Inoviranje v recesiji

Avtor — 22.04.2009
Inoviranje je ena ključnih dejavnosti potrebna za preživetje podjetja. Recesija pri mnogih podjetnikih vzbuja skrbi in dvome, vendar pa zgodovina kaže, da je ravno to pravi čas za inovacije, saj prinaša mnogo priložnosti za inoviranje.
Inoviranje v recesiji

Mnogi podjetniki se med recesijo odločijo za varčevanje, upočasnijo
svoje poslovanje in čakajo na konec krize. Vendar pa na ta način ni
mogoče preveč uspešno prebroditi krize, zato strokovnjaki priporočajo,
da ne obupate in se raje posvetite inoviranju, kar vas bo popeljalo do
uspeha. Strokovnjaki svetujejo, da upoštevate naslednje nasvete:

1. Bodite realni: Strokovnjaki pravijo, da se v
recesiji skriva mnogo priložnosti, zato se je po eni strani lahko celo
veselimo. Vendar pa je, preden se podamo v nove izzive, potrebno
zagotoviti, da je osnova vašega podjetja zanesljiva in jo zaščititi
pred morebitnimi porazi na drugih področjih, saj uspešno inoviranje
izhaja iz močne osnove.

2. Sodelovanje:

Eden izmed vodilnih na področju inoviranja v podjetju IBM pravi, da
je proces inoviranja kompleksen, saj vključuje tehnologije, poslovne
modele in procese, zato je med temi področji v podjetju potrebno
sodelovanje. Do najboljših idej je mogoče priti s pomočjo ljudi z
različnimi načini razmišljanja, sposobnostmi in izobrazbo.

Za vzor je lahko npr. IBM 2008 Innovation Jam, kjer so organizirali
zbiranje idej preko spleta, od katerih je nato podjetje nekatere
uporabilo za izboljšanje svojega poslovanja. Vodilno načelo pri tem je
bilo, da je mogoče z združevanjem različnih idej priti do boljših
rezultatov.

Pri zbiranju idej si lahko pomagate z naslednjimi spletnimi stranmi:
brainreactions.net, mindmeister.com, bubbl.us, mindjet.com,
shareyourbrain.com, trendwatching.com, iconoculture.com, psfk.com,
springwise.com.

3. Osredotočite se na svoje prednosti: V času
recesije imajo podjetniki priložnost, da si pridobijo zveste stranke.
Velika podjetja se bodo v tem času pogosto osredotočila na druge stvari
in ne bodo posvečala toliko pozornosti svojim strankam, zato se za
podjetnike odpirajo nove priložnosti.

Ker je inoviranje ključno za preživetje in pridobivanje pozornosti
potrošnikov, tudi v recesiji ne odnehajte. Pri tem se osredotočite na
stvari pri katerih ste najboljši in dajte potrošnikom vedeti, da kljub
recesiji niste obupali. Uporabite lahko tudi splet in se poslužite
inovativnih načinov trženja, kot je npr. Moosejaw Madness.

 

Za uspešno inoviranje upoštevajte naslednjih pet korakov:

1. Vzpostavite red: Da bi se izognili zmešnjavi
idej, v podjetju vzpostavite sistem inoviranja, ki naj vključuje
procese »brainstorminga«, testiranja in izvajanja idej. Napotke in
usposabljanja za to lahko najdete tudi na spletnih straneh dicor.org,
ideachampions.com, innovationmasterclass.com in strategyninstitute.com.

2. Opazujte potrebe potrošnikov: Marsičesa ni
mogoče opaziti le z delom v pisarni, zato poskusite bolje spoznati
resnične potrebe potrošnikov z opazovanjem njihovega načina življenja.
To je npr. naredilo neko ameriško podjetje, ki je z opazovanjem ljudi
v njihovem domačem okolju prišlo do informacij o nezadovoljenih
potrebah.

3. Učite se od drugih industrij: Za vzor vzemite
najuspešnejša podjetja v posameznih industrijah. Tako se v primeru,
da želite ponuditi vrhunske storitve npr. zgledujte po najboljših
hotelih.

4. Preizkusite svojo idejo: Preden uvedete idejo v
svojo ponudbo preizkusite če bo všeč potrošnikom, saj je v recesiji
selekcija med idejami še hujša kot navadno. Idejo lahko preizkusite
tudi prek spletnih strani kot sta npr. kancept.com, emachineshop.com.

5. Izberite prave vodilne delavce: Strokovnjaki
menijo, da imajo vodje, ki uspešno uvajajo inovacije določene
značilnosti kot so sposobnost prilagajanja, prenašanja negotovosti in
tveganja, so strastni in hkrati objektivni ter vzbujajo spoštovanje.

Ne pustite torej, da vas recesija ovira pri inoviranju in poskusite
v njej poiskati priložnosti za razvoj. Tako boste ohranili ali celo
pridobili konkurenčno prednost.

 

Vir: Entrepreneur

Mnogi podjetniki se med recesijo odločijo za varčevanje, upočasnijo
svoje poslovanje in čakajo na konec krize. Vendar pa na ta način ni
mogoče preveč uspešno prebroditi krize, zato strokovnjaki priporočajo,
da ne obupate in se raje posvetite inoviranju, kar vas bo popeljalo do
uspeha. Strokovnjaki svetujejo, da upoštevate naslednje nasvete:

1. Bodite realni: Strokovnjaki pravijo, da se v
recesiji skriva mnogo priložnosti, zato se je po eni strani lahko celo
veselimo. Vendar pa je, preden se podamo v nove izzive, potrebno
zagotoviti, da je osnova vašega podjetja zanesljiva in jo zaščititi
pred morebitnimi porazi na drugih področjih, saj uspešno inoviranje
izhaja iz močne osnove.

2. Sodelovanje:

Eden izmed vodilnih na področju inoviranja v podjetju IBM pravi, da
je proces inoviranja kompleksen, saj vključuje tehnologije, poslovne
modele in procese, zato je med temi področji v podjetju potrebno
sodelovanje. Do najboljših idej je mogoče priti s pomočjo ljudi z
različnimi načini razmišljanja, sposobnostmi in izobrazbo.

Za vzor je lahko npr. IBM 2008 Innovation Jam, kjer so organizirali
zbiranje idej preko spleta, od katerih je nato podjetje nekatere
uporabilo za izboljšanje svojega poslovanja. Vodilno načelo pri tem je
bilo, da je mogoče z združevanjem različnih idej priti do boljših
rezultatov.

Pri zbiranju idej si lahko pomagate z naslednjimi spletnimi stranmi:
brainreactions.net, mindmeister.com, bubbl.us, mindjet.com,
shareyourbrain.com, trendwatching.com, iconoculture.com, psfk.com,
springwise.com.

3. Osredotočite se na svoje prednosti: V času
recesije imajo podjetniki priložnost, da si pridobijo zveste stranke.
Velika podjetja se bodo v tem času pogosto osredotočila na druge stvari
in ne bodo posvečala toliko pozornosti svojim strankam, zato se za
podjetnike odpirajo nove priložnosti.

Ker je inoviranje ključno za preživetje in pridobivanje pozornosti
potrošnikov, tudi v recesiji ne odnehajte. Pri tem se osredotočite na
stvari pri katerih ste najboljši in dajte potrošnikom vedeti, da kljub
recesiji niste obupali. Uporabite lahko tudi splet in se poslužite
inovativnih načinov trženja, kot je npr. Moosejaw Madness.

 

Za uspešno inoviranje upoštevajte naslednjih pet korakov:

1. Vzpostavite red: Da bi se izognili zmešnjavi
idej, v podjetju vzpostavite sistem inoviranja, ki naj vključuje
procese »brainstorminga«, testiranja in izvajanja idej. Napotke in
usposabljanja za to lahko najdete tudi na spletnih straneh dicor.org,
ideachampions.com, innovationmasterclass.com in strategyninstitute.com.

2. Opazujte potrebe potrošnikov: Marsičesa ni
mogoče opaziti le z delom v pisarni, zato poskusite bolje spoznati
resnične potrebe potrošnikov z opazovanjem njihovega načina življenja.
To je npr. naredilo neko ameriško podjetje, ki je z opazovanjem ljudi
v njihovem domačem okolju prišlo do informacij o nezadovoljenih
potrebah.

3. Učite se od drugih industrij: Za vzor vzemite
najuspešnejša podjetja v posameznih industrijah. Tako se v primeru,
da želite ponuditi vrhunske storitve npr. zgledujte po najboljših
hotelih.

4. Preizkusite svojo idejo: Preden uvedete idejo v
svojo ponudbo preizkusite če bo všeč potrošnikom, saj je v recesiji
selekcija med idejami še hujša kot navadno. Idejo lahko preizkusite
tudi prek spletnih strani kot sta npr. kancept.com, emachineshop.com.

5. Izberite prave vodilne delavce: Strokovnjaki
menijo, da imajo vodje, ki uspešno uvajajo inovacije določene
značilnosti kot so sposobnost prilagajanja, prenašanja negotovosti in
tveganja, so strastni in hkrati objektivni ter vzbujajo spoštovanje.

Ne pustite torej, da vas recesija ovira pri inoviranju in poskusite
v njej poiskati priložnosti za razvoj. Tako boste ohranili ali celo
pridobili konkurenčno prednost.

 

Vir: Entrepreneur