Email marketing: kje smo Slovenci šibki?

Ustanovitelj platforme SqualoMail, Tomaž Štucin, ima z email marketingom večletne izkušnje. Pri sodelovanju in ustvarjanju platforme za izdelavo spletnih trgovin je ugotovil, da ga še posebno zanima razvoj email marketinga. Pravi, da ima ravno email marketing večjo težo.
Email marketing: kje smo Slovenci šibki?

Štucin bo v začetku prihodnjega leta z ekipo vstopil na italijanski trg (Vir slike: osebni arhiv).

»V času razvoja platforme za izdelavo spletnih trgovin smo ugotovili, da je naša komponenta za email marketing zelo zanimiva našim strankam in smo se zato odločili, da pivotiramo in se fokusirano izključno na njo,« pravi Štucin.

Rokave so zavihali pred dvema letoma, eno leto posvetili zgolj razvoju platforme SqualoMail in jo lansirali letos spomladi. »Čeprav je naš primarni trg Italija, smo se najprej usmerili v Slovenijo, tako da je platforma na voljo tudi v slovenščini. Presenetil nas  je pozitiven odziv slovenskega trga,« pojasnjuje. Razlog, zakaj Italija, se skriva v jezikovni bližini in potrebi po večjem trgu. »V Evropi je takšnih trgov pet, tu je tudi ZDA. Ameriški in angleški trg sta dobro pokrita, italijanski, kjer je angleščina večinoma nepoznana, pa je na nek način izoliran,« dopolnjuje.

Na italijanskem trgu uradno še niso, a že opažajo zanimanje

Na italijanski trg z ekipo še ni zares zakorakal, to nameravajo storiti po novem letu, saj želijo določene stvari še nadgraditi, imajo pa že 10 strank iz naše zahodne sosede. Med tem časom poteka testiranje platforme, končne ugotovitve pa bodo iz slovenskega trga aplicirali na italijanski. »To nam predstavlja najcenejši postopek,« dodaja.

»Fizično ostajamo v Sloveniji, saj bomo s tem znižali nadaljnje stroške,« je prepričan 31-letni nekdanji študent Fakultete za računalništvo in informatiko, ki nikoli ni imel pravega namena postati programer. V Italiji bodo imeli poštni nabiralnik, v kolikor pa bo odziv italijanskega občinstva presegel pričakovanja, bodo tudi zaposlovali.

Trenutno imajo prostore v MP-jevem coworkingu, pred tem pa so delali od doma. Takšno delo ni bilo produktivno, pravi Štucin: »Preprosto nimaš ločnice med zasebnim in poslovnim ter tako narediš zelo malo. Coworking je bil v tistem trenutku ugodnejša varianta, kot če bi najeli pisarno, saj je bilo pri pisarni potrebno upoštevati še tekoče stroške in pa dodatne stroške, kot je čiščenje.«

MP-jev coworking jim daje na voljo še brezplačno parkirišče, zaradi lokacije tudi prihranek časa izogibanje prometnim konicam. Pravi, da bi glede na prihodke lahko že najeli svojo pisarno, a je za zdaj cena še približno enaka. »Brez doplačila imamo na voljo sejno sobo, če pride do okvar v pisarni, se s tem ukvarjajo drugi, na voljo imamo tiskalnik, za katerega delovanje, tonerje in papir poskbijo drugi, na voljo pa je tudi ves droben pisarniški inventar, in se s tem ne rabimo ukvarjati. Skratka: coworking nam, v primerjavi z lastno pisarno, prihrani čas, tako da se lahko osredotočimo na svoje delo.«

Platforma, podobna MailChimpovi, a s pomembnima razlikama

Poglejmo še, kakšno platformo je razvila ekipa. Podobna je tisti, kot jo poznamo pri MailChimpu. Na voljo je 30-dnevna brezplačna uporaba platforme s polno funkcionalnostjo. »Prek nje lahko pošljete do tisoč mailov. V njej so predloge za newsletterje, teh je okoli 70, ki jih lahko poljubno popravljate, lahko pa vam jo izdelamo povsem prilagojeno, glede na vaše potrebe,« opisuje platformo.

»Adremo lahko gradite v njej, na spletni strani vgradite plug-in, da se vaši uporabniki prijavljajo na seznam za newsletter, če pa že imate adremo, pa jo preprosto uvozite in naredite poljubne sezname glede na parametre,« sistem pa sam poskrbi, da pošta ne pristane med nezaželeno pošto.

V Sloveniji je sicer kar nekaj podobnih ponudnikov, a so vsi dražji, poudarja sogovornik. »Mi imamo drugačen poslovni model, poleg tega je tehnični del optimalno izveden. Za do 50 tisoč prejemnikov in do 125 tisoč poslanih sporočil na mesec je naša cena 29 evrov na mesec. Konkurenca za podoben paket računa tudi 200 evrov,« metrik pa ne želi izdati.

Največji ponudnik tovrstnih storitev v Sloveniji, opaža, je MailChimp, s katerim pa si platforma SqualoMail deli dve pomembni razliki: cena (njihova je za primerjljivo storitev trikrat cenejša) ter vmesnik in podpora v slovenskem jeziku. »Mi ponujamo celovito podporo uporabnikom, ki večinoma poteka prek elektronske pošte, pri konkurenci pa je uporabniška podpora bistveno slabša.«

MP coworking dogodek: Email marketing

V primerjavi z ZDA smo Slovenci slabši v marketingu, a primerljivi z Italijani in Hrvati

Ko beseda teče o Sloveniji, ne moreva mimo pogovora o stanju pri nas: »Ni najboljše, marketing nam v splošnem ne gre najbolje. V primerjavi z ZDA smo slabi, a primerljivi z Italijani in Hrvati.« Ker po njegovem mnenju manjka predvsem izobraževanj domačim podjetjim, veliko časa posvečajo tudi temu. Zato je nastal tudi blog, na katerem redno pišejo o tematikah, ki bi jih moral vsak podjetnik obvladati.

»Pri določenih startupih se pozna, da so naredili korak naprej. Vendar je vedno tako, da so veliki težje prilagodljivi, startupi pa bolj. Opažamo pa težavo pri malih podjetjih, to področje jim ni povsem jasno. Email marketing jemljejo za rezervo, a gre za najcenejši kanal, kjer je povračilna doba investicije (ROI) največja.« Opaža, da so se mnogi sicer že srečali s tem področjem, a ne vedo, kako priti do prejemnikov, zbirati naslove, kaj storiti z vsebino. »Pošiljajo slabo vsebino in obliko, ki je obupna. Zato so slabi odzivi,« dodaja.

Email marketing, ki ga opiše s tremi besedami – cenovno ugoden, učinkovit in donosen -, po njegovem mnenju še ni dosegel vrhunca. »Email obstaja že desetletja. Dolgo se govori, da bo izginil, a trendi kažejo ravno obratno. Najbolj je v uporabi v starostni skupini od 18 do 25 let. Mail ne bo izginil, ostal bo tudi marketing,« je prepričan. Prišlo pa bo do prilagoditev, v ZDA se že dogajajo, pri nas je še v povojih, v obliki vsebinskega marketinga: »Ne gre za samo prodajo, ampak za koristne nasvete. Vsebino z dodano vrednostjo. Z njim postanete pomembnejši, vidnejši v poštnem nabiralniku.« Vse pomembnejša je tudi personalizacija, da so e-sporočila bolj pisana na kožo prejemniku. »Če imate trgovino in vaša stranka označi, da so ji všeč kavbojke in majice, ji pošiljajte zgolj to, ne pa vse produkte, ki jih imate,« je konkreten.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje