Gajbica, ki deluje kot švicarska ura

Zagotovo ste že slišali za slovenski projekt Gajbica, ki kupcem omogoča dostavo svežega sadja in zelenjave na izbrani naslov. Veččlanska ekipa nenehno širi svojo ponudbo, k sodelovanju pa so pritegnili že kar nekaj podjetij.

Ideja je nastala kakšno leto in pol nazaj, ko so imeli terensko prodajo jabolk. Ugotovili so, da je vse manj kupcev, ki bi bili pripravljeni kupiti gajbico, težko 15 kilogramov ali celo več. Porodila sem ji je ideja o hitrem, zanesljivem in dostopnem nakupu pridelkov prek spletne strani. Naredili so spletno trgovino, kjer sadje in zelenjavo ponujajo po primerljivih cenah, kot jih lahko dobimo na tržnicah.

Delavec je ogledalo podjetja

Ekipo, kot rečeno, sestavlja več članov. Pravzaprav gre za družino Žalec, ki jo sestavljajo oče Andrej, t.i. »ata Gajbko«, mama Špela, sinova David in Simon ter Simonova partnerka Urša. »Za zdaj takšen sistem deluje kot švicarska ura,« pravi Andrej in dodaja, da morda tudi zato, ker se ne pogovarjajo o pravicah, temveč o dolžnosti. »Dober delavec je dober, če je srečen in zadovoljen. Delavec je tudi ogledalo podjetja.« Sodelovanje z družinskimi člani ni težko, pravi Andrej, v debatah so lahko bolj naravni in direktni, a najpomembneje je, da se dobro razumejo.

Občutek samostojnosti, vreden več kot marsikaj

 

Urnika nimajo: »Nabava se začne ob 5. uri zjutraj, zvečer pa se ureja dokumentacija, pripravljajo se ponudbe, akcije in druge za trgovino povsem običajne zadeve.« Tudi ob koncu tednov je zanimivo. »A ne razumite me narobe. To ni težko, saj imaš občutek samostojnosti in delaš delo, ki ti je v veselje. Lahko bi rekli, da imamo zelo zanimivo življenje.«

Na vprašanje, kaj je bil za Gajbico najbolj pomemben, tudi najbolj zahteven del pri oblikovanju ideje, odgovarja: »Mogoče to, da je potrebno za zelo kakovostno sadje in zelenjavo iti do pridelovalca, torej kmeta, ali pa na tržnico.« Zaradi spremenjenih navad in tempa življenja kupci danes nimajo več časa za ta opravila. Zato se jim zdi dobra rešitev, da kupci blago naročijo tudi ob 2. uri zjutraj, oni pa jim nato ob dogovorjenem času dostavijo blago na domači prag. »Ali ni to praktično? Nobenih dodatnih stroškov, cena pa enaka kot, če bi sami nakupovali na tržnici.

Sadje in zelenjavo pregledajo sami

Blago, sadje in zelenjavo, dostavijo pregledano. Tako se kupcu ne more zgoditi, da bi kupil nekaj nekakovostnega in tako vrgel denar stran, pravi Andrej. »Če ima stranka pripombe, blago zamenjamo z drugim ali celo drugačnim. Bolj nam je pomemben kupec, kot pa kakšen evro ali dva, ki bi jih lahko prihranili,« pravi Andrej.

Skrbite za zdravje delavcev? >>

Kaj lahko najdete v Gajbici? Od suhega sadja, oreščkov, sokov, slovenskega žganja, likerjev, kosmičev Fruštek, presne kruhke, krekerje, oljčna olja, ročno izdelane čokoladne dobrote. Sodelujejo z majhnimi, skoraj butičnimi proizvajalci in pridelovalci, ki imajo kakovostne izdelke.

»Ne tekmujemo, temveč sodelujemo!«

Vendar pa jim vedno ne gre po načrtih: »Žal je slovenskih pridelkov malo ali pa jih sploh ni. Kmetijstvo v Sloveniji ne dosega niti 30 odstotkov samozadostnosti, vseeno pa se trudimo povezati s kmeti, ki so pripravljeni sodelovati z nami.« Sami ne uvažajo, saj je, kot pravi Andrej, njihov moto, da ne tekmujejo, temveč sodelujejo.

Uvoženi izdelki prihajajo iz celega sveta, hitro pokvarljivi pa iz bližnji držav, kjer prevoz ne traja več kot dan in pol. Vsi proizvodi so pridelani po strogi EU zakonodaji in kontroli, s čimer strmijo k temu, da izstopajo od preostalih veleprodajalcev.

Vsebina gajbic odvisna od sezone

Vsebino gajbic spreminjajo glede na sezono in povpraševanje, zato nimajo najbolj prodajane gajbice. »Tudi cene se spreminjajo. Trgovina s sadjem in zelenjavo je dinamična kot borza.« Čeprav se na borzi cene spreminjajo vsak dan, pa oni ne spreminjajo dnevno cen, saj bi bilo to moteče. Je pa zato pisarniška gajbica zelo priljubljena, prav tako anti stresko, zelenko in babyboom gajbica. Poleti naraste povpraševanje po jagodni in češnjevi.

Dostavljajo v več kot 50 podjetij

Trgovina, ki bo aprila upihnila prvo svečko, ponuja možnost za dostavo tudi podjetjem. Trenutno redno dostavljajo v več kot 50 podjetij. »Simon se je s sodelavci pogovarjal, kako je premalo sadja, zelenjave in kako bi lahko to spremenil. Porodila se je ideja, s katero bi lahko podjetja usmerila v svoje zaposlene bolj zdrav način življenja in prehranjevanja.« Sledila je kratka analiza in ugotovili so, da je podoben pristop v tujini izredno razširjen in pozitivno sprejet. Poleg sadja bodo podjetje ponujali še druge zdrave prigrizke oziroma obroke, kot so smutiji, solate, narezano oziroma pripravljeno sadje.

Pri tem pa opažajo, da v Sloveniji raste število podjetij, ki se zavedajo, da »so zadovoljni zaposleni največji kapital podjetja, ki edini lahko dolgoročno prinese velik napredek in seveda dobiček«.

Ekipa je pred kratkim uvedla dostavo sadja po celotni Sloveniji, kar je prvi korak k razširitvi njihove ponudbe in s tem boljši dostopnosti izven Ljubljane. »Naš cilj v prihodnosti je, da se razširimo po celotni Sloveniji in omogočimo dostavo prav vsem v Sloveniji, tako podjetjem kot fizičnim strankam

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje