Facebook javnosti ponudil tehnologijo za prepoznavanje fotografij

Facebookova tehnologija za segmentacijo fotografij je po novem na voljo javnosti, saj so programe DeepMask, SharpMask in MultiPathNet objavili na platformi GitHub. V podjetju pričakujejo, da bo področje računalniškega vida po zaslugi odprtokodnih rešitev doživelo razcvet.
Facebook javnosti ponudil tehnologijo za prepoznavanje fotografij

Facebookova tehnologija za prepoznavanje, analiziranje in segmentacijo fotografij je sedaj na voljo javnosti. (Vir slike: Littlevisuals)

Facebook sicer stalno izboljšuje svojo tehnologijo za segmentacijo in analizo fotografij, omenjene programe pa je že predstavil javnosti, med drugim tudi v znanstvenih revijah. Vendar v podjetju po besedah raziskovalca Piotra Dollarja upajo, da bodo z objavo svojih programskih rešitev spodbudili razvoj področja računalniškega vida in sprožili razcvet tehnologije za avtomatsko prepoznavanje in določanje fotografij.

Facebookovi uporabniki se z omenjeno tehnologijo srečujemo pogosto, čeprav se tega verjetno ne zavedamo. Ko namreč na družabno omrežje naložimo fotografijo in želimo na njej označiti svoje prijatelje, Facebook avtomatično predlaga njihova imena. Ko je bil posameznik označen na dovolj velikem številu fotografij, si program namreč zapomni njegove značilne obrazne poteze in ga na novih fotografijah prepozna avtomatično. Tako moramo uporabniki le potrditi nadaljnje oznake.

Računalniški vid pa ni uporaben le pri prepoznavanju naših prijateljev na fotografijah. Letos je namreč Facebook predstavil tudi novo funkcijo, namenjeno slepim uporabnikom, ki na podlagi podobne tehnološke rešitve na preprost način opiše fotografije, na primer: »Dve osebi, nasmeh, sončna očala, nebo, narava, voda.«

V prihodnosti bo prepoznavanje fotografij izboljšalo tudi naše iskanje posameznih fotografij v zbirki – ne glede na to, kako smo jih označili sami. Google Photos že ponuja podobno storitev, saj lahko na primer poiščemo »fotografije, na katerih se smejim«. Po mnenju predstavnikov Facebooka se v opisani tehnologiji skrivajo tudi poslovne priložnosti. V prihodnosti bomo lahko posneli fotografijo pohištva in ugotovili, kje ga lahko kupimo; ali fotografirali različne jedi, da bi nam tehnologija povedala, katera jed vsebuje največ hranilnih snovi. Morda bo tehnologija znala prepoznati tudi raven melatonina v naši koži in nam svetovala, kdaj moramo obiskati dermatologa.

V prihodnosti bo omenjena tehnologija lahko prepoznavala in analizirala tudi video posnetke, na kateri se posamezni predmeti ali bitja premikajo, se spreminjajo in med seboj komunicirajo. Tudi na tem področju se računalniški vid izboljšuje, tako da že sedaj lahko prepozna sestavne dele videa, na primer mačke ali hrano. Na podlagi sprotne klasifikacije videov bi lahko Facebookovi algoritmi uporabnikom v živo prikazovali relevantne videoposnetke, morda pa bo nekoč tehnologija tako natančna, da bo omogočala tudi sprotno opisovanje dogajanja na posnetku.

Doseganje novega mejnika

Tehnologija za prepoznavanje fotografij temelji na tipu umetne inteligence, ki se imenuje globoko učenje (angl. deep learning). Povedano preprosto, globoko učenje temelji na interpretiranju ogromnih količin podatkov preko niza nevronskih mrež (angl. neural networks), ki lahko tako vedno bolj natančno predvidevajo, kakšne informacije bodo vsebovali novi primeri, s katerimi se bodo srečale. Medtem ko lahko vsaka oseba na fotografiji preprosto prepozna slona, proces za računalnike ni tako preprost. Računalnik mora namreč odgovoriti na osnovno vprašanje: Kaj je bistvo slona? Je slon katerakoli stvar z rilcem? Velikimi ušesi? Štirimi mesenimi nogami, ki bingljajo s telesa? Kaj pa, če se žival valja po blatu? Na takšna in podobna vprašanja mora odgovoriti programska oprema, če želi pravilno prepoznati, kaj je na fotografiji.

Na podlagi tehnologije globokega učenja Facebook uporablja sloje algoritmov, ki analizirajo različne sestavne dele fotografij, da bi jih prepoznali. V blogu Dollar ponudi poenostavljeno razlago procesa:

Za primer vzemimo fotografijo, na kateri so človek, pes in ovce. Tehnologija najprej klasificira fotografijo in ugotovi, da so na njej oseba, ovce in pes. Nato določi osnovne sestavne dele fotografije. Ta del procesa, ki se imenuje segmentacija, je za računalnik izjemno zahtevna: algoritmi se morajo namreč naučiti, kako ločiti posamezne natančno določene sestavne dele fotografije od ozadja ali drugih šumov. Po besedah Facebooka njihova tehnologija pregleda vsako slikovno piko (angl. pixel) na fotografiji in se vpraša, ali je ta pika del ovce. Tako lahko program natančno določi, kaj je na fotografiji, kje se nahajajo določeni elementi fotografije in celo katere slikovne pike pripadajo kateremu elementu.

Etični pomisleki in varnost

Seveda tehnologija prepoznavanja fotografij, predvsem prepoznavanja obrazov posameznikov, s seboj prinaša določene etične pomisleke. V bistvu pravzaprav govorimo o avtomatskem prepoznavanju posameznikov na podlagi njihovih telesnih lastnosti – v času dronov in kaznivih dejanj iz sovraštva si lahko predstavljamo, kako bi se dalo izkoristiti predstavljeno tehnologijo.

Tako Facebook kot Google zato še vedno zahtevata potrditev oznake s strani uporabnika in zagotavljata, da brez izrecnega dovoljenja posameznika ne bosta označila fotografije z njegovim imenom.

Tehnologija za prepoznavanje in segmentiranje fotografij je tako med nami – zdaj pa se bomo morali soočiti z odločitvijo, kdaj in za kakšne namene jo bomo uporabljali.

Viri: Mashable, VentureBeat

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Pestro dogajanje v povezavi s kriptovalutami in blockchain tehnologijo v Sloveniji bo kmalu predstavljeno z dokumentarnim filmom v angleškem jeziku Crypto Nation Slovenia. Preberite več >>

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

Mentorski program ICOrelator desetim izbranim ekipam omogoča, da dobijo vse potrebne informacije za zagon ICO kampanje.   Preberite več >>

Slovenski start-up leta 2018 je Beeping

Slovenski start-up leta 2018 je Beeping

Prestižno lovoriko Slovenski start-up leta 2018 je prejelo zagonsko podjetje NEXT, ki je razvilo spletno platformo Beeping za hitro, varno in učinkovito najemanje preverjenih čistilcev za dom. Preberite več >>

Vzporedne volitve v Državni zbor tudi na blockchainu

Vzporedne volitve v Državni zbor tudi na blockchainu

Slovensko start-up podjetje Principle pripravlja prve slovenske vzporedne e-volitve v Državni zbor. Te se bodo v celoti odvijale na tehnologiji veriženja podatkovnih blokov - blockchainu med 28. majem in 1. junijem 2018. Preberite več >>

Video: Računalniški sistemi za prepoznavanja objektov

Video: Računalniški sistemi za prepoznavanja objektov

Računalniški sistemi za prepoznavanje objektov so čedalje bolj napredni. To predstavlja pomemben korak naprej na področju robotike in drugih, s tem povezanih, znanstvenih področjih. Preberite več >>

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Pred kratkim je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživel nov slovenski projekt: prstani iz karbonskih vlaken Nerbon. Izjemno lahki in vzdržljivi prstani z unikatnim videzom se po izpostavljenosti svetlobi svetijo v temi. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje