Infografika: Neverjetne razsežnosti Amazona
Potrošniki vedno raje nakupujemo prek interneta. Zato se vrednost podjetja Amazon še vedno viša. (Vir slike: Pixabay)
Danes so trgovske verige Walmart, Target, Best Buy, Nordstrom, Kohl’s, JCPenney, Sears in Macy’s skupaj vredne skoraj 300 milijard dolarjev, kar je zelo visoka številka. Vendar se vse te fizične trgovine ne morejo primerjati s podjetjem Amazon, ki je samo vredno več kot 350 milijard dolarjev, s čimer se uvršča med največja podjetja na svetu glede na tržno kapitalizacijo (angl. market capitalization).
V desetih letih se je situacija tako popolnoma spremenila. Potrošniki vedno raje nakupujemo prek spleta, zaradi česar so prihodki največjih trgovskih verig v letu 2016 znašali le 62 odstotkov vrednosti iz leta 2006. Tudi vrednosti omenjenih podjetij so doživele strme padce: tržna kapitalizacija podjetja Sears je na primer padla za 96 odstotkov (s skoraj 28 milijard na le nekaj več kot milijardo dolarjev).
V istem času pa je vrednost podjetja Amazon strmo rasla – v 10 letih se je povišala za skoraj dva tisoč odstotkov. Tako Amazon predstavlja temelj poslovnega imperija ustanovitelja Jeffa Bezosa.
Neverjetne razsežnosti podjetja Amazon prikazuje spodnja infografika, ki so jo pripravili na spletni strani Visual Capitalist.