Inoviranje v recesiji

Avtor Ursa Kostic — 22.04.2009
Komentiraj!
Inoviranje je ena ključnih dejavnosti potrebna za preživetje podjetja. Recesija pri mnogih podjetnikih vzbuja skrbi in dvome, vendar pa zgodovina kaže, da je ravno to pravi čas za inovacije, saj prinaša mnogo priložnosti za inoviranje.

Mnogi podjetniki se med recesijo odločijo za varčevanje, upočasnijo svoje poslovanje in čakajo na konec krize. Vendar pa na ta način ni mogoče preveč uspešno prebroditi krize, zato strokovnjaki priporočajo, da ne obupate in se raje posvetite inoviranju, kar vas bo popeljalo do uspeha. Strokovnjaki svetujejo, da upoštevate naslednje nasvete:

1. Bodite realni: Strokovnjaki pravijo, da se v recesiji skriva mnogo priložnosti, zato se je po eni strani lahko celo veselimo. Vendar pa je, preden se podamo v nove izzive, potrebno zagotoviti, da je osnova vašega podjetja zanesljiva in jo zaščititi pred morebitnimi porazi na drugih področjih, saj uspešno inoviranje izhaja iz močne osnove.

2. Sodelovanje:

Eden izmed vodilnih na področju inoviranja v podjetju IBM pravi, da je proces inoviranja kompleksen, saj vključuje tehnologije, poslovne modele in procese, zato je med temi področji v podjetju potrebno sodelovanje. Do najboljših idej je mogoče priti s pomočjo ljudi z različnimi načini razmišljanja, sposobnostmi in izobrazbo.

Za vzor je lahko npr. IBM 2008 Innovation Jam, kjer so organizirali zbiranje idej preko spleta, od katerih je nato podjetje nekatere uporabilo za izboljšanje svojega poslovanja. Vodilno načelo pri tem je bilo, da je mogoče z združevanjem različnih idej priti do boljših rezultatov.

Pri zbiranju idej si lahko pomagate z naslednjimi spletnimi stranmi: brainreactions.net, mindmeister.com, bubbl.us, mindjet.com, shareyourbrain.com, trendwatching.com, iconoculture.com, psfk.com, springwise.com.

3. Osredotočite se na svoje prednosti: V času recesije imajo podjetniki priložnost, da si pridobijo zveste stranke. Velika podjetja se bodo v tem času pogosto osredotočila na druge stvari in ne bodo posvečala toliko pozornosti svojim strankam, zato se za podjetnike odpirajo nove priložnosti.

Ker je inoviranje ključno za preživetje in pridobivanje pozornosti potrošnikov, tudi v recesiji ne odnehajte. Pri tem se osredotočite na stvari pri katerih ste najboljši in dajte potrošnikom vedeti, da kljub recesiji niste obupali. Uporabite lahko tudi splet in se poslužite inovativnih načinov trženja, kot je npr. Moosejaw Madness.

 

Za uspešno inoviranje upoštevajte naslednjih pet korakov:

1. Vzpostavite red: Da bi se izognili zmešnjavi idej, v podjetju vzpostavite sistem inoviranja, ki naj vključuje procese »brainstorminga«, testiranja in izvajanja idej. Napotke in usposabljanja za to lahko najdete tudi na spletnih straneh dicor.org, ideachampions.com, innovationmasterclass.com in strategyninstitute.com.

2. Opazujte potrebe potrošnikov: Marsičesa ni mogoče opaziti le z delom v pisarni, zato poskusite bolje spoznati resnične potrebe potrošnikov z opazovanjem njihovega načina življenja. To je npr. naredilo neko ameriško podjetje, ki je z opazovanjem ljudi v njihovem domačem okolju prišlo do informacij o nezadovoljenih potrebah.

3. Učite se od drugih industrij: Za vzor vzemite najuspešnejša podjetja v posameznih industrijah. Tako se v primeru, da želite ponuditi vrhunske storitve npr. zgledujte po najboljših hotelih.

4. Preizkusite svojo idejo: Preden uvedete idejo v svojo ponudbo preizkusite če bo všeč potrošnikom, saj je v recesiji selekcija med idejami še hujša kot navadno. Idejo lahko preizkusite tudi prek spletnih strani kot sta npr. kancept.com, emachineshop.com.

5. Izberite prave vodilne delavce: Strokovnjaki menijo, da imajo vodje, ki uspešno uvajajo inovacije določene značilnosti kot so sposobnost prilagajanja, prenašanja negotovosti in tveganja, so strastni in hkrati objektivni ter vzbujajo spoštovanje.

Ne pustite torej, da vas recesija ovira pri inoviranju in poskusite v njej poiskati priložnosti za razvoj. Tako boste ohranili ali celo pridobili konkurenčno prednost.

 

Vir: Entrepreneur

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice