Googlu in Yahooju prerezali peruti

Google je svojemu tekmecu Yahoo-ju prejšnje poletje ponudil oglaševalsko partnerstvo, ki ga ta ni mogel zavrniti. Mamljiva ponudba je bila boljša alternativa delni ali celotni prodaji Yahooja velikanu Microsoftu.
Googlu in Yahooju prerezali peruti

Ambicioznemu Googlu prekrižali načrte

Toda sanjskega partnerstva je konec, ker je Google odstopil od dogovora, saj je ameriško ministrstvo za pravosodje podjetji obvestilo, da bo vložilo pritožbo in blokiralo dogovor, ki so mu nasprotovali mnogi večji oglaševalci, prav tako pa tudi Microsoft. Na ministrstvu za pravosodje pojasnjujejo, da je Yahoojev oglaševalski sistem manj profiten od Googlovega, zato se bojijo, da bi dogovor zmanjšal Yahoojeve spodbude za vlaganja v lasten oglaševalski sistem, mu zmanjšal možnost izbiranja, kar bi vodilo v to, da bi Yahoo prepustil večji del svojega oglaševalskega trga Googlu. Prav tako poudarjajo, da bi dogovor prikrajšal uporabnike za prednosti konkurence, nižje cene itd.

Pri Googlu menijo, da gre zoglj za pogodbo, da Google upravja z določenim oglasnim prostorom Yahooja, vendar pojasnjujejo, da vztrajanje pri dogovoru ne bi imelo pozitivnih posledic na dolgoročne interese Googla in njihovih uporabnikov, zato so se odločili za odstop od dogovora. 

Opozorilo ministrstva kaže na to, da bo Google po vsej verjetnosti moral brzdati svoje ambicije po širitvi in bo v prihodnosti deležen skrbnega nadzora s strani oblasti. Za Google to trenutno ne pomeni večjih težav, zapleti pa se bodo pojavili, v kolikor se bo pojavil vzorec vladnih posredovanj v kupčije Googla, kar pa je v tem trenutku odvisno tudi od nove administracije predsednika Obame. Stokovnjaki menijo, da je bil konflikt  neizogiben in trdijo, da so se tega zavedali tudi pri Googlu. Vendar so se vseeno odločili za dogovor z Yahoojem, saj niso imeli ničesar izgubiti.

Google torej ni izgubil ničesar, zato pa je Yahoo v toliko težjem položaju, saj naj bi z dogovorom pridobil od 250 do 450 milijonov dolarjev dodatnega denarnega priliva v prvem letu. Za nesrečni Yahoo bodo posledice prekinitve dogovora usodne in mnogi namigujejo, da bo v tem trenutku Yahoo moral ponovno pretehtati dve opciji: dogovor z Microsoftom ali združitev z AOL o kateri se govori že mesece. Pri Yahooju so razočarani nad Googlovo odločitvijo za odstop od dogovora, vendar poudarjajo, da se bodo še naprej borili za konkurenčnost in povečevanje svojega oglaševalskega trga.

Vir: The New York Times

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje