Ekipa Ulle: Nekateri tega nikoli ne najdejo, mi smo v 6 mesecih

Tisti, ki ste konec aprila zavili na spletno stran Ulle, pametnega opomnika, ki nas opozarja, naj spijemo več vode, ste lahko zasledili napis: prodali smo več kot 50 tisoč Ull. Ena od idejnih vodij Ulle Cica Gajić Grabovac pravi, da takšen odziv trga sploh ni bil presenetljiv.
Ekipa Ulle: Nekateri tega nikoli ne najdejo, mi smo v 6 mesecih

Ulla, pametni opomnik za pitje vode, je poskrbela, da njeni uporabniki spijejo od dva do trikrat več vode (Vir slike: Ulla).

»Odziv trga ni bil presenetljiv, ker to ljudje potrebujejo. Ulla je t.i. product market fit (slo. tržna ustreznost), kot se reče. Je konkreten odgovor na konkretno vprašanja trga,« pojasnjuje Gajić Gabrovčeva. Izdelek so poslali na trg na podlagi predhodnih raziskav, med katerimi smo dokazali, »da več kot 60 odstotkov ljudi ne pije dovolj, 80 pa jih je na povprečni hidracijski stopnji.«

»Identificirajte skalabilne prodajne kanale!«

Po njeni oceni so za startup podjetje relativno hitro našli kanale, kako izdelek predstaviti kupcem, običajno je ta pot pri startupih precej daljša, obenem pa jim predstavlja enega od glavnih izzivov. »Pomembno je, da čim prej identificirate skalabilne prodajne kanale, ki so plačljivi, ker brez tega ne morate računati na rast podjetja,« to pot je ekipa Ulle našla v 6 mesecih. »Pri nekaterih traja tudi več let, kdaj pa do tega sploh ne pride. To je tisto, čemur pravimo posel. Kanali, ki se ne izčrpajo v dveh mesecih.«

Takoj na začetku razmišljajte o poslovni mreži

Startupi, pravi, se srečujejo tudi s problemom vzpostavljanja poslovne mreže izdelka. »Ko začneš delati na izdelku, moraš razmišljati o poslovni mreži. Tega se premalo mladih podjetnikov zaveda (smeh), saj se ukvarjaš le z izdelkom, ker je navadno tudi ekipa zelo majhna,« kot primer startupa, ki je »odličen« pri postavljanju poslovne mreže, pa navede Chipolo. »Z enim izdelkom, ki ima toliko konkurence, so s smiselnim prodajnim pristopom in sklepanjem dobrih partnerstev uspeli postaviti učinkovito prodajno mrežo.«

»Naša stranka nima težav s pitjem vode. Ve, da je uživanje vode zdravo,« pravi Cica Gajić Grabovac. »Potrebuje le izdelek, ki jo bo spomnil na pitje. Samo spomnil, na to pa pusti na miru. Po domače rečeno, potrebuje brco v rit.« (Vir slike: Ulla)

»Kupci prihajajo iz Kanade, ZDA in Avstralije. Angleško govoreči trgi, saj jih targetiramo,« pojasnjuje. Večinoma gre za ženske, saj tudi nanje merijo, je pa tudi nekaj moških, kljub temu, da je blagovna znamka ženstvena in moške populacije še ne nagovarjajo. Kdaj je večja prodaja in kaj nanjo vpliva, še ne more opredeliti. Ugotavlja, da je povezano s kategorijo hujšanje, a je težko sklepati, saj to rešitev – opominjanje na pitje vode – vedno potrebujemo. »Potrebovali bi še kakšno leto, da bi lahko z gotovostjo trdili, kdaj je prodaja večja. Je pa res, da se med novoletne obljube visoko uvrščajo tudi želje po pitju več vode,« dodaja sogovornica.

Identifikacija kupca

Z Ullo so že dokazali, da njeni uporabniki spijejo od dva do trikrat več vode in postanejo bolj hidrirani. A njihove stranke nimajo težav s pitjem vode, poudarja. »Rešujemo problem pozabljanja. Naša stranka se zaveda, da je voda dobra. Potrebuje le izdelek, ki jo bo spomnil na pitje. Samo spomnil, na to pa pustil na miru. Po domače rečeno, potrebuje brco v rit. Nič ugašanja in prižiganja naprave,« tako zapolnjujejo krog spreminjanja slabih navad. Spreminjanje slabih navad je tudi del njihove vizije: postati podjetje, ki razvija in prodaja izdelke, enostavne za uporabo in ki pomagajo pri spreminjanju slabih navad. V mislih imajo tudi nove izdelke, o katerih pa še ne želi spregovoriti.

Ulla za zdaj še v celoti slovenska

Ulla je v celoti slovenski izdelek. Določeni deli nastajajo v Celju, določeni v Šentjerneju. Kako to, da so se odločili za proizvodnjo na domačih tleh? »Lažja organiziranost in možnost nadzora celotnega procesa. To nam prav nič ne pomaga pri prodaji, nekateri celo menijo, da za trge, ki jih nagovarjamo, to ni informacija, ki bi vplivala na nakupno odločitev. Lažja so testiranja, odzivnost partnerjev je hitrejša,« pravi sogovornica. Pa vendar razmišljajo o selitvi: ko se bo izkazalo, da se jim splača proizvodnjo preseliti, bodo o njej tudi razmislili. »Poigravamo se s to mislijo. Ima pa vsak trg svoje zahteve, sam pa moraš biti dobavitelju pomembna stranka, ne le ena od mnogih. Strojno opremo in odziven proizvodni proces lahko delaš le, če si dobaviteljem zelo pomemben naročnik.«

»Vprašanje je, koliko več jih lahko prodamo.«

Kaj pa cilj, o katerem je za Mladi podjetnik spregovorila lani (do konca leta 2016 prodati 100 tisoč Ull?): »100 tisoč kosov bomo dosegli, to sploh ni vprašanje, vprašanje je, koliko več jih lahko prodamo. Temu je prilagojena tudi proizvodnja, ki sledi našim ciljem. Ko dobimo izdelek, gre iz proizvodnih prostorov v enem dnevu,« je konkretna.

Saj veste, kaj sledi povečani prodaji in proizvodnji? Dodatna širitev ekipe. »Ulla že zaposluje. Predvsem na področju programiranja, v prihodnosti tudi marketing,« pravi sogovornica, ki razkriva tudi zaposlitvene načrte v proizvodnem delu. Tam delajo »pridni, zanesljivi in zagnani mladi kadri, ki so zelo hvaležni priložnosti, saj imajo velikokrat občutek, da službe nikoli ne bodo dobili.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Podjetje Črno zrno slovenskim ljubiteljem kave prinaša paleto različnih vrst kave iz Kolumbije. Zanimiva zgodba se vrti okoli Kolumbijca, ki že nekaj let živi v Sloveniji, v podjetju pa želijo v ospredje postaviti tudi tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni. Preberite več >>

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

Na spletu je pred kratkim zaživela platforma 360Finance Guru, ki uporabnikom omogoča preprost pregled nad lastnim finančnim stanjem in njegovo oceno ter sprejemanje pametnih finančnih odločitev. Preberite več >>

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje