Facebookova ocena relevantnosti – novo merilo za uspešne kampanje

Avtor Manca Korelc — 13.03.2015
Komentiraj!
Facebook je predstavil nov dejavnik za oglaševalce, ki pomaga do bolj optimiziranih oglasnih kampanj: »ocena relevantnosti« (ang: »relevance score«). Ocena je podobna oceni kakovosti, ki jo uporablja Google v svojem programu AdWords (ang: quality score), enako ocenjena od 1 do 10.
Facebookova ocena relevantnosti – novo merilo za uspešne kampanje

Facebookova ocena relevantnosti – novo merilo za uspešne kampanje (Vir: Unsplash.com)

Zakaj se ocena relevantnosti uporablja?

Oglaševanje na Facebooku omogoča natančno ciljanje ustrezne ciljne skupine. Relevantnost je vedno ključni dejavnik pri prikazovanju oglasov uporabnikom in upoštevanje nove ocene pomeni, da bodo oglasi uporabnikom odslej še bolj prilagojeni. To vodi v boljšo izkušnjo za uporabnike in uspešnejše oglasne kampanje za oglaševalce. Nova ocena je torej še dodaten pokazatelj, kako relevantni so naši Facebook oglasi za naše potencialne kupce.

V orodju za vodenje oglasnih kampanj na Facebooku Power Editor dodamo oceno relevantnosti v naša poročila:  

Kako deluje ocena relevantnosti?

Ocena je izračunana na osnovi pozitivnega in negativnega odziva uporabnikov na oglas s strani ciljne skupine za oglas, ki je bil prikazan najmanj 500-krat. Boljši odziv kot bo oglas pridobil in manjkrat kot bo oglas poročan kot negativen s strani uporabnikov, višja bo njegova ocena relevantnosti.

Relevantnost pa ni edini dejavnik pri izračunu ocene relevantnosti. Cena, ki jo nastavimo za oglas, je prav tako pomembna. Če za pozicijo oglasa tekmujeta dva oglasa, eden z oceno relevantnosti 10 in ceno 0,10 € in drugi z oceno 5 in ceno 1,23 €, ne pomeni nujno, da bo zmagal tisti z višjo oceno relevantnosti.

Kaj so ključne koristi ocene relevantnosti?

  • Nižja cena za doseg uporabnikov: višjo oceno kot bo imel oglas, manjši bodo lahko stroški prikazovanja oglasov, saj je sistem stremi k temu, da prikazuje ustrezne vsebine pravi ciljni publiki in visoka ocena relevantnosti je pozitiven signal;
  • Testiranje različnih oglasov pred kampanjo: oglaševalci imajo možnost testiranja različnih kombinacij slik in besedila oglasa za različne ciljne skupine in ugotovijo, katera kombinacija ima največjo oceno relevantnosti, torej je najbolj primerna za potencialne kupce;
  • Optimizacija oglasnih kampanj med kampanjo: spremljanje obnašanja oglasnih kampanj je ključnega pomena in ocena relevantnosti je eden pomembnejših dejavnikov pri odločanju, kateri oglas je uspešen in kateri ne.

Kako uporabiti oceno relevantnosti?

Ocena relevantnosti je zelo pomembna pri vodenju oglasnih kampanj na Facebooku, vsekakor pa ni edino merilo uspešnosti. Primarni cilj oglasa je doseči cilj, ki ga nastavimo v prvi fazi oglaševanja: torej pridobivanje sledilcev, povečanje obiska spletne strani, povečanje števila konverzij, obiska dogodka in podobni.

Pojasnimo s primerom:

Imamo spletno trgovino z vrtnim pohištvom. Oglašujemo s Facebook oglasi, naš cilj pa je spletni nakup kompletov vrtnih miz in stolov. Število prodanih kompletov je v tem primeru veliko bolj pomemben dejavnik, kot imeti visoko oceno relevantnosti. Če je oglas ocenjen z oceno 4, a z njim prodamo kup miz in še več stolov, morda ni potrebe po spremembi oglasa.

Oceno relevantnosti uporabimo, da dosegamo našo ciljno publiko z nižjimi stroški in testiranje kreative oglasa, ki najbolj učinkuje. Ta ocena nikakor ni naš cilj, ki ga zasledujemo v oglasni kampanji, je le pokazatelj uspešnosti in pomoč pri optimizaciji oglasov, da dosežemo prave uporabnike.

Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.

Vabimo vas na delavnico Facebook oglaševanje!
Datum: 4. 12. od 15:30 do 18:00
Kraj: MP coworking
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!