Google preizkuša novost na področju oglaševanja

Avtor Borut Borštnik — 21.03.2007
Komentiraj!
Večina oglasov na internetu je do sedaj plačana ne glede na učinek. Google že od poletja lani razmišlja o novosti. Kmalu naj bi širšemu trgu ponudili možnost, da naročnik oglasa ne plača, če le ta ne bo učinkovit.
Google preizkuša novost na področju oglaševanja

Google je predstavil zanimivo rešitev.

Google že nekaj časa testira novost na področju oglaševanja na njihovih spletnih straneh. Sedaj je ta gigant plačan od klika na oglas oziroma na ogled oglasa, ki ga predvaja. Nakup ni pogoj za plačilo. Kmalu naj bi se razvil sistem, ki bo temeljil le na učinku (PPA - pay per action). Torej oglas ne bo plačan, če stranke ne bo pritegnil v nakup izdelka ali kakšne druge operacije (npr. prijava na email novice).

Glede novosti so pri lastniku YouTube precej optimistični, saj pričakujejo, da bo pritegnil več oglaševalcev. Omogočal bo namreč oglaševanje brez tveganja, da oglas ne bi bil koristen. V primeru, da oglas ne bo prodal nobenega izdelka, to za oglaševalca ne bo pomenilo nobenega stroška. Podjetja, ki oglašujejo bodo lahko natančno izračunala stroške oglaševanja vsakega izdelka. Gre torej za neke vrste posredništvo pri prodaji, podobno sistemom 'affiliate', oziroma partnerski prodaji. Google bo pri tem imel nek določen delež od vsakega prodanega izdelka.

Naj poudarim, da tu ne gre za novost v smislu celotnega trga, pač pa le v okviru Google. Nekatera spletna podjetja so namreč s tem začela že veliko prej.

Prednost tega sistema je tudi v izničevanju prevar. Do sedaj je bilo namreč možno z lažnim klikanjem ustvariti lažno zanimanje za oglas in s tem dobiti plačilo.


Vir: The New York Times

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!