Infografika: Vedenje slovenskih uporabnikov na spletu
Vedenje slovenskih uporabnikov na spletu. (Vir slike: Pixabay)
Red Orbit že šestič pripravlja raziskavo o vedenju potrošnikov, ki pridejo na spletne strani iz organskih rezultatov v iskalnikih. Tokrat so preverili vpliv različnih naprav (mobilni telefoni in osebni računalniki), različnih panog (poslovne storitve, spletne trgovine, finance, lepota in zdravje, informacijski portali, trgovina in turizem) in obdobij na čas, ki ga potrošniki preživijo na strani, na število pregledanih strani ter na obisk strani.
Trendi kažejo predvsem na to, da se moč mobilnih telefonov veča, čemur je treba prilagoditi digitalne marketinške strategije. Infografika nam daje vpogled, kako se skozi čas spreminja trend obiska v posamezni panogi, zato je lahko to dobro izhodišče za načrtovanje prihodnjih marketinških akcij.
Podatki so pokazali tudi, da obstajajo statistično značilne razlike glede na napravo in čas obiska spletne strani ter glede na število ogledanih vsebin.
Mobilne naprave narekujejo drugačen pristop k marketinški strategiji
V podjetju Red Orbit so ločeno analizirali obisk spletnih strani preko mobilnih naprav. Te vztrajno dohitevajo obisk prek namiznih računalnikov.
Lani so organski uporabniki namiznih računalnikov (neplačan obisk na strani) na spletni strani v povprečju preživeli 1 minuto in 13 sekund, uporabniki mobilnih naprav pa le 2 sekundi manj. Na namiznih računalnikih smo si ogledali 3,61 strani, na mobilnih napravah pa le 2,75. Sklepamo lahko, da si na računalnikih vzamemo čas za brskanje, medtem ko na mobilnikih potrebujemo informacije hitro in sproti.
Dejstvo je, da se potrošniki na mobilnih napravah vedejo drugače. Ogledajo si manj vsebin in gledajo druge vsebine kot na osebnih računalnikih. Na mobilnikih so bili obiskovalci prisotni predvsem proti koncu leta, za kar je lahko razlog splošno povečanje uporabe mobilnih telefonov in nakupovalna mrzlica ob praznikih.
Pomembno je torej, da pri oblikovanju in načrtovanju digitalne marketinške strategije razmišljamo o različnih uporabnikih, ki na stran dostopajo prek različnih naprav. Pomislite na uporabnika, ki na kraju samem potrebuje informacijo takoj. Pri tem je dobra uporabniška izkušnja bistvenega pomena, enako velja za hitrost nalaganja spletne strani.
Skrajšajte čas nalaganja spletne strani
Obisk spletnih strani, opravljenih prek mobilnih naprav, eksponentno raste. Analiza je pokazala, da je povprečen čas nalaganja strani 5,11 s. Ta čas je absolutno predlog. Po 5 sekundah čakanja obstaja 90-odstotna verjetnost, da bodo obiskovalci takoj zapustili stran, zato je pametno, da se najprej in takoj posvetite izboljšanju hitrosti nalaganja.
Odprite svojo spletno stran na mobilni napravi in jo testirajte. Skušajte se vživeti v vlogo svojega uporabnika in preglejte, ali vam stran nudi dobro uporabniško izkušnjo.
Uporabniki iščejo različne stvari prek različnih naprav
Največje število ogledanih vsebin je bilo znotraj spletne trgovine in turizma. Iz tega sledi, da se obiskovalci želijo bolje informirati o ponudbi, saj je v tej panogi večje zaznano tveganje. Zato so uporabniki bolj natančni in pregledajo več vsebin.
Obdobja največjega obiska spletnih strani se spreminjajo glede na naprave, zato mora biti načrtovanje spletnih strani bolj kompleksno in dovršeno. Razmislimo o tem, kaj in kako bodo uporabniki iskali na spletu.
Ni dovolj, da vaša strategija temelji le na osebnih računalnikih. Od oktobra do decembra lahko na mobilnih telefonih ponudite inovativne načine iskanja daril za najbližje ali pa ideje za okraševanje doma. V mesecih po novem letu pa se osredotočite na osebne računalnike in razmišljajte o tem, kaj, kdaj in kako uporabniki berejo, kaj jih zanima ter kako bi jim lahko ponudili dodano vrednost. Seznanite jih s svojo blagovno znamko.
Kot pričakovano je Google že tretje leto zapored s prepričljivim 97-odstotnim deležem obiskovalcev ostaja najbolj priljubljen med iskalniki.
Krajšo verzijo infografike si lahko ogledate spodaj, celotna infografika pa je na voljo na povezavi.