E-računi so razvojna priložnost za gospodarstvo

Organizacije že vrsto let uporabljajo informacijske sisteme, s katerimi so digitalizirale svoje interne poslovne procese. Ne glede na hiter razvoj informacijske podpore pri poslovanju pa se je poslovanje med poslovnimi subjekti ohranilo v papirni obliki.
E-računi so razvojna priložnost za gospodarstvo

E-računi so razvojna priložnost za gospodarstvo (Vir slike: Freeimages.com)

Danes podjetja in organizacije v javnem sektorju ugotavljajo, da papirno poslovanje ni samo časovno neučinkovito, ampak je tudi drago in podvrženo napakam. Posledično papirno poslovanje zavira poslovno uspešnost in predvsem podjetjem, ki morajo tekmovati z globalno konkurenco, zmanjšuje agilnost in vitkost. Osrednji cilj elektronskega poslovanja je torej povečanje poslovne uspešnosti prek večje učinkovitosti in kakovosti poslovanja.

Pri elektronskem poslovanju gre po definiciji za to, da se elektronski dokument pripravi z elektronsko opremo za obdelavo in shranjevanje podatkov ter se od pošiljatelja do prejemnika v celoti prenaša, pošilja in sprejema elektronsko.

Elektronsko poslovanje med podjetji je že lani dobro uredila zadnja novela Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1G), vendar se podjetja kljub temu, predvsem zaradi pomanjkanja zaupanja in pomislekov glede varnosti dokumentov ter informacij, še niso množično odločila za e-poslovanje.

Z novimi poenostavitvami akreditirane varne hrambe je polet elektronskemu poslovanju obetala z referendumsko pobudo zaustavljena novela Zakona o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva ter arhivih (ZVDAGA-A).

In čeprav se Slovenija že skoraj desetletje trudi, da bi z različnimi zakonodajnimi okviri spodbudila elektronsko poslovanje, je opaznejše premike na tem področju možno opaziti šele letos. Zahvala za to gre predvsem Zakonu o opravljanju plačilnih storitev za proračunske uporabnike (ZOPSPU-A), ki je vsem proračunskim uporabnikom  naložil, da s 1. 1. 2015 sprejemajo izključno e-račune.

Glede na to, da je v Sloveniji prek 2.800 proračunskih porabnikov in prek 20.000 stalnih dobaviteljev, pri čemer pa je občasnih dobaviteljev blaga in storitve javnemu sektorju bistveno več, gre pričakovati razmah e-poslovanja ne samo v javnem ampak tudi zasebnem sektorju, saj bodo podjetja tudi med seboj lahko izmenjavala e-račune.

Poslovni preskok

Uporaba e-računov pomeni bistveno več kot samo zamenjavo papirnega računa z elektronskim dokumentom. Po eni strani gre za veliko znižanje stroškov, z do 14 eur za en papirni račun na do 1 eur za elektronski račun obliki xml.

Še bolj pomembna pa je avtomatizacija procesa izdaje in obdelave, ki pospeši poslovne procese, zmanjša število napak, izboljša nadzor in poenostavi revizijsko sledljivost.

Z uporabo e-računov podjetja in ustanove v javnem sektorju lahko razvijejo celo vrsto elektronskih storitev, s katerimi ustvarijo nove prihodke, znižajo stroške, dodatno poenostavijo svoje interno poslovanje ter izboljšajo podporne storitve za kupce oziroma uporabnike.

Z uporabo elektronskega poslovanja pridobijo povsem nov pomen tudi storitve računalništva v oblaku, ki so strateška usmeritev Evropske unije tako z vidika gospodarske rasti kot ustvarjanja novih delovnih mest.

V Evropski uniji se namreč pričakuje, da bo do konca leta 2016 več kot 50 odstotkov vseh storitev IKT prihajalo iz računalniških oblakov. Prav računalništvo v oblaku bo po napovedih Evropske komisije do leta 2020 povečalo bruto domači proizvod EU-ja za 160 milijard evrov letno.

Med letoma 2015 in 2020 pa se bo v EU s storitvami računalništva v oblaku ustvarilo za kar 600 milijard evrov prihodkov.

SAOP narekuje razvoj informacijske podpore e-poslovanju

Podjetje SAOP je vodilni proizvajalec informacijskih sistemov za celovito elektronsko poslovanje podjetij in ustanov v javnem sektorju. Poleg prilagojenih poslovnih informacijskih sistemov miniMAX in iCenter ponuja dovršen dokumentni sistem eRegistrator.

Ta omogoča med drugim enostavno prejemanje in izdajanje e-računov, celovito podporo elektronski likvidaciji ter povezavo na različne ponudnike storitev dolgoročne hrambe. Zlasti slednje je izjemnega pomena za javni sektor, da zadostijo zahtevanim zakonskim podlagam za brezpapirno poslovanje.

Bistvena prednost SAOP-ovih rešitev je, da uporabniki na enem mestu dobijo tesno povezano procesno, dokumentno in arhivsko rešitev, ki jim omogoča, da prav vse postopke izvedejo izključno v elektronski obliki, v skladu z vsemi zakonskimi zahtevami, tehničnimi priporočili in dobrimi praksami. 

Kot opažajo v podjetju, se povpraševanje po podpori e-poslovanju povečuje v gospodarstvu in javnem sektorju. Tako za letošnje leto prav na račun povečanja prodaje programskih modulov za e-poslovanje in dokumentnega sistema eRegistrator pričakujejo več kot 100-odstotno rast prihodka na področju dokumentnih sistemov in e-poslovanja.

Podjetje bo do poletja izvedlo tudi več izobraževalnih seminarjev, na katerih bodo predvsem organizacijam iz javnega sektorja pojasnjevali zakonske zahteve glede prejema in izdaje e-računov ter jim predstavljali konkretne rešitve, s katerimi lahko že danes začnejo poslovati elektronsko.

Vir: SAOP

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje