Elaphe: po kitajski investiciji še bruseljska podpora

Ljubljansko podjetje Elaphe, ki deluje na področju inovacij in razvoja kolesnih elektromotorjev za direktni pogon električnih vozil, je že kar nekajkrat opozorilo nase. Nazadnje pred tedni, ko je s svojim inovativnim elektromotorjem za avtomobile višjega cenovnega razreda prepričalo Bruselj.
Elaphe: po kitajski investiciji še bruseljska podpora

Sredstva, pridobljena s strani Evropske komisije, bodo namenili testiranju motorjev in vozil ter zaključili postopek certifikacije komponent, hkrati pa razvili potrebne postopke za industrializacijo motorja ter se pripravili na množično proizvodnjo (Vir slike: Elaphe Propulsion Technologies).

»Za projekt v vrednosti 1,5 milijona evrov bomo pridobili do milijon sredstev s strani Evropske komisije za lažjo uveljavitev inovativnih izdelkov na trgu v začetni fazi,« pravi Luka Ambrožič, ki je v podjetju Elaphe zadolžen za ključne stranke. Sredstva bodo namenili testiranju motorjev in vozil ter zaključili postopek certifikacije komponent, hkrati pa razvili potrebne postopke za industrializacijo motorja ter se pripravili na množično proizvodnjo. Pridobljena sredstva, pravi Ambrožič, so »odlična priložnost za rast podjetja«. Pričakujejo povečane prihodke, ki bodo omogočili še večjo investicijo v raziskave in razvoj novih inovativnih rešitev. Na ta račun bodo tudi na novo zaposlovali, po trenutnih načrtih naj bi v petih letih po zaključenem projektu dosegli »vsaj 300 novih zaposlitev«.

Različni Elaphe motorji primerni za vse vrste vozil, tudi za vozila za javni prevoz

Bruselj so prepričali z električnim motorjem ProDrive L1500 (v podjetju so do danes razvili že več kot 15 različnih kolesnih elektromotorjev), ki ga je mogoče vgraditi v običajno aluminijasto platišče, medtem ko kompaktna zasnova motorja omogoča preprosto namestitev skupaj z originalno disk zavoro. »Odlikuje ga odličen izkoristek ter izjemno velik navor, ob nizki teži in tankem aktivnem delu pa ima napredna mehanska zasnova tudi ugodne učinke na proizvodni strošek motorja, ki je velik faktor pri uveljavitvi novih tehnologij na trgu,« pojasnjuje Ambrožič. S tem inovativnim motorjem so vstopili na dele trga avtomobilistične industrije, kjer do zdaj takšni motorji niso bili zastopani. »Z dotičnim motorjem, ki je predmet projekta, ciljamo predvsem na športne avtomobile, naše rešitve pa so primerne za vse vrste vozil, od osebnih avtomobilov vseh vrst do specialnih vozil in vozil za javni prevoz.«

Kaj je bistvo Elaphove tehnologije?
Kolesni elektromotorji, takšne, kot jih razvija Elaphe, so »natanko tam, kjer jih potrebujemo – v kolesih«. Tovrstni elektromotorji bodo omogočili uporabo nove pogonske arhitekture v osebnih avtomobilih. »Vsa vozila ne bodo takoj prešla na kolesne pogone, a jih bo z nadaljnjim in vztrajnim razvojem vedno več. Vozila bodo lažja, varnejša, varčnejša, lepša in bolj prilagojena vozniku ter potnikom.«
Uporaba slovenske tehnologije omogoča nižje stroške izdelave vozila, zmanjša kompleksnost sestavnih delov in potrebo po vzdrževanju vozila. Njihova rešitev omogoča nadzor na vsakim kolesom posebej, kar pozitivno vpliva na varnost, dinamiko vožnje in odzivnost. Bistveno se izboljša tudi izkoristek energije, ki je na voljo.

Podjetje Elaphe zaposluje. Načrtujejo, da bo do konca leta v njihovih vrstah več kot 50 razvojnikov, zaposlovali pa bodo tudi v ostalih oddelkih (Vir slike: Elaphe Propulsion Technologies).

Kitajski trg, kjer se izvede četrtina svetovne prodaje vozil (večinoma gre za vozila, proizvedena na domačih tleh), se jim je še bolj odprl v začetku leta, ko je del njihove lastniške strukture postala kitajska družba Zhejiang Asia-Pacific Mechanical&Electronic (ta je postala 20-odstotni lastnik slovenskega podjetja, ki ga je podkrepil z 10 milijoni evri). Kot pravi sogovornik, so po letih razvoja naprednih in dolgoročnih usmerjenih inovacij, rešitev in produktov padli v oči mnogim zanimivih igralcem na tem področju. »Zadnjih nekaj let smo iskali partnerje, s katerimi bi se dopolnjevali in bi lahko še aktivneje nadgrajevali svoje poslanstvo. Tekom sodelovanja z novim partnerjem smo dodobra izpilili ambiciozni triletni razvojni načrt, katerega podrobnosti so seveda zaupne. Lahko pa povem, da bomo izdelali večje število motorjev, jih izdatno testirali tako samostojno kot tudi na več vozilih.«

Letos bo v Elaphe ekipi že več kot 50 razvojnikov

Svež kapital Kitajcev jim je omogočil, da lahko v Sloveniji vložijo še več v razvoj, tako na področju inoviranja kot tudi v ekipo – podjetje namreč že nekaj časa širi ekipo. Do konca letošnjega leta bo po napovedih njihova razvojna ekipa štela več kot 50 razvojnih inženirjev, zaposlovali bodo tudi v drugih oddelkih. Posledično pa bodo zaposlovali tudi njihovi dobavitelji: »V Sloveniji je kar nekaj svetovno priznanih dobaviteljev na področju elektromotorjev, s katerimi širimo sodelovanje in odpiramo nove poslovne priložnosti, zadnjo besedo pa bodo gotovo tudi tukaj imele tržne razmere.«

Jedrni razvoj proizvodnje in motorjev poteka v Sloveniji, drugi deli razvoja, ki ni nujno direktno povezan s kolesnimi motorji, pa tudi v tujini, kjer sicer potekajo tudi nekatera testiranja. V svojih prostorih trenutno postavljajo pilotno proizvodnjo linijo, kjer že poteka ključni del razvoja proizvodnih procesov. »Lokacija velikoserijske proizvodnje pa bo odvisna od gospodarskih dejavnikov in potreb strank. Zato je zanimivih več potencialnih lokacij, ki pa jih zaradi pogodb o zaupnosti poslovnih informacij ne moremo razkriti

Kakšni so trendi v avtomobilski industriji?

Vsako leto se na svetu proda okoli 90 milijonov vozil, prodaja pa na svetovni ravni vsako leto zraste za približno tri odstotke. »Azijski trg je trenutno tudi najhitreje rastoč trg. Večje rasti bodo tudi drugod, v Indiji in drugih azijskih državah, vendar z zamikom. Evropska avtomobilska industrija raste zmerno, vendar nujno potrebuje prestrukturiranje in sveže ideje, še posebej, če želi konkurirati s hitro-rastočimi kitajskimi podjetji, ki vstopajo na nove trge in segmente vozil,« pravi Ambrožič. V Evropi in na Kitajskem prodaja raste predvsem v segmentu športnih terenskih vozil (Vir slike: Elaphe Propulsion Technologies).
Trendov v tej industriji je več. Eden se kaže v povezljivosti in digitalizaciji v vozilih, saj je želja vanje prenesti izkušnjo povezljivosti in mobilnosti. V naslednjih letih se pričakujejo tudi večje spremembe in inovacije na področju sistemov zagotavljanja varnosti in vse večje pomoči pri vožnji. »V končni fazi bodo vozila verjetno vozila sama in uporabniška izkušnja v vozilu bo igrala vse večjo vlogo,« pričakovati pa je, da bodo zlasti dobavitelji avtomobilskih proizvajalcev tisti, ki bodo dodali vse več dodane vrednosti alternativnim pogonskim tehnologijam ter inovativnim rešitvam za aktivno varnost in interakcijo z uporabnikom.
Spremembe se obetajo tudi pri zmanjšanju izpusta vozil. Zato je Ambrožič prepričan, »da bodo veliki proizvajalci vozil morali investirati več v električno mobilnost, saj je motor z notranjim izgorevanjem že na meji možnega v povezavi z optimizacijo energijske učinkovitosti. To pomeni, da bo na trgu vse več vozil z električnimi ali hibridnimi pogonskimi sistemi, velike investicije pa se obetajo tudi na področju baterij in sami zasnovi vozil«. Ta bodo lažja, bolj prilagojena uporabniku, oblikovana tako, da bodo imela čim manjši zračni upor in tako boljši izkoristek pogonske energije.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Email Marketing Master Class

Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Slovenski projekt "I AM PANDA" začenja svojo pot na Kickstarterju. S svojo humanitarno in ekološko noto želita mlada slovenska podjetnika Klemen Puh in Rok Setnikar v svet krutega kapitalizma vnesti vsaj malo sočutja. Preberite več >>

Evegreen kot primer dobre prakse krožnega gospodarstva

Evegreen kot primer dobre prakse krožnega gospodarstva

Mlado podjetje Evegreen iz Mislinje želi nadomestiti plastiko z biorazgradljivimi materiali, izdelanimi iz odpadne hrane. Za svoje delo so prejeli veliko pohval in številne nagrade, vse bolj prepoznavni pa so tudi v tujini. Preberite več >>

Slovenski Protocamel do odmevnega posla v Omanu

Slovenski Protocamel do odmevnega posla v Omanu

Iz Omana je prišla novica, da je inovativno slovensko podjetje Protocamel s tamakajšnjimi partnerji sklenilo pomemben posel. Z linijo visokokakovostnih prehranskih aditivov bo oskrbovalo rejce dirkalnih kamel. Preberite več >>

Slovenska inovacija Vitta Smile vam prinaša bleščeč nasmeh

Slovenska inovacija Vitta Smile vam prinaša bleščeč nasmeh

Slovensko podjetje Mimateam d.o.o. je na trgu predstavilo praktičen nastavek za zobno ščetko Vitta Smile, ki uporabnikom sporoča, kdaj so njihovi zobje primerno umiti. Inovacija je plod slovenskega znanja in ustvarjalnosti, s spletno prodajo pa bo dostopna celotnemu svetu. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje