Dobro jutro, svet iger!

"Že stari Rimljani so rekli: Kruha in iger!" Tako je zvenel uvodni stavek v prvo sredino jutro v maju, v prijetni, a še rahlo zaspani atmosferi Svetovne kavarne Sputnik. Z mesečnim dogodkom Startup Cafe smo se ob vonju kave prebudili v svet iger.
Startup cafe - Mordhau

Janez Strajnar in Marko Grgurovič

Tokratne razprave sta se udeležila gosta, ki sta z različnima pristopoma osvojila digitalni svet iger. Primož Strajnar iz studia Tricky Tribe, v katerem so razvili uspešno brezplačno igro Tinker Island in Marko Grgurovič, glavni razvijalec plačljive igre Mordhau. Njuni začetki, kot tudi motivi za vstop na zasičen trg iger so bili precej različni. Strajnarja je prvotno zanimala ekonomija in psihologija potrošnika.

Ob izidu zelo priljubljene Angry Birds igre se je spraševal, kdaj je primeren čas in kaj so motivi potrošnika za nakup dodatkov. Grgurovič pa izhaja iz bolj ljubiteljskega ozadja, saj je tudi sam ogromno število ur preživel ob igranju iger, ter se načrtno odločil, da bo čas učinkoviteje porabil za programiranje lastne igre. Razvijalce igre, ki so k projektu pristopili prostovoljno, je zbral na mednarodni ravni in še danes za potrebe dela komunicirajo preko spleta.

Strajnarja je učinkovitost takšnega poslovnega delovanja precej začudila, saj sam pravi, da ekipa 10 ljudi, ki stoji za igro Tricky Tribe, dela in ustvarja v isti pisarni, kar pa ne prepreči marsikaterega nesporazuma. K igri je pristopil, ko je bila že eno leto v razvijanju, ter jo nato skupaj z ekipo dokončal v 10 mesecih intenzivnega dela. Vložen denar se jim je povrnil le en mesec po izidu.

Kje poiskati investitorje za razvijanje iger?

Vprašanje, ki si ga zastavimo ob tem je, kje dobiti investitorje, ki bodo podprli projekt. Pristopov je več. Razvijalci igre Mordhau so se zaradi prevelikega odstotka (od 30 do 50%), ki ga poberejo založniki raje odločili za zbiranje sredstev s pomočjo platforme za množično financiranje Kickstarter. To se je izkazalo za pametno potezo, saj so zbrali kar 300 tisoč dolarjev. Z uspehom na Kickstarterju so se ponudbe založnikov celo dvignile.

Za razliko od njega je Strajnar s svojo prvo igro Tricky Tribe ubral drugačen pristop in po pol leta razvijanja igre dobil založnika, ki je podprl njihov projekt. Časi, ko so razvijalci pošiljali CD-je z igrami založnikom so minili in s poplavo iger se je število založnikov povečala. S tem se je moč enakomerno porazdelila med razvijalce in naročnike.

Startup cafe – Kako ustvariti Ouftif 7 z gostoma Primožem Strajnarjem in Markom Grgurovičem.

Razvijanje skupnosti

Če smo se zaradi naslova dogodka (Kako ustvariti novi Outfit 7?) spraševali, ali lahko ustvarimo še enega velikana, kot je Outfit 7, nas je Grgurovič opomnil, da primerjava ni najbolj na mestu, saj se trg namiznih računalniških iger precej razlikuje od iger za mobilne naprave, na katere stavijo pri Outfit 7 s Talking Tomom. Čeprav konkurenca ni tako huda, kot pri igrah za mobilne naprave, sta za uspeh na področju iger oba izpostavila grajenje skupnosti. Igra Mordhau svoje podpornike zbira na YouTubu in Redditu, medtem, ko je Tricky Tribe z oglasi na App Store požel velik uspeh.

Kakšno pot naj uberejo mladi, ki želijo zajadrati v svet iger?

Strajnar toplo priporoča razvijanje brezplačnih iger, saj omogočajo nenehno spremljanje in izboljšave ob spremljanju uporabnikov, kar pri plačljivih igrah ni mogoče. Mladim, nadebudnim razvijalcem svetujeta, da naj raziščejo, testirajo trg in potrebe igralcev iger ter naj se lotijo projekta, ki ga bodo sposobni tudi dokončati.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Na konferenci CES 2018 se predstavljajo tudi češka zagonska podjetja

Na konferenci CES 2018 se predstavljajo tudi češka zagonska podjetja

Na letošnji konferenci Consumer Electronics Show, ki pravkar poteka v Las Vegasu v Združenih državah Amerike, se predstavljajo tudi češka zagonska podjetja. Preberite več >>

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Zagonsko podjetje InsurePal predstavlja platformo za zavarovanje, ki deluje na tehnologiji veriženja blokov in uvaja inovacijo po metodi socialnega vplivanja. Preberite več >>

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit). Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje