Freemium kot uspešna poslovna metoda

Avtor Maja Borštnik — 03.08.2012
Komentiraj!
Freemium je inovativni poslovni model, ki v zadnjem času postaja čedalje bolj priljubljen. Cilj freemium metode je preko brezplačnih ponudb prepričati posameznike, da bodo kasneje za vaš produkt plačali pravzaprav več, kot so sprva sploh nameravali.
Freemium kot uspešna poslovna metoda

Freemium kot uspešna poslovna metoda (Vir slike: sxc.hu)

Freemium je skovanka iz dveh angleških besed: "free", ki pomeni "brezplačen" in "premium", ki pomeni nadgrajene in plačljive storitve. Gre sicer za starejši poslovni model, ki pa se je razširil predvsem v zadnjem času z množično uporabo spleta. Z njegovo uporabo so že uspela svetovno znana podjetja kot so Skype, Flickr, Dropbox, Wordpress in mnoga druga.

Odličen primer uspešnega Freemium poslovnega modela je Dropbox.

In kateri so ključni elementi za uspešen freemium posel? Freemium model temelji na dejstvu, da nekdo, ki uporablja brezplačno osnovno storitev, le-to slej ko prej želi nadgraditi in za to tudi plačati. Freemium model mora biti torej sestavljen iz dveh storitev: iz osnovne (brezplačne) in nadgrajene (plačljive). Cilj brezplačnih storitev je pridobiti čimvečjo bazo uporabnikov, od katerih se bo vsaj del kasneje odločil za plačevanje nadgrajenih storitev. Odličen primer uspešnega Freemium poslovnega modela je Dropbox. Uporabnikom ponujajo do 2GB nalaganja podatkov brezplačno, tisti, ki želijo več prostora, pa morajo za to odšteti mesečni pavšal.

Freemium poslovni model se izkaže za najboljšega pri spletnih poslih, ki imajo veliko število uporabnikov. Povprečno se za nakup plačljive storitve odloči od 2 do 10 odstotkov uporabnikov brezplačne verzije, zato velja, da večje kot je število uporabnikov, večji bo dohodek.

Ena največjih napak, ki jih lahko naredi podjetnik je ta, da nenadoma ukine brezplačno verzijo in obdrži le še plačljivo. Večina uporabnikov storitev v tem primeru preneha uporabljati, podjetje pa izgubi tudi tiste uporabnike, ki so nameravali kupiti plačljivo verzijo. Bistveno je torej, da stroške obratovanja predvidete vnaprej in se prepričate, da boste uporabnikom lahko ves čas zagotavljali brezplačno verzijo, v nasprotnem primeru freemium model zagotovo ni prava izbira za vas.

Vir: Startup Marketing Blog

XR06 - single static MP coworking
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!