Facebook za 16 milijard dolarjev kupil WhatsApp

Iz Facebooka, največjega družbenega omrežja na svetu, so pred nekaj urami naznanili nakup mobilne aplikacije WhatsApp, ki ima po vsem svetu že preko 450 milijonov uporabnikov. Zanjo bodo odšteli kar 16 milijard dolarjev!
Facebook za 16 milijard dolarjev kupil WhatsApp

Facebook za 16 milijard dolarjev kupil WhatsApp (Vir slike: azonmobile.com)

Facebook je včeraj naznanil nakup mobilne aplikacije WhatsApp, ki ima v svetu že preko 450 milijonov rednih uporabnikov. Preseneča pa predvsem znesek, ki ga bodo odšteli za nakup: ta namreč znaša več kot 16 milijard dolarjev, od tega je velik del, kar 12 milijard dolarjev, v obliki delnic priljubljenega družbenega omrežja.

To pa ni edina pridobitev za mladi startup: del dogovora je tudi, da se bo Jan Koum, soustanovitelj in izvršni direktor WhatsApp, pridružil upravnemu odboru Facebooka, zaposleni pa bodo čez čas pridobili tudi dodatne 3 milijarde tako imenovanih RSU (Restricted Stock Unit) delnic Facebooka. 

Poglejmo si nekaj statistike aplikacije WhatsApp:

WhatsApp dnevno zraste za 1 milijon novih uporabnikov!

  • ima več kot 450 milijonov rednih uporabnikov;
  • skupno skoraj 1 milijarda registriranih uporabnikov;
  • izjemna rast: več kot 1 milijon novih uporabnikov na dan;
  • 50 zaposlenih v podjetju;
  • 600 milijonov poslanih fotografij dnevno;
  • 200 milijonov poslanih glasovnih sporočil dnevno.

Marka Zuckerberga, ustanovitelja in izvršnega direktorja Facebooka, je navdušila predvsem izjemna rast startupa. Kot pravi, je WhatsApp edina aplikacija, ki je zrasla hitreje kot Facebook!

In kakšni so načrti Facebooka za prihodnost? Kot pravi Zuckerberg, ne nameravajo spreminjati dosedanje politike poslovanja startupa WhatsApp. Prav nasprotno: njihova vizija se že sedaj povsem sklada z njihovo, zato kaj takega pravzaprav ne bi bilo smiselno! 

O tem, da bodo ohranili podjetje, takšno kot je, pa se bodo zavezali tudi v pogodbi: v primeru prelomitve obljube bodo morali potemtakem plačati še dodatno 1 milijardo odškodnine. 

Sedeži podjetja WhatsApp tako ostajajo v Kaliforniji, prav tako ostajata ločeni obe aplikaciji: Facebookov messenger in WhatsApp messenger. Enak bo tudi poslovni model slednje, ki temelji na plačevanju za uporabo in ne na oglaševanju. 

Facebook sedaj namerava počakati, da aplikacija prodre med 2-3 milijarde registriranih uporabnikov, kar pa se zdi precej dosegljiv cilj, saj jih ima WhatsApp do danes že skoraj milijardo. Z nakupom ciljajo predvsem na mlade, katere Facebook zadnje čase počasi, a vztrajno izgublja. 

S prodajo mladega startupa bosta soustanovitelja Jan Koum (ki ima 45 odstotni delež podjetja) in Brian Acton (ki ima več kot 20 odstotni delež podjetja) tako rekoč čez noč postala milijarderja. Ali se bo poteza obrestovala tudi za Facebook, pa bo pokazal čas. 

Še nekaj primerljivih številk na koncu. 17 milijard dolarjev je leto in pol proračuna Republike Slovenije, in okoli tretjino celotnega našega bruto družbenega proizvoda. Skype, ki ga je kupil Microsoft, se je pred leti prodal za polovico tega zneska. Največje slovensko podjetje, Petrol, na letni ravni dosega le četrtino tega zneska.

Vir: DailyMail

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje