Email marketing: kje smo Slovenci šibki?

Avtor Maruša Žibert — 28.10.2015
Komentiraj!
Ustanovitelj platforme SqualoMail, Tomaž Štucin, ima z email marketingom večletne izkušnje. Pri sodelovanju in ustvarjanju platforme za izdelavo spletnih trgovin je ugotovil, da ga še posebno zanima razvoj email marketinga. Pravi, da ima ravno email marketing večjo težo.
Email marketing: kje smo Slovenci šibki?

Štucin bo v začetku prihodnjega leta z ekipo vstopil na italijanski trg (Vir slike: osebni arhiv).

»V času razvoja platforme za izdelavo spletnih trgovin smo ugotovili, da je naša komponenta za email marketing zelo zanimiva našim strankam in smo se zato odločili, da pivotiramo in se fokusirano izključno na njo,« pravi Štucin.

Rokave so zavihali pred dvema letoma, eno leto posvetili zgolj razvoju platforme SqualoMail in jo lansirali letos spomladi. »Čeprav je naš primarni trg Italija, smo se najprej usmerili v Slovenijo, tako da je platforma na voljo tudi v slovenščini. Presenetil nas  je pozitiven odziv slovenskega trga,« pojasnjuje. Razlog, zakaj Italija, se skriva v jezikovni bližini in potrebi po večjem trgu. »V Evropi je takšnih trgov pet, tu je tudi ZDA. Ameriški in angleški trg sta dobro pokrita, italijanski, kjer je angleščina večinoma nepoznana, pa je na nek način izoliran,« dopolnjuje.

Na italijanskem trgu uradno še niso, a že opažajo zanimanje

Na italijanski trg z ekipo še ni zares zakorakal, to nameravajo storiti po novem letu, saj želijo določene stvari še nadgraditi, imajo pa že 10 strank iz naše zahodne sosede. Med tem časom poteka testiranje platforme, končne ugotovitve pa bodo iz slovenskega trga aplicirali na italijanski. »To nam predstavlja najcenejši postopek,« dodaja.

»Fizično ostajamo v Sloveniji, saj bomo s tem znižali nadaljnje stroške,« je prepričan 31-letni nekdanji študent Fakultete za računalništvo in informatiko, ki nikoli ni imel pravega namena postati programer. V Italiji bodo imeli poštni nabiralnik, v kolikor pa bo odziv italijanskega občinstva presegel pričakovanja, bodo tudi zaposlovali.

Trenutno imajo prostore v MP-jevem coworkingu, pred tem pa so delali od doma. Takšno delo ni bilo produktivno, pravi Štucin: »Preprosto nimaš ločnice med zasebnim in poslovnim ter tako narediš zelo malo. Coworking je bil v tistem trenutku ugodnejša varianta, kot če bi najeli pisarno, saj je bilo pri pisarni potrebno upoštevati še tekoče stroške in pa dodatne stroške, kot je čiščenje.«

MP-jev coworking jim daje na voljo še brezplačno parkirišče, zaradi lokacije tudi prihranek časa izogibanje prometnim konicam. Pravi, da bi glede na prihodke lahko že najeli svojo pisarno, a je za zdaj cena še približno enaka. »Brez doplačila imamo na voljo sejno sobo, če pride do okvar v pisarni, se s tem ukvarjajo drugi, na voljo imamo tiskalnik, za katerega delovanje, tonerje in papir poskbijo drugi, na voljo pa je tudi ves droben pisarniški inventar, in se s tem ne rabimo ukvarjati. Skratka: coworking nam, v primerjavi z lastno pisarno, prihrani čas, tako da se lahko osredotočimo na svoje delo.«

Platforma, podobna MailChimpovi, a s pomembnima razlikama

Poglejmo še, kakšno platformo je razvila ekipa. Podobna je tisti, kot jo poznamo pri MailChimpu. Na voljo je 30-dnevna brezplačna uporaba platforme s polno funkcionalnostjo. »Prek nje lahko pošljete do tisoč mailov. V njej so predloge za newsletterje, teh je okoli 70, ki jih lahko poljubno popravljate, lahko pa vam jo izdelamo povsem prilagojeno, glede na vaše potrebe,« opisuje platformo.

»Adremo lahko gradite v njej, na spletni strani vgradite plug-in, da se vaši uporabniki prijavljajo na seznam za newsletter, če pa že imate adremo, pa jo preprosto uvozite in naredite poljubne sezname glede na parametre,« sistem pa sam poskrbi, da pošta ne pristane med nezaželeno pošto.

V Sloveniji je sicer kar nekaj podobnih ponudnikov, a so vsi dražji, poudarja sogovornik. »Mi imamo drugačen poslovni model, poleg tega je tehnični del optimalno izveden. Za do 50 tisoč prejemnikov in do 125 tisoč poslanih sporočil na mesec je naša cena 29 evrov na mesec. Konkurenca za podoben paket računa tudi 200 evrov,« metrik pa ne želi izdati.

Največji ponudnik tovrstnih storitev v Sloveniji, opaža, je MailChimp, s katerim pa si platforma SqualoMail deli dve pomembni razliki: cena (njihova je za primerjljivo storitev trikrat cenejša) ter vmesnik in podpora v slovenskem jeziku. »Mi ponujamo celovito podporo uporabnikom, ki večinoma poteka prek elektronske pošte, pri konkurenci pa je uporabniška podpora bistveno slabša.«

MP coworking dogodek: Email marketing

V primerjavi z ZDA smo Slovenci slabši v marketingu, a primerljivi z Italijani in Hrvati

Ko beseda teče o Sloveniji, ne moreva mimo pogovora o stanju pri nas: »Ni najboljše, marketing nam v splošnem ne gre najbolje. V primerjavi z ZDA smo slabi, a primerljivi z Italijani in Hrvati.« Ker po njegovem mnenju manjka predvsem izobraževanj domačim podjetjim, veliko časa posvečajo tudi temu. Zato je nastal tudi blog, na katerem redno pišejo o tematikah, ki bi jih moral vsak podjetnik obvladati.

»Pri določenih startupih se pozna, da so naredili korak naprej. Vendar je vedno tako, da so veliki težje prilagodljivi, startupi pa bolj. Opažamo pa težavo pri malih podjetjih, to področje jim ni povsem jasno. Email marketing jemljejo za rezervo, a gre za najcenejši kanal, kjer je povračilna doba investicije (ROI) največja.« Opaža, da so se mnogi sicer že srečali s tem področjem, a ne vedo, kako priti do prejemnikov, zbirati naslove, kaj storiti z vsebino. »Pošiljajo slabo vsebino in obliko, ki je obupna. Zato so slabi odzivi,« dodaja.

Email marketing, ki ga opiše s tremi besedami – cenovno ugoden, učinkovit in donosen -, po njegovem mnenju še ni dosegel vrhunca. »Email obstaja že desetletja. Dolgo se govori, da bo izginil, a trendi kažejo ravno obratno. Najbolj je v uporabi v starostni skupini od 18 do 25 let. Mail ne bo izginil, ostal bo tudi marketing,« je prepričan. Prišlo pa bo do prilagoditev, v ZDA se že dogajajo, pri nas je še v povojih, v obliki vsebinskega marketinga: »Ne gre za samo prodajo, ampak za koristne nasvete. Vsebino z dodano vrednostjo. Z njim postanete pomembnejši, vidnejši v poštnem nabiralniku.« Vse pomembnejša je tudi personalizacija, da so e-sporočila bolj pisana na kožo prejemniku. »Če imate trgovino in vaša stranka označi, da so ji všeč kavbojke in majice, ji pošiljajte zgolj to, ne pa vse produkte, ki jih imate,« je konkreten.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!