Družabni mediji niso ničesar novega

Avtor Nejc Krumpačnik — 21.04.2010
Komentiraj!
Niti se vam ni potrebno ničesar bati. Ključ je v razumevanju, kako priljubljena spletna orodja ustvarjajo razliko.
Družabni mediji niso ničesar novega

Družabni mediji niso novost (slika: businessweek).

Socialni mediji so že od nekdaj z nami. Le kdo še ni priporočal izdelka sosedu, prejel nasveta od kolega ali vprašal za napotilo od prijatelja? Od maloprodajnih trgovinic do koktajl zabav, "socialni mediji", ki smo jih običajno imenovali "čenče" oz. "od-ust-do-ust" ali odnosni marketing, so bili vedno najbolj zaupanja vredna oblika doseganja. Kakorkoli že, v zadnjih nekaj letih se je v najstarejši in najbolj učinkoviti obliki medija zgodila dramatična transformacija.

Za mnoge je predstavljala razlog za proslavljanje, za druge zmedo, za nekatere osuplost. A prav za nikogar ne bi smela predstavljati presenečenja. Gre za enako preoblikovanje, ki se je zgodilo industriji za industrijo, od računalnikov do avtomobilov, televizij do telekomunikacij. Socialni mediji so postali digitalni.

Kot v vsaki drugi industriji, je tudi v socialnih medijih digitalna dimenzija ustvarila eksponentno razliko. Ni razloga, da bi vas pogovori o Twitterju, Facebooku, Linkedln-ju in podobnih stvareh zmedli, kaj šele prestrašili. So kot vse druge, zaradi svoje starosti časti vredne, oblike medijev, le da so dostopni na spletu. To jih dela dostopne od kjerkoli in kadarkoli. In prav to predstavlja ogromno razliko.      

 

Twitter kot koktajl zabava

Vzemite Twitter, na primer. Pravzaprav ni nič drugačen od koktajl zabave (ogromne koktajl zabave, da smo si na jasnem) in veljajo povsem enaka pravila povezovanja. Veliko vaših potrošnikov je tam, prav tako pa tudi veliko vaših možnostnih kupcev. So tudi poročevalci, ki pišejo o vaši industriji, akademiki, ki jo preučujejo ter veliko drugih zanimivih ljudi, ki vam bi morda lahko služili kot odlični priporočniki.

O, pozabili smo še na vaše pametne konkurente, ki se že na vse pretege povezujejo z udeleženci zabave, na kateri lahko tudi vi dosežete marsikaj. Vaše potrošnike lahko spoznate bolje in se z njimi pogovorite o morebitnih težavah, na katere lahko naletijo pri vaših izdelkih ali storitvah. Spoznate lahko nove potencialne kupce, prepoznate njihove "vroče točke", ki jih bodo motivirale k odločitvam, da izberejo prav vaše podjetje ter ustvarite načrte, kako jim slediti. Z drugimi, nekonkurenčnimi podjetji v vaši industriji, se lahko pogovorite o delu, izmenjate lahko ideje in med seboj primerjate zapiske ter ugotovitve.

Z enim očesom lahko medtem pazite na konkurenco in gledate, kako se poskuša prikupiti vašim potrošnikom. Lahko ustvarite še več sto ali več tisoč drugih povezav, brusite vašo ekspertizo in širite vaše omrežje zaupanja vrednih kontaktov. Morda se boste ob tem celo nekoliko zabavali. Sčasoma boste lahko prodajali stvari - ne na zabavi (to bi bilo malomarno), a v naravnem poteku stvari, ko boste razvili odnose z ljudmi, ki ste jih spoznali.

Vse to vas čaka v digitalnem družabnem medijskem svetu. A le, če ste prisotni. Zakaj ne bi bili? Razlogov je več. Je preveliko. Je zastrašujoče. Za to nimate časa. Niste družaben človek. Ne veste, kje začeti.  Ne morete opravičiti zapravljanja časa z iskanjem skritega zaklada v morju človeštva (nenazadnje, voditi morate podjetje). Ne morete delati več stvari hkrati. Vsi ti razlogi so morda upravičeni, a ne držijo vode.         

Ustrezno mreženje

V analognem svetu se dogodki mreženja odvijajo na točno določen datum, na eni sami lokaciji, na kateri je omejeno število ljudi prisotnih omejen čas. Udeleženci so zahtevni in če se jim želite popolnoma posvetiti, boste potrebovali dobršno mero časa. Poleg tega se morate prilagajati njihovim urnikom. A digitalni svet je drugačen. Prisoten je 24/7, torej vaš koledar ni problematičen. Vključite se lahko, kadarkoli ustreza vam in porabite ravno toliko časa kot to želite sami.  

 

Vir: Business Week

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!