Googlova nepoštenost razkrita: s prirejenimi rezultati do konkurenčne prednosti

Avtor — 23.03.2015
V javnost so prišli kočljivi podatki o tem, da naj bi spletni gigant Google prirejal določene rezultate na svojem spletnem iskalniku v prid svojih storitev, čeprav le-te niso bile nujno najbolj relevantne za iskalca informacij.
Googlova nepoštenost razkrita: s prirejenimi rezultati do konkurenčne prednosti

Googlova nepoštenost razkrita: s prirejenimi rezultati do konkurenčne prednosti (Vir slike: pbs.twimg.com)

Rezultati dolgotrajne preiskave, ki jo je izvedel FTC, varuh konkurence iz Združenih držav Amerike, so pokazali, da je spletni gigant Google v preteklosti že izkoriščal svoj spletni iskalnik v namene širjenja in trženja nekaterih svojih preostalih storitev. To naj bi počel s prirejanjem kriterijev na iskalniku, namernim kopiranjem vsebin na konkurenčnih spletnih straneh ter zniževanjem mest svojim konkurentov na iskalniku.

FTC kot primer navaja rezultate iskalnikov poceni letov: Googlovi leti naj bi bili objavljeni na vrhu v spletnem iskalniku, kljub temu da konkurenčne spletne strani ponujajo veliko več možnosti in zračnih povezav kot Googlova storitev. Prav tako naj bi Google na iskalniku preferiral nekatere svoje prodajne strani v primerjavi s konkurenčnimi, kljub temu da uporabniki niso tako pogosto klikali nanje kot na konkurenčne strani.

19-mesečna preiskava je bila posledica številnih pritožb s strani Googlovih konkurentov, ki so poročali, da jih spletni gigant nepravično diskriminira. In sedaj je jasno, da obtožbe niso bile izvite iz trte. Spletna stran Yelp, na primer, je le ena izmed mnogih, ki so že nekajkrat javno potožile, da Google kopira njihove zapise na spletni strani. Podobno se je dogajalo tudi z Amazonom.

Na obtožbe so se že odzvali v Googlu. Kent Walker, Googlov svetovalec, je v četrtkovi izjavi za javnost pojasnil, da so po pregledu več kot 9 milijonov strani dokumentov in številnih urah pričevanj zaposlenih v FTC prišli do skupnega soglasja, da Googlu vendarle ni potrebno spreminjati načina rangiranja in prikazovanja spletnih rezultatov na njihovem iskalniku.Redno spreminjamo iskalne algoritme in vsako leto napravimo preko 500 sprememb, da bi uporabniku čimbolje pomagali do željenih rezultatov. Ustvarili smo iskalnik za ljudi, ne za spletne strani,” je poudaril.

Kljub očitnemu nepoštenemu ravnanju spletnega giganta, ki mu je pomagalo obdržati monopol na določenih tržiščih, FTC torej ne namerava vložiti tožbe, predvsem zaradi preprek v zakonu in nekaterih močnih argumentov, ki govorijo v prid Googla.

Vir: WSJ.com

Preberite tudi
Facebook bo kaznoval mobilnim napravam neprilagojene strani

Facebook bo kaznoval mobilnim napravam neprilagojene strani

Facebook je pred kratkim predstavil novo spremembo svojega algoritma. Tokratna prilagoditev bo zmanjševala doseg spletnih strani, ki niso prilagojene mobilnim napravam. Kako lahko optimizirate svojo spletno stran, da jo bo Facebook prikazal čim večjemu številu uporabnikov?

Preberite več >>
Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Meta opis je kratek, ne več kot 160 znakov dolg sestavek, ki na kratko povzame bistvo spletne strani. Prikazuje se na strani z rezultati iskanja in postane viden po tem, ko posameznik v spletni iskalnik vtipka željeno ključno besedo ali besedno zvezo. Optimiziranje meta opisov je zelo pomemben vidik vsake dobro optimizirane spletne strani.

Preberite več >>
Oglaševanje na Facebooku

Oglaševanje na Facebooku

V letu 2017 prevladuje splet. Vsak dan se povečata število uporabnikov družabnih omrežij in delež prodaje, ki je ustvarjena preko oglasov na Facebooku. Če bi radi povečali spletno prodajo ali pridobili nove kontakte, je Facebook zagotovo eno najbolj ugodnih in učinkovitih orodij.

Preberite več >>
SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke.

Preberite več >>
Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja

Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja

Da je Facebook oglaševanje učinkovito orodje za trženje, je splošno znano. Na spletu so na voljo različni priročniki za vzpostavljanje oglasov, v prispevku pa se osredotočamo na to, kako lahko čim bolj učinkovito izkoristite vse potenciale različnih ciljnih skupin.

Preberite več >>
Svoje trženjske strategije prilagodite različnim generacijam

Svoje trženjske strategije prilagodite različnim generacijam

Ljudje se razlikujemo glede na spol, starost, izobrazbo, zanimanja, višino prihodkov … Vse to morajo tržniki upoštevati pri oblikovanju svojih strategij in kampanj. Pri tem je izjemno koristna segmentacija potrošnikov – v prispevku obravnavamo segmentacijo glede na starost.

Preberite več >>
10 pravil za učinkovito pošiljanje elektronske pošte

10 pravil za učinkovito pošiljanje elektronske pošte

Vsi podjetniki se dnevno soočajo z ogromnimi količinami elektronske pošte – pravzaprav bi lahko svoje delovne dneve v celoti posvetili odgovarjanju na prejeta sporočila. V prispevku predstavljamo, kako lahko sebi in drugim olajšate pošiljanje in prejemanje uvodnih sporočil.

Preberite več >>
Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje.

Preberite več >>
Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

Kaj smo se naučili na delavnici Optimizacija spletnih strani?

V petek, 26. maja 2017, smo v NLB Centru inovativnega podjetništva prisluhnili Igorju Bajsiču iz podjetja SEOPRO. Udeleženci smo izvedeli kopico novih informacij o optimizaciji spletnih strani in spoznali, kako lahko svojemu poslu zagotovimo konstantno rast na dolgi rok.

Preberite več >>
Infografika: Vedenje slovenskih uporabnikov na spletu

Infografika: Vedenje slovenskih uporabnikov na spletu

V podjetju Red Orbit so že šesto leto zapored pripravili infografiko, s katero spremljajo vedenje slovenskih uporabnikov na spletu. Med najpomembnejšimi ugotovitvami je vedno večja moč mobilnih naprav, ki po obisku spletnih strani počasi dohitevajo namizne računalnike.

Preberite več >>
Oznake: , , , ,
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje