Elektronska pošta – še nekaj vsebinskih in tehničnih izhodišč

Avtor — 28.04.2014
Osebno elektronsko pošto večina uporabnikov pošilja s pomočjo nekega programa, kot je na primer Microsoft Outlook, ali pa preko interneta (npr. Gmail). Pošiljanje množičnih sporočil ali tako imenovanih newslettrov pa na ta način ni priporočljivo.
Elektronska pošta - še nekaj vsebinskih in tehničnih izhodišč

Elektronska pošta – še nekaj vsebinskih in tehničnih izhodišč (Vir slike: Freeimages.com)

Če je nekaj deset naslovov na ta način morda še obvladljivih, boste ob pošiljanju več naslovnikom naleteli na težave. Od tega, da boste porabili veliko časa, do tega, da boste imeli ogromno tehničnih problemov, kot je na primer vračanje sporočil iz napačnih ali zamenjanih naslovov in podobno.

Zato je najbolje, da se pošiljanja elektronske pošte lotite tako, da zakupite storitve enega od ponudnikov za pošiljanje množičnih elektronskih sporočil. Najbolj znana sta Mailchimp in Aweber. Slovenski ponudnik je Dostavljalec.

V sistem, za katerega se boste odločili, boste vnesli svojo bazo, sproti boste dodajali nove naslovnike, obstoječi se bodo lahko odjavili, na spletno stran ali na vašo Facebook stran pa boste lahko dodali obrazec za prijavo.

Vaša e-sporočila bodo lepo oblikovana, saj imate na voljo že pripravljene oblike za pošiljanje, naredite pa lahko tudi svojo. Za manjše baze naslovnikov nekateri ponudniki svoje storitve ponudijo tudi brezplačno.

Izgubljeni prejemnik e-pošte ni vedno izgubljeni kupec

Kot rečeno, sistemi beležijo tudi odjave s prejemanja vaše e-pošte. To je priročno, ker med prejemniki nikakor ne želite imeti takih naslovnikov, ki vaše pošte sploh nočejo prejemati. Ti bodo slabe volje in verjetnost, da bodo naslednji nakup opravili pri vas, se bo drastično zmanjšala. Zato jim omogočite, da se od prejemanja odjavijo. Če se odjavijo, ne pomeni, da se ne bodo tudi oglasil pri vas, ko vas bo potreboval.

Nikoli ne pošiljajte e-sporočil naslovnikom, ki se na prejemanje vaših obvestil niso prijavili. Ne pozabite, da morate tako kot za vse ostale podatke, tudi za uporabo e-naslova imeti privoljenje naslovnika.

Privoljenje lahko vključite tudi v pogodbo, ki jo kupec podpiše ob nakupu. Z nedovoljenim pošiljanjem pa boste dosegli, da naslovniki zagotovo ne bodo kupili ničesar od vas. Tisti, ki jih to res moti, pa vas bodo morda celo prijavili pristojnim institucijam zaradi zlorabe njihovih podatkov.

Merjenje učinkovitosti je ključno!

Sistemi za pošiljanje množične e-pošte vam tudi omogočajo merjenje učinkovitosti vaše e-pošte. Običajno lahko za vsakega naslovnika preverite ali je določeno sporočilo odprl. Ugotovite pa lahko marsikaj drugega.

Na primer:

  • kateri dan in celo ura je najprimernejša za pošiljanje,
  • kakšna sporočila generirajo največ prodaje,
  • katera zadeva sporočila je najbolj učinkovita,
  • kaj vaše naslovnike sploh zanima.
  • s kakšno e-pošto največ naslovnikov izgubite. Dejstvo je namreč, da se vam bo ob vsakem pošiljanju nekaj naslovnikov odjavilo. S premišljenim pošiljanjem pa lahko osip zmanjšate.

Preberite tudi: Direktna pošta – pozabljen prodajni kanal >>

Ugotovili boste lahko tudi, katera je najprimernejša pogostost pošiljanja. Pri tem bodite pozorni predvsem na to, da vaša e-sporočila pošiljate redno, saj boste le tako dosegali svoje marketinške in prodajne cilje preko tega medija.

Prihodnji teden pa nekaj več o spletni strani in predvsem o tem, kaj lahko storite, da boste na njej dobili tudi kontaktne podatke vaših potencialnih kupcev.

Miha Ahačič je podjetnik z več kot 15-letnimi izkušnjami na področju marketinga. Ukvarja se s  svetovanjem na področju direktnega marketinga je pa tudi avtor knjižne uspešnice Računalniški priročnik za začetnike v zlatih letih.

Oznake: , , ,