E-mail marketing – kako začeti?

Avtor MS3 — 25.07.2013
Komentiraj!
E-mail marketing je preverjeno eden najcenejših in najučinkovitejših prodajnih kanalov. Preden pa začnete s pošiljanjem svojih prodajnih e-sporočil, se morate ustrezno pripraviti: izbrati ponudnika, ustvariti bazo naročnikov, se odločiti za obliko sporočila in strategijo.
E-mail marketing – kako začeti?

Email marketing – kako začeti?

Za začetek boste potrebovali:

  1. orodje za email marketing
  2. bazo naslovov
  3. predloge (oblikovanje in vsebina)
  4. strategijo

Orodje za e-mail marketing

V čem je razlika med namenskim orodjem za masovno pošiljanje ter poslanim sporočilom iz običajnih email odjemalcev, kot sta recimo Outlook ali Thunderbird?

Iz namiznih odjemalcev lahko pošiljamo elektronska sporočila na dva načina:

  • pošiljanje vsakega e-maila posebej, kar je izjemno časovno zamudno,
  • pošiljanje več naslovnikom hkrati (v polju skrita kopija).

Prvi način je izredno zamuden, hkrati pa nimamo nobenega povratnega podatka o tem, ali je naslovnik sporočilo odprl ter ali je kliknil na katero izmed povezav. Enako velja tudi za drugi način, pri katerem se dodatno poveča tudi možnost, da poslano sporočilo zaide v mapo za nezaželeno pošto (Junk/Bulk). Na koncu s takim pošiljanjem hitro preobremenite tudi lasten poštni nabiralnik z vsemi povratnimi sporočili, ki jih prejmete: avtomatski odgovori strank, sistemske zavrnitve, zahtevki za odjavo ipd.

Tem težavam se boste izognili z uporabo namenskih orodij, kot je E-Poštar (www.e-postar.com). Le z nekaj kliki lahko enostavno odpošljete večje število sporočil, potrebno je samo izbrati HTML predlogo, listo kontaktov oz. prejemnikov, nastaviti željen čas pošiljanja in že gre.

Vaši prejemniki se bodo lahko odjavili preko posebne povezave, ki jo vstavite v sporočilo, ob tem pa ne boste prejeli ogromnega števila zavrnjenih e-mailov (kar se zgodi v primeru, ko e-naslovi ne obstajajo več ali pa so poštni predali zapolnjeni ipd.). Lahko si boste ogledali statistiko odprtih sporočil, število klikov na povezave v sporočilu, delež odjav ter druge koristne podatke, ki jih lahko analizirate in upoštevate pred naslednjim pošiljanjem.

Baza prejemnikov

Brez baze prejemnikov tudi ne bo šlo. Obstajajo različni načini zbiranja e-mail naslovov vaših potencialnih strank.

  1. Prijava preko spletnih obrazcev ob nakupu izdelkov, pri raznih povpraševanjih (pri tem je pomembno, da vsak posameznik potrdi, da se strinja s prejemanjem vaših e-sporočil).
  2. Zbiranje naslovov preko nagradnih iger, bodisi samostojnih bodisi v sklopu Facebooka.
  3. Nakup kontaktov iz javno dostopnih baz (v tem primeru lahko pošljete naslovniku sporočilo samo enkrat, kjer ga nato povabite, da se prijavi na vaša e-sporočila). Pri tej točki strogo ločujemo B2B in B2C pošiljanje – pri slednjem nakup baz ne pride v poštev.

V podjetju Ms3 vam lahko pomagamo z nasveti in izdelavo aplikacij za zbiranje naslovov. Pokličite nas na telefon 040 438 420 ali nam pošljite email na .

HTML predloga

Za uspešnost e-mail akcij je potrebna tudi privlačna HTML predloga. Seveda je tudi pri izdelavi slednje potrebno upoštevati nekaj smernic.

  • Zaradi prepoznavnosti in kontinuitete je smiselno uporabiti enako oz. podobno grafično podobo, kot jo ima vaša spletna stran.
  • Vseh naprednih elementov in stilov v e-mail kodi ni možno uporabiti na enak način kot na spletu, saj jih različni e-mail odjemalci ne podpirajo.
  • Pozorni moramo biti na postavitev različnih elementov, na dolžino sporočila, povabila k akciji ...

Strategija pošiljanja

Kolikokrat na teden pošiljati? Kakšno vsebino naj ponudimo? Kakšne podatke imamo o prejemnikih?

Glede na to, kakšna je naša baza naslovnikov, izdelamo in določimo strategijo pošiljanja: frekvenco, morebitno segmentacijo, vsebino itn. Ko smo že v samem procesu izvajanja e-mail marketinga, t. j. ko smo že odposlali nekaj kampanj, se lahko s pregledom statističnih podatkov, ki nam jih orodje za e-mail marketing ponuja, veliko naučimo in ustrezno prilagodimo našo strategijo.

Posebej pozorno pregledamo podatke o tem, kateri dan v tednu je najbolj primeren za pošiljanje, katera ura, kakšni naslovi sporočil imajo najboljši odziv, katere povezave so najbolj klikane ipd. Prav tako testiramo različne vsebine in oblike znotraj predloge, različne postavitve vsebin, različne CTA (ang. Call to Action – povabilo k dejanju) ter naše akcije ustrezno optimiziramo.

Pozorni moramo biti tudi pri vsebini: če npr. baze nimamo segmentirane po spolu, ni smiselno zapolniti celotne predloge s predstavitvijo ličil, če vemo, da bo med prejemniki 50 % moških. V takem primeru je priporočljivo pošiljati bolj nevtralno vsebino, ki bo zanimiva za oba spola (pri tem bomo sicer določen delež klikov najverjetneje izgubili, saj bomo premalo specifični in s tem premalo zanimivi), ali pa to kako drugače (grafično) ločiti, da pritegnemo kar največ bralcev.

Statistika nam je v veliko pomoč, če želimo orodje res izkoristiti in iz svoje baze uporabnikov potegniti kar se da največ.

O naprednih tehnikah pošiljanja pa naslednjič.

Avtorja vsebine sta Rok Skupek, Ms3 d.o.o in Mojca Lukan, Studio Moderna.

shranjeno pod: , ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice