Facebook za 16 milijard dolarjev kupil WhatsApp

Iz Facebooka, največjega družbenega omrežja na svetu, so pred nekaj urami naznanili nakup mobilne aplikacije WhatsApp, ki ima po vsem svetu že preko 450 milijonov uporabnikov. Zanjo bodo odšteli kar 16 milijard dolarjev!
Facebook za 16 milijard dolarjev kupil WhatsApp

Facebook za 16 milijard dolarjev kupil WhatsApp (Vir slike: azonmobile.com)

Facebook je včeraj naznanil nakup mobilne aplikacije WhatsApp, ki ima v svetu že preko 450 milijonov rednih uporabnikov. Preseneča pa predvsem znesek, ki ga bodo odšteli za nakup: ta namreč znaša več kot 16 milijard dolarjev, od tega je velik del, kar 12 milijard dolarjev, v obliki delnic priljubljenega družbenega omrežja.

To pa ni edina pridobitev za mladi startup: del dogovora je tudi, da se bo Jan Koum, soustanovitelj in izvršni direktor WhatsApp, pridružil upravnemu odboru Facebooka, zaposleni pa bodo čez čas pridobili tudi dodatne 3 milijarde tako imenovanih RSU (Restricted Stock Unit) delnic Facebooka. 

Poglejmo si nekaj statistike aplikacije WhatsApp:

WhatsApp dnevno zraste za 1 milijon novih uporabnikov!

  • ima več kot 450 milijonov rednih uporabnikov;
  • skupno skoraj 1 milijarda registriranih uporabnikov;
  • izjemna rast: več kot 1 milijon novih uporabnikov na dan;
  • 50 zaposlenih v podjetju;
  • 600 milijonov poslanih fotografij dnevno;
  • 200 milijonov poslanih glasovnih sporočil dnevno.

Marka Zuckerberga, ustanovitelja in izvršnega direktorja Facebooka, je navdušila predvsem izjemna rast startupa. Kot pravi, je WhatsApp edina aplikacija, ki je zrasla hitreje kot Facebook!

In kakšni so načrti Facebooka za prihodnost? Kot pravi Zuckerberg, ne nameravajo spreminjati dosedanje politike poslovanja startupa WhatsApp. Prav nasprotno: njihova vizija se že sedaj povsem sklada z njihovo, zato kaj takega pravzaprav ne bi bilo smiselno! 

O tem, da bodo ohranili podjetje, takšno kot je, pa se bodo zavezali tudi v pogodbi: v primeru prelomitve obljube bodo morali potemtakem plačati še dodatno 1 milijardo odškodnine. 

Sedeži podjetja WhatsApp tako ostajajo v Kaliforniji, prav tako ostajata ločeni obe aplikaciji: Facebookov messenger in WhatsApp messenger. Enak bo tudi poslovni model slednje, ki temelji na plačevanju za uporabo in ne na oglaševanju. 

Facebook sedaj namerava počakati, da aplikacija prodre med 2-3 milijarde registriranih uporabnikov, kar pa se zdi precej dosegljiv cilj, saj jih ima WhatsApp do danes že skoraj milijardo. Z nakupom ciljajo predvsem na mlade, katere Facebook zadnje čase počasi, a vztrajno izgublja. 

S prodajo mladega startupa bosta soustanovitelja Jan Koum (ki ima 45 odstotni delež podjetja) in Brian Acton (ki ima več kot 20 odstotni delež podjetja) tako rekoč čez noč postala milijarderja. Ali se bo poteza obrestovala tudi za Facebook, pa bo pokazal čas. 

Še nekaj primerljivih številk na koncu. 17 milijard dolarjev je leto in pol proračuna Republike Slovenije, in okoli tretjino celotnega našega bruto družbenega proizvoda. Skype, ki ga je kupil Microsoft, se je pred leti prodal za polovico tega zneska. Največje slovensko podjetje, Petrol, na letni ravni dosega le četrtino tega zneska.

Vir: DailyMail

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje