Facebook praznuje 10 let!

Avtor Maja Borštnik — 04.02.2014
Komentiraj!
Danes je za priljubljeno družbeno omrežje Facebook prav poseben dan, saj praznuje že 10. obletnico obstoja! Poglejmo si nekaj zanimive statistike podjetja, pa tudi načrte, katere je za prihodnost razkril Mark Zuckerberg, ustanovitelj Facebooka.
Facebook praznuje 10 let!

Facebook praznuje 10 let! (Vir slike: dreamsrain.com)

Mineva že deseto leto, odkar so prvi uporabniki na danes izredno priljubljenem omrežju Facebook lahko ustvarili osebne profile.

Danes je preko omenjene socialne mreže povezan tako rekoč že celoten planet, nanjo pa niso priključeni zgolj uporabniki, temveč tudi oglaševalci, investitorji, podjetniki in mnogi drugi. Kot pa pravi Mark Zuckerberg, podjetnik, ki je leta 2004 zaslovel prav s Facebookom, ima za prihodnost svojega podjetja še  veliko večje načrte. 

Facebook trenutno uporablja že 1,23 milijarde ljudi

Facebook trenutno aktivno uporablja preko 1,23 milijarde ljudi, številka pa vsako leto zraste še za 16 odstotkov med tistimi uporabniki, ki družbeno omrežje obiskujejo nekajkrat mesečno, ter za 22 odstotkov med tistimi, ki ga uporabljajo dnevno. 

Ni pa le število uporabnikov tisto, ki na Facebooku narašča - čedalje višji so tudi njegovi zaslužki. V štirih glavnih geografskih regijah, na katerih kraljuje Facebook, dobiček iz oglaševanja vsako četrtletje zraste za 65 odstotkov. 

Medtem ko se je skupno število prikazanih oglasov v zadnjem četrtletju leta 2013 nekoliko zmanjšalo (za 8 odstotka), predvsem zaradi nove politike Facebooka, ki prikazuje manj oglasov mobilnim uporabnikom kot pa ostalim uporabnikom, pa so se dvignile povprečne cene samega oglaševanja, in sicer za kar 92 odstotkov zgolj v zadnjem letu! 

Facebook je v zadnjem četrtletju leta 2013 opazil velik porast dobička (Vir slike: Facebook)

Kakšne načrte ima Zuckerberg v prihodnjih 10 letih?

V intervjuju za CNET je Zuckerberg razkril svoje načrte za prihodnost Facebooka.

Pojasnil je, da sledijo trem vrstam strategij: 3-letni, ki predvideva gradnjo novih tehnologij za še enostavnejše deljenje vsebin na Facebooku, 5-letni, ki predvideva razvoj tehnologij, ki bodo uporabnikom omogočale nov način uporabe Facebooka - predvsem možnosti iskanja rešitev na svoje težave in iskanja odgovorov na različna vprašanja, tu pa je še dolgoročni, 10-letni načrt, ki predvideva razmah njihove sicer že predstavljene storitve, spletnega portala Internet.org, od katerega imajo velika pričakovanja. 

Facebook bo v prihodnjih nekaj letih pospešeno delal tudi na razvoju personaliziranih in kontekstualno relevantnih oglasov. Ti bodo za naročnike dražji, a hkrati tudi veliko bolj učinkoviti. 

Personalizacija oglasov je po mnenju mnogih velika prednost Facebooka, saj je to prostor, ki ga dnevno obišče 750 milijonov ljudi, čedalje hitreje narašča število tistih, ki ga obiskujejo preko mobilnih naprav. Zaradi izboljšanega načina oglaševanja Facebook v prihodnjih treh letih pričakuje dramatično povečanje v prihodkih. 

Zuckerberg pa se pri tem ne namerava ustaviti: v prihodnjih nekaj letih se namerava oddaljiti od Facebooka kot zgolj ene aplikacije, saj želijo začeti z razvojem večih mobilnih aplikacij, ki bodo posameznike še bolj privabljale k uporabi. S tem pa naj bi odgnali tudi konkurenco, ki je na področju družabnih omrežij ne manjka. 

Prejšnji teden je Facebook že predstavil aplikacijo Paper, ki je prva v vrsti mnogih, ki še pridejo na vrsto. Ta že omogoča povezavo z aplikacijo Messenger, obe pa uporabnikom omogočata, da si storitve Facebooka prilagodijo po lastnih potrebah in željah.

V prihodnjih 10 letih želi Zuckerberg vplivati tudi na tisti dve tretjini sveta, ki zaenkrat še nimata dostopa do interneta. "Če bi lahko z internetom povezali večji delež sveta, bi državam v razvoju omogočili veliko večje možnosti za rast in razvoj," je poudaril.

Svetovni zemljevid pogostosti uporabe družbenih omrežij (Vir slike: Vincenzo Cosenza)

Desetletne napovedi so za internetna podjetja že zares dolgoročne, saj se tržišče spreminja hitro in nepredvidljivo, toda Facebook je že večkrat dokazal, da se jim zna prilagajati. Bo tako tudi v prihodnosti?

Vir: CNET

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!