Google v vojno proti Applu tudi pri mobilnem plačevanju

Avtor Maruša Žibert — 27.02.2015
Komentiraj!
Spletni velikan je kupil podjetje Softcard. S tem je cilj Googla postal zelo jasen: premagati Apple in njegov Apple Pay. Finančne podrobnosti nakupa sicer niso poznane, številna poročila pa pravijo, da je Google zanj odštel vsaj 100 milijonov dolarjev.
Google v vojno proti Applu tudi pri mobilnem plačevanju

Google Wallet je pred pomembnimi prelomnicami (Vir slike: YouTube).

Spletni velikan je z nakupom Softcarda nemudoma pokazal na Google Wallet, ki jo je dal v širšo uporabo konec leta 2011. Aplikacija omogoča, da uporabnik svoj telefon »spremeni« v denarnico in prek telefona opravlja nakupe. Google Wallet je brezplačna aplikacija za OS Android.

Nastal v času, ko mobilno plačevanje še sploh ni bilo razširjeno

Softcard je bil ustanovljen leta 2010 s strani AT&T Mobility, T-Mobile USA in Verizon Wireless, še preden je bilo govora o mobilnem plačevanju z uporabo NFC tehnologije (Near Field Communications). Softcard, ki je prej slišal na ime Isis, omogoča potrošnikom plačila v številnih trgovinah po ZDA.

Google še skrivnosten

Google si s Softcardovo tehnologijo in zmogljivostjo obeta izboljšanje za naslednjo generacijo mobilnih plačil. Softcardovi uporabniki lahko kljub novemu lastniku za zdaj nemoteno uporabljajo in plačujejo z aplikacijo. Več informacij bo tako za potrošnike kot za partnerje znanih v naslednjih tednih.

Google naj bi po poročanju tujih medijev ob tokratnem nakupu startupa načrtoval več sprememb s svojo Google Wallet. Z nakupom Softcarda si Google obeta nove moči s svojo denarnico, tako naj bi postal bolj konkurenčen ostalim storitvam. Med bolj znanimi ponudniki mobilnega plačevanja so poleg omenjenih dveh še Amazon Payments, 2Checkout, Skrill, WePay, Dwolla in drugi. Google naj bi z nakupom Softcarda odpravil še eno pomanjkljivost, omenja se širša uporaba pri ostalih ponudnikih.

Mobilno plačevanje je prihodnost

Ariel Bardin, ki je na čelu Googlovega sektorja plačil, pravi, da od leta 2011 število mobilnih plačil vztrajno narašča. To je bil tudi čas, ko Apple Pay še ni bil na voljo, konkurenca pa izredno majhna. A danes je mobilno plačevanje vse bolj pogosto, zato je pomembno, da si vsak akter najde svoje mesto. Ameriški trg za mobilna plačila naj bi leta 2019 po napovedih raziskovalnega podjetja Forrester Research dosegel vrtoglave številke, in sicer 142 milijard dolarjev.

Kaj je Google Wallet? Google Wallet omogoča brezkontaktno plačevanje, ki uporabnikom omogoča hranjenje elektronske različice kreditne kartice na pametnem telefonu. Uporabnik pametni telefon približa ali položi na čitalnik z visoko frekvenčno komunikacijsko tehnologijo kratkega dosega (NFC),  nameščen na blagajnah naprednejših trgovin in restavracij.

Več konkurence, nižje provizije?

Navdušenje pa je možno opaziti tudi drugod. Mnogi namreč potezo Googla ocenjujejo kot dobro, ne le zanj, temveč za celoten trg ter industrijo. S tem se odpira še hujši boj na področju mobilnega plačevanja, na katerem je trenutno vodilen Apple. A širša konkurenca je dobra, menijo analitiki, ki špekulirajo, da bi ravno na račun tega lahko prišlo do dodatnega znižanja cen (ponudniki zaračunavajo provizije). Mobilna plačevanja sicer ne bodo prehitela tradicionalnih oblik plačevanja, bodo pa imela pomembno vlogo v prihodnosti, vlada splošno prepričanje.

Malce pred Googlovim nakupom Softcarda se je na nakupovalni pohod podal še Samsung, ki je kupil startup LoopPay, ki omogoča ljudem plačilo prek telefonov na pravzaprav vsakem plačilnem terminalu. Lahko podobno tehnologijo pričakujemo tudi s strani Samsunga?

Google v boj za večji krog uporabnikov

Tuji mediji napovedujejo tudi, da bodo po novem imeli vsi telefoni z OS Android nameščen Google Wallet, kar bo zagotovo vplivalo na pogostejšo uporabo te oblike plačevanja. S tem upajo, da bojo spodbudili tudi večje število prodajalcev k uporabi mobilnega plačevanja.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!