Fran.si – Google slovenskih slovarjev

Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU je ob izidu druge, dopolnjene izdaje Slovarja slovenskega knjižnega jezika (SSKJ) predstavil nov spletni slovarski portal Fran.si. Portal obsega 20 slovarjev z več kot pol milijona slovarskih opisov in predstavlja Google slovenskih slovarjev.
Fran.si – Google slovenskih slovarjev

Portal služi kot iskalnik po celotni bazi slovarjev. (vir: fran.si)

Spletni portal www.fran.si, ki je ime dobil po jezikoslovcu Franu Ramovšu, obsega šest splošnih slovarjev, pet zgodovinskih, devet terminoloških in enega narečnega, na voljo pa sta tudi dve jezikovni svetovalnici. Portal služi kot iskalnik po celotni bazi slovarjev in tako prvič na enem mestu združuje več slovenskih jezikoslovnih priročnikov.

Še posebej zanimiv je t. i. rastoč slovar oziroma sprotni slovar slovenskega jezika (SSSJ), v katerem so zbrane besede, ki še niso registrirane v uveljavljenih slovarjih. K temu slovarju lahko obiskovalci prispevajo prek Twitterja, kmalu pa tudi prek Facebooka.

Spletišče Fran, ki zajema več kot pol milijona slovarskih opisov, vsebuje slovenščino od 16. stoletja pa vse do danes. Sčasoma se bo vsebina portala, ki posega v različne družbene kontekste ter ravni jezika, še razširjala.

Hkrati je izšel tudi Slovar slovenskega knjižnega jezika SSKJ 2 oz. druga, dopolnjena in deloma prenovljena izdaja SSKJ, ki sta jo pripravila SAZU in Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU, izdala pa Cankarjeva založba. Slovar, ki ga je 12 jezikoslovcev pripravljalo poldrugo leto, je sodobna različica SSKJ, katerega prvi zvezek je izšel leta 1970.

Sodobni slovar knjižnega jezika tako na slovenske knjižne police prihaja 44 let po izidu prvega in 23 let po izidu zadnjega zvezka SSKJ. Na voljo je tako v knjižni kot elektronski različici, saj si Slovenci doma še vedno želijo imeti knjigo v fizični obliki. SSKJ je s tem tudi »zamrznjen« oziroma nespremenjeno dostopen za daljši čas oziroma vsaj do leta 2017.

Nova različica SSKJ prinaša novosti, ki so jim botrovale bodisi družbene in gospodarske spremembe. Slovar obsega 97.669 slovarskih sestavkov, med njimi je 4521 novih, ki predstavljajo besede in besedne zveze, ki so se v slovenskem knjižnem jeziku uveljavile v obdobju po osamosvojitiv Slovenije, denimo porjavitev, pajkice, všečkati, tris, al dente, kondomat, pomladnik, tajkun. Po novem imajo samostalniki, ki označujejo ženske osebe polnopomenske razlage – igralka, lastnica, posodobljene so tudi nekatere naglasne značilnosti besed, denimo pri besedi iglu, nekatera gesla pa imajo razširjen pogled, denimo pojmi družina, transvestit, levičar, desničar. 

Pa vi, všečkate SSKJ 2? 

všečkati: na spletu, zlasti v družabnih omrežjih, označiti kaj kot ugajajoče, všečno: všečkati članek, fotografijo, komentar.

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje