosti. Igra Mordhau svoje podpornike zbira na YouTubu in Redditu, medtem, ko je Tricky Tribe z oglasi na App Store požel velik uspeh.

Kakšno pot naj uberejo mladi, ki želijo zajadrati v svet iger?

Strajnar toplo priporoča razvijanje brezplačnih iger, saj omogočajo nenehno spremljanje in izboljšave ob spremljanju uporabnikov, kar pri plačljivih igrah ni mogoče. Mladim, nadebudnim razvijalcem svetujeta, da naj raziščejo, testirajo trg in potrebe igralcev iger ter naj se lotijo projekta, ki ga bodo sposobni tudi dokončati.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Tudi v Sloveniji imamo kripto milijonarje

Tudi v Sloveniji imamo kripto milijonarje

Na letošnji lestvici najbogatejših Slovencev časnika Finance sta se pojavila tudi ustanovitelja borze za trgovanje s kriptovalutami Damijan Merlak in Nejc Kodrič. Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana! Preberite več >>

S SportyFi do financiranja športne kariere

S SportyFi do financiranja športne kariere

Zagonsko podjetje SportyFi želi s platformo, ki temelji na kriptovalutah, spremeniti način financiranja v športu. Kmalu se začne njihova kampanja ICO. Preberite več >>

2,3-milijonska investicija v slovensko-ameriški Genialis

2,3-milijonska investicija v slovensko-ameriški Genialis

Slovensko-ameriški start-up Genialis, zmagovalec investicijskega dela letošnje konference PODIM, je v začetku oktobra zaprl 2,3 milijone dolarjev težko semensko naložbo. Preberite več >>

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Pred nekaj dnevi je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživela nova slovenska kampanja: America First Cards. Preberite več >>

Kdo so najmlajši med najbogatejšimi

Kdo so najmlajši med najbogatejšimi

V časniku Finance oziroma reviji Manager so objavili seznam najbogatejših Slovencev. Posebej pa so izpostavili tudi najmlajše člane lestvice – dva sta se uvrstila v prvo deseterico. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje