Eno najbolj znanih pravil o varnostnih geslih je popolnoma zgrešeno

Veliko šol, podjetij, ustanov in storitev od nas zahteva, da vsakih nekaj mesecev spremenimo svoje varnostno geslo, da bi zavarovali svoj uporabniški račun oziroma profil. To varnostno priporočilo je izjemno razširjeno – in tudi popolnoma zgrešeno.
Eno najbolj znanih pravil o varnostnih geslih je popolnoma zgrešeno

Ko spreminjate svoje varnostno geslo, mu ne dodajte le nove črke ali številke, temveč uporabite novo geslo. (Vir slike: Pixabay)

Vodilna tehnologinja ameriške zvezne trgovinske komisije (angl. Federal Trade Comission) Lorrie Cranor je pred kratkim predstavila ozadje tega mita in razložila, zakaj ni smiseln.

Dejstvo je, da je posledica stalnega spreminjanja varnostnih gesel lahko znižana stopnja njihove varnosti. Ko moramo spremeniti svoje varnostno geslo, pogosto namreč le minimalno spremenimo svoje staro geslo – spremenimo velikost črk ali geslu dodamo črko ali številko. Strokovnjaki takim spremembam pravijo predelave (angl. transformations).

Predelave seveda s pridom izkoriščajo tudi hekerji, ki vključijo takšne predvidljive spremembe v svoje skripte in programe za vdiranje v uporabniške račune.

Trditve L. Cranor se navezujejo na raziskavo, ki so jo leta 2010 opravili na univerzi v Severni Karolini. Vanjo so zajeli kar 7700 uporabniških računov, katerih gesla so morali posamezniki pogosto spreminjati. Raziskovalci so ugotovili, da če moramo uporabniki spremeniti svoje geslo vsakih 90 dni, pogosto sledimo opisanemu vzorcu: svoje staro geslo minimalno prilagodimo in tako ustvarimo novo varnostno geslo.

S to ugotovitvijo se strinjajo tudi drugi strokovnjaki za varnost. Seveda pa to ne pomeni, da občasno spreminjanje varnostnih gesel ni dobra ideja. Če je bila spletna stran oziroma storitev, ki jo uporabljate, napadena s strani hekerjev in če uporabljate isto geslo za več uporabniških računov (kar ni priporočljivo), ga čim prej spremenite.

Nasveti za izbiro varnega varnostnega gesla se pogosto spreminjajo. Splošno načelo pa je, da naj bi bila naša gesla dolga in naključna ter naj ne bi vsebovala naših imen, priimkov in podobnih javno dostopnih osebnih informacij.

Vir: VentureBeat

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

Idrijsko zagonsko podjetje Smart Optometry je na trgu ponudilo novo rešitev za trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena otrokom s težavami v vidnem sistemu. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Panorganic iz Ljutomera, že 5 let uspešno deluje. V prihodnosti si obeta nove izzive, ki so povezani tudi s širitvijo iz Prlekije v sosednje države in na vzhodno Evropo. Preberite več >>

Kolumna: Prihajajo ICO zombiji!

Kolumna: Prihajajo ICO zombiji!

Vedno več startupov zbira sredstva v okviru t .i. javnih ponudb kriptožetonov (ICO). Predvsem zato, ker je (vsaj do sedaj) bila uspešnost tovrstnega zbiranja kapitala vseeno višja, kot pa preko poslovnih angelov in skladov tveganega kapitala (ki so malce bolj izbirčni). Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje