E-mail marketing – katere podatke o prejemnikih zbiramo in kako jih uporabimo – 1. del

Avtor Manca Korelc — 29.05.2015
Komentiraj!
Prejšnjič ste si lahko pogledali 9 top trendov v e-mail marketingu, ki tudi v letu 2015 ostaja najbolj učinkovito orodje spletnega marketinga. V tokratnem prispevku si lahko ogledate, katere podatke v e-mail marketingu zbiramo in kako jih uporabimo.
E-mail marketing – katere podatke o prejemnikih zbiramo in kako jih uporabimo – 1. del

E-mail marketing – katere podatke o prejemnikih zbiramo in kako jih uporabimo(Vir: Picjumbo.com)

E-mail je najmočnejše orodje na spletu, o trendih pošiljanja mailov sem pisala v prejšnjem prispevku. Če želimo izkoristiti vse potenciale e-mail marketinga, potrebujemo strategijo zbiranja in obdelovanja podatkov o ciljnih kupcih.

V tokratnem blogu bom opisala podatke, ki jih je dobro zbirati o naših (potencialnih) kupcih, v naslednjem pa bomo spoznali, kaj lahko s temi podatki naredimo, da bodo naše e-mail kampanje uspešne.

Katere 4 tipe podatkov zbiramo o naših prejemnikih?

Demografski podatki

Pri registraciji ali nakupu je dobro zbirati ime, starost, spol in lokacijo.

Ti podatki imajo veliko vrednost, ker se ne spreminjajo pogosto, zato so idealni za osnovno segmentacijo, personalizacijo in avtomatizirana sporočila (o tem bom pisala naslednjič).

Preference

Naročniki na e-maile svoje podatke označijo v procesu registracije: običajno govorimo o preferencah glede izdelkov, storitev, kategorij, velikosti, blagovnih znamk ali frekvenci pošiljanja sporočil.

Ti podatki imajo kratko življenjsko dobo. Uporabnik, ki se je letos zanimal za potovanje na Islandijo in se naročil na novice o potovanjih na sever, bo morda drugo leto potoval v Južno Ameriko in bo od nas pričakoval drugačne vsebine.

Naučite se email marketinga od strokovnjaka!

Da bodo ti podatki ohranili vrednost za našo obdelavo, moramo nenehno skrbeti za ažurnost z občasnimi avtomatiziranimi sporočili za posodobitev podatkov.

Podatki o nakupu

To so podatki, ki vam povedo ogromno o (potencialnih) kupcih: datum prvega in zadnjega nakupa, število nakupov, skupna vrednost vseh nakupov, povprečna vrednost nakupa, kupljeni izdelki in podobno.

Integracija teh podatkov v strategijo pošiljanja avtomatiziranih e-mailov lahko radikalno poveča našo uspešnost. 

5 skritih AdWords statistik za izboljšanje kampanje in prihranek časa

Vedenjski podatki

Novi podatki o vedenju uporabnikov so najbolj zanesljiv pokazatelj interesa: katero kategorijo/izdelek/podstran si je uporabnik ogledoval, zapustitev košarice, neizpolnitev spletnega obrazca, odprto sporočilo, kliki v sporočilu.

Ta tip informacij lahko zbiramo pri pošiljanju e-mailov (open rate, kliki na povezave) ali na spletni strani (obisk določenih podstrani, dodani izdelki v košarico).

Najbolj pogosta uporaba teh podatkov je e-mail v roku 24 ur kot opomnik na zaključek spletnega nakupa uporabniku, ki je dodal izdelke v košarico (spomnite se članka o remarketingu) . Današnja tehnologija sicer omogoča sledenje skoraj vsaki akciji na spletu, kar nam pomaga doseganje naših ciljev.

Kako je to videti v praksi

Zamislimo si namišljeno stranko, o kateri imamo naslednje podatke:

Demografski podatki

  • Ime: Maja
  • Spol: ženska
  • Starost: 33
  • Lokacija: Ljubljana

Preference

  • Izdelek: čevlji
  • Kategorija: ženski čevlji
  • Blagovna znamka: n/a
  • Frekvenca pošiljanja: enkrat tedensko

Podatki o nakupu

  • Datum zadnjega nakupa: 45 dni nazaj
  • Kupljen izdelek: črni salonarji z visoko peto, št. 39
  • Vrednost nakupa: 24,99 €

Vedenjski podatki

  • 3 dni nazaj si je na spletni strani ogledovala kategoriji torbice in krila
  • V košarico je dodala rdečo torbico
  • Nakupa ni opravila

Kot pretanjeni marketingarji bomo Maji danes poslali sporočilo, v katerem jo bomo naslovili z imenom in spomnili na nakup torbice iz košarice. Pri tem ji bomo ponudili kodo za popust za torbico ali pa kodo za popust za nakup torbice in krila po izbiri.

Se strinjam, nastavitev tovrstnih avtomatiziranih sporočil je stroškovno in časovno neprijazna, toda zagotovo se nam investicija v vse ure pisanja mailov in klikanja na gumbe v CRM sistemu zagotovo povrne.

Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.

Preberite nadaljevanje: E-mail marketing – katere podatke o prejemnikih zbiramo in kako jih uporabimo

Vabimo vas na delavnico Email marketing!
Datum: 20. 11. od 15:30 do 18:00
Kraj: MP coworking
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice