Facebookova tehnologija DeepText se uči človeškega branja in razumevanja

Avtor Urška Honzak — 12.06.2016
Komentiraj!
Facebook je razvil tehnologijo DeepText, na podlagi katere bo umetna inteligenca bolje razumela kontekst objav uporabnikov. DeepText naj bi bil sposoben razumeti vsebino več tisoč objav na sekundo v 20 različnih jezikih skoraj tako dobro kot ljudje.
Facebookova tehnologija DeepText se uči človeškega branja in razumevanja

S tehnologijo DeepText bo Facebook bolje razumel kontekst objav in namen uporabnikov. (Vir slike: Pixabay)

Uporabniki vseh storitev, ki jih ponuja Facebook (družabno omrežje Facebook, klepetalnik Messenger, družabno omrežje za objavljanje fotografij Instagram, aplikacija za sporočila in klicanje WhatsApp ter orodje za navidezno resničnost Oculus) vsakodnevno objavimo ogromno podatkov. Zbiranje, analiziranje in katalogiziranje vseh objavljenih informacij je izjemno zahtevna naloga, zato so se pri Facebooku odločili za uporabo umetne inteligence.

Tehnologija DeepText temelji na arhitekturi globokih nevronskih mrež, ki bo pripomogla k boljšemu razumevanju objav. Osnovne ideje o globokem učenju sta v okviru Facebookove raziskovalne skupine za umetno inteligenco (AI Research Group) razvila Ronan Collobert in Yann LeCun.

Facebook novo tehnologijo že preizkuša na določenih platformah in storitvah, med drugim v okviru klepetalnika Messenger. Na blogu so predstavniki podjetja zapisali, da jim DeepText omogoča boljše razumevanje namenov in ciljev uporabnikov, kar so ponazorili tudi s primerom: z uporabo tehnologije DeepText bo lahko umetna inteligenca razumela, da objava »Ravno sem se pripeljal s taksijem.« ne pomeni, da uporabnik išče prevoz; v nasprotju z objavo »Potrebujem prevoz.«, ki vožnje s taksijem sicer ne omenja neposredno.

Facebook se osredotoča na globoko učenje umetne inteligence, saj lahko z boljšim razumevanjem sporazumevalnega konteksta in namenov uporabnikov izboljša uporabniško izkušnjo ter hkrati oglaševalcem omogoči oblikovanje individualiziranih in usmerjenih kampanj. Takšno učenje tehnologije je na primer pomembno prav na Facebookovi časovnici, saj uporabniki želijo videti vsebine, ki so zanje relevantne in pomembne.

Tehnologija DeepText še ni dokončno oblikovana, zato jo bodo po besedah predstavnikov Facebooka v sodelovanju z raziskovalno skupino za umetno inteligenco v prihodnje še naprej razvijali in nadgrajevali.

Vir: VentureBeat

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice