Gurmanska pomlad: prihaja Teden restavracij

Avtor Mojca Jagodic — 10.03.2015
Komentiraj!
To pomlad gurmane spet čaka Teden restavracij, ki bo od 20. do 29. marca v izbranih restavracijah ponudil okusne menije po dostopni ceni 15 evrov. V projektu tokrat sodeluje 82 restavracij, rdeča nit pa je nova slovenska kuhinja.
Gurmanska pomlad: prihaja Teden restavracij

Od 20. do 29. marca bo potekal Teden restavracij (vir: tedenrestavracij.si)

Teden restavracij predstavlja promocijo vrhunske slovenske kulinarike, namenjene vsem dobrojedcem. Pri tem sodelujejo najboljše slovenske restavracije, ki obiskovalcem ponujajo posebne menije po posebni ceni, ki je praviloma precej nižja od običajne cene v teh restavracijah. Meniji morajo ustrezati kriterijem vrhunske kakovosti, fiksna cena pa je za vse enaka in predstavlja najboljše razmerje visoke kakovosti in žepu prijazne cene. Sodelujoče restavracije in gostilne se ne morejo same prijaviti za sodelovanje, temveč so k njemu povabljene. Povabi jih selektor Tedna restavracij, kulinarični kritik Uroš Mencinger, na osnovi kriterija kakovosti.

Letos so organizatorji Tednu restavracij nadeli še rdečo nit; to je nova slovenska kuhinja. »Želimo, da v menijih Tedna restavracij chefi pokažejo svoj prispevek razvoju slovenske kulinarike. Hkrati želimo, da predstavijo lokalne dobavitelje in se povežejo še z vinarji. Vsako leto bo Teden restavracij ponudil še nekaj novega, brez skrbi.«

»Že pred dvajsetimi leti sem pisal o tem, da bodo kuharji nekoč tudi pri nas bolj popularni od estradnih zvezd, pa so se mi mnogi smejali.«

Tokratni Teden restavracij poteka 10 dni, in sicer od 20. do 29. marca, v njem pa sodeluje 82 restavracij. Če želite dobro jesti in piti, morate z rezervacijo pohiteti; nekatere restavracije so namreč zelo obljudene in praktično razprodane v nekaj dneh. Med gosti so sicer zastopane vse generacije, a je po besedah organizatorjev največ mladih, kar pomeni, da mladi prav preko Tedna restavracij prvič spoznavajo vrhunsko kulinariko. Torej so novi in bodoči gostje teh restavracij.

Projekt pripravljata Uroš in Violeta Mencinger.

Zadnji, jesenski Teden restavracij je bil rekorden, obiskalo ga je več kot 30.000 gostov. Ali se kulinarika na Slovenskem razvija ali pa le prehranjevalne navade Slovencev, organizatorja Tedna restavracij Violeta in Uroš Mencinger odgovarjata: »Vsekakor se razvija oboje! Teden restavracij je odprl vrata v restavracije širokemu občinstvu, ki se je pred tem bala visokih cen, vrhunskosti, prestiža, nasploh visoke kuhinje, hkrati pa je spodbudil neko novo tekmovalnost med restavracijami. Razlog uspeha tedna restavracij je ravno v tem, da so se oboji takoj poistovetili s ciljem akcije – gostje s tem, da v Tednu restavracij potujejo med restavracijami, okušajo, ocenjujejo, primerjajo, uživajo, se ne nazadnje izobražujejo, chefi pa, da akcije ne vzamejo kot nekaj, kar je poceni, temveč kot priložnost, da se izkažejo.«

V tokratnem naboru 82 restavracij po vsej Sloveniji je deset novih. Selektor povabi k sodelovanju restavracije, za katere ocenjuje, da lahko pripravijo vrhunske menije in ki na lestvici od 1 do 6 dobijo najmanj oceno 4. Meni Tedna restavracij v vsaki sodelujoči restavraciji mora imeti vsaj 3 hode, a jih veliko ponudi tudi več kot to. Meni je znan vnaprej in je objavljen med podatki o sodelujoči restavraciji na spletni strani Tedna restavracij.

Zadnje čase smo priča razmahu kulinarike na vseh področjih; v Ljubljani lahko uživamo v gurmanskih okusih vsega sveta na Odprti kuhni, beremo kuharske bloge ali spremljamo kuharske TV-oddaje. »Očitno smo spoznali, da boljši avto, večji televizor in vsako leto novi telefon ne prinašajo življenjske sreče … No, da je kulinarika »in«, ni slučaj ali slovenska posebnost, saj gre za svetovni trend. Že pred dvajsetimi leti sem pisal o tem, da bodo kuharji nekoč tudi pri nas bolj popularni od estradnih zvezd, pa so se mi mnogi smejali,« odgovarja Uroš Mencinger.

Teden restavracij sicer ni slovenska pogruntavščina; prvega so namreč organizirali leta 1992 v New Yorku, od takrat pa se je takšna promocija vrhunske kulinarike razširila po vsem svetu. Bistvo je ponudba posebnih menijev po precej nižji ceni od običajne. Slovenski Teden restavracij je bil prvič organiziran leta 2012, v okviru Evropske prestolnice kulture. Leta 2013 je akcija postala vseslovenska in tradicionalna; brbončice dobrojedcev pa zadovoljuje dvakrat letno – spomladi in jeseni. 

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!