Elaphe: po kitajski investiciji še bruseljska podpora

Ljubljansko podjetje Elaphe, ki deluje na področju inovacij in razvoja kolesnih elektromotorjev za direktni pogon električnih vozil, je že kar nekajkrat opozorilo nase. Nazadnje pred tedni, ko je s svojim inovativnim elektromotorjem za avtomobile višjega cenovnega razreda prepričalo Bruselj.
Elaphe: po kitajski investiciji še bruseljska podpora

Sredstva, pridobljena s strani Evropske komisije, bodo namenili testiranju motorjev in vozil ter zaključili postopek certifikacije komponent, hkrati pa razvili potrebne postopke za industrializacijo motorja ter se pripravili na množično proizvodnjo (Vir slike: Elaphe Propulsion Technologies).

»Za projekt v vrednosti 1,5 milijona evrov bomo pridobili do milijon sredstev s strani Evropske komisije za lažjo uveljavitev inovativnih izdelkov na trgu v začetni fazi,« pravi Luka Ambrožič, ki je v podjetju Elaphe zadolžen za ključne stranke. Sredstva bodo namenili testiranju motorjev in vozil ter zaključili postopek certifikacije komponent, hkrati pa razvili potrebne postopke za industrializacijo motorja ter se pripravili na množično proizvodnjo. Pridobljena sredstva, pravi Ambrožič, so »odlična priložnost za rast podjetja«. Pričakujejo povečane prihodke, ki bodo omogočili še večjo investicijo v raziskave in razvoj novih inovativnih rešitev. Na ta račun bodo tudi na novo zaposlovali, po trenutnih načrtih naj bi v petih letih po zaključenem projektu dosegli »vsaj 300 novih zaposlitev«.

Različni Elaphe motorji primerni za vse vrste vozil, tudi za vozila za javni prevoz

Bruselj so prepričali z električnim motorjem ProDrive L1500 (v podjetju so do danes razvili že več kot 15 različnih kolesnih elektromotorjev), ki ga je mogoče vgraditi v običajno aluminijasto platišče, medtem ko kompaktna zasnova motorja omogoča preprosto namestitev skupaj z originalno disk zavoro. »Odlikuje ga odličen izkoristek ter izjemno velik navor, ob nizki teži in tankem aktivnem delu pa ima napredna mehanska zasnova tudi ugodne učinke na proizvodni strošek motorja, ki je velik faktor pri uveljavitvi novih tehnologij na trgu,« pojasnjuje Ambrožič. S tem inovativnim motorjem so vstopili na dele trga avtomobilistične industrije, kjer do zdaj takšni motorji niso bili zastopani. »Z dotičnim motorjem, ki je predmet projekta, ciljamo predvsem na športne avtomobile, naše rešitve pa so primerne za vse vrste vozil, od osebnih avtomobilov vseh vrst do specialnih vozil in vozil za javni prevoz.«

Kaj je bistvo Elaphove tehnologije?
Kolesni elektromotorji, takšne, kot jih razvija Elaphe, so »natanko tam, kjer jih potrebujemo – v kolesih«. Tovrstni elektromotorji bodo omogočili uporabo nove pogonske arhitekture v osebnih avtomobilih. »Vsa vozila ne bodo takoj prešla na kolesne pogone, a jih bo z nadaljnjim in vztrajnim razvojem vedno več. Vozila bodo lažja, varnejša, varčnejša, lepša in bolj prilagojena vozniku ter potnikom.«
Uporaba slovenske tehnologije omogoča nižje stroške izdelave vozila, zmanjša kompleksnost sestavnih delov in potrebo po vzdrževanju vozila. Njihova rešitev omogoča nadzor na vsakim kolesom posebej, kar pozitivno vpliva na varnost, dinamiko vožnje in odzivnost. Bistveno se izboljša tudi izkoristek energije, ki je na voljo.

Podjetje Elaphe zaposluje. Načrtujejo, da bo do konca leta v njihovih vrstah več kot 50 razvojnikov, zaposlovali pa bodo tudi v ostalih oddelkih (Vir slike: Elaphe Propulsion Technologies).

Kitajski trg, kjer se izvede četrtina svetovne prodaje vozil (večinoma gre za vozila, proizvedena na domačih tleh), se jim je še bolj odprl v začetku leta, ko je del njihove lastniške strukture postala kitajska družba Zhejiang Asia-Pacific Mechanical&Electronic (ta je postala 20-odstotni lastnik slovenskega podjetja, ki ga je podkrepil z 10 milijoni evri). Kot pravi sogovornik, so po letih razvoja naprednih in dolgoročnih usmerjenih inovacij, rešitev in produktov padli v oči mnogim zanimivih igralcem na tem področju. »Zadnjih nekaj let smo iskali partnerje, s katerimi bi se dopolnjevali in bi lahko še aktivneje nadgrajevali svoje poslanstvo. Tekom sodelovanja z novim partnerjem smo dodobra izpilili ambiciozni triletni razvojni načrt, katerega podrobnosti so seveda zaupne. Lahko pa povem, da bomo izdelali večje število motorjev, jih izdatno testirali tako samostojno kot tudi na več vozilih.«

Letos bo v Elaphe ekipi že več kot 50 razvojnikov

Svež kapital Kitajcev jim je omogočil, da lahko v Sloveniji vložijo še več v razvoj, tako na področju inoviranja kot tudi v ekipo – podjetje namreč že nekaj časa širi ekipo. Do konca letošnjega leta bo po napovedih njihova razvojna ekipa štela več kot 50 razvojnih inženirjev, zaposlovali bodo tudi v drugih oddelkih. Posledično pa bodo zaposlovali tudi njihovi dobavitelji: »V Sloveniji je kar nekaj svetovno priznanih dobaviteljev na področju elektromotorjev, s katerimi širimo sodelovanje in odpiramo nove poslovne priložnosti, zadnjo besedo pa bodo gotovo tudi tukaj imele tržne razmere.«

Jedrni razvoj proizvodnje in motorjev poteka v Sloveniji, drugi deli razvoja, ki ni nujno direktno povezan s kolesnimi motorji, pa tudi v tujini, kjer sicer potekajo tudi nekatera testiranja. V svojih prostorih trenutno postavljajo pilotno proizvodnjo linijo, kjer že poteka ključni del razvoja proizvodnih procesov. »Lokacija velikoserijske proizvodnje pa bo odvisna od gospodarskih dejavnikov in potreb strank. Zato je zanimivih več potencialnih lokacij, ki pa jih zaradi pogodb o zaupnosti poslovnih informacij ne moremo razkriti

Kakšni so trendi v avtomobilski industriji?

Vsako leto se na svetu proda okoli 90 milijonov vozil, prodaja pa na svetovni ravni vsako leto zraste za približno tri odstotke. »Azijski trg je trenutno tudi najhitreje rastoč trg. Večje rasti bodo tudi drugod, v Indiji in drugih azijskih državah, vendar z zamikom. Evropska avtomobilska industrija raste zmerno, vendar nujno potrebuje prestrukturiranje in sveže ideje, še posebej, če želi konkurirati s hitro-rastočimi kitajskimi podjetji, ki vstopajo na nove trge in segmente vozil,« pravi Ambrožič. V Evropi in na Kitajskem prodaja raste predvsem v segmentu športnih terenskih vozil (Vir slike: Elaphe Propulsion Technologies).
Trendov v tej industriji je več. Eden se kaže v povezljivosti in digitalizaciji v vozilih, saj je želja vanje prenesti izkušnjo povezljivosti in mobilnosti. V naslednjih letih se pričakujejo tudi večje spremembe in inovacije na področju sistemov zagotavljanja varnosti in vse večje pomoči pri vožnji. »V končni fazi bodo vozila verjetno vozila sama in uporabniška izkušnja v vozilu bo igrala vse večjo vlogo,« pričakovati pa je, da bodo zlasti dobavitelji avtomobilskih proizvajalcev tisti, ki bodo dodali vse več dodane vrednosti alternativnim pogonskim tehnologijam ter inovativnim rešitvam za aktivno varnost in interakcijo z uporabnikom.
Spremembe se obetajo tudi pri zmanjšanju izpusta vozil. Zato je Ambrožič prepričan, »da bodo veliki proizvajalci vozil morali investirati več v električno mobilnost, saj je motor z notranjim izgorevanjem že na meji možnega v povezavi z optimizacijo energijske učinkovitosti. To pomeni, da bo na trgu vse več vozil z električnimi ali hibridnimi pogonskimi sistemi, velike investicije pa se obetajo tudi na področju baterij in sami zasnovi vozil«. Ta bodo lažja, bolj prilagojena uporabniku, oblikovana tako, da bodo imela čim manjši zračni upor in tako boljši izkoristek pogonske energije.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje