Iz prava v kozmetiko
Helena je strokovnjakinja za podaljševanje trepalnic (vir: xtremelashes.si)
Helena Kosmina je direktorica podjetja Arlen, d. o. o., in hkrati vodja usposabljanja bodočih stilistov v Sloveniji. Šolala se je neposredno na sedežu Xtreme Lashes v Združenih državah Amerike. Je vrhunska poznavalka Xtreme Lashes izdelkov in strokovnjakinja za Xtreme Lashes revolucionaren postopek nanašanja podaljšanih trepalnic.
Iz hobija v posel
Helenina podjetniška zgodba se je začela pred približno tremi leti, ko je še študirala na Pravni fakulteti v Ljubljani. Čeprav so jo domači v času študija finančno podpirali, je imela vedno večjo željo po tem, da bi si sama ustvarjala svoj prihodek in čimprej postala neodvisna. »Pri iskanju službe sem imela težave, saj v odvetniških pisarnah niso potrebovali študentov, zato sem se odločila, da bom opravila tečaj podaljševanja trepalnic v salonu, ki sem ga obiskovala kot stranka,« pripoveduje Helena. Nihče ni pričakoval, da bo zadeva postala resna, saj je bilo vse skupaj mišljeno bolj kot hobi. Podaljševanje trepalnic pa je Heleni postajalo vedno bolj všeč in brez dodatne promocije si je ustvarila velik krog strank.
Ko je želela odpreti svoj salon oziroma svojo storitev, so jo nekdanje lastnice franšize povabile na klepet. Povedale so ji, da se selijo v Avstralijo in da je v Sloveniji edina, ki so jo šolale za to znamko ter da bodo salon zaprle, če ne bo prevzela te franšize. S pomočjo podpore domačih je nato padla odločitev – z očetom sta odpotovala v Houston, kjer je sedež podjetja Xtreme Lashes. Helena je tam opravila še dodatna izobraževanja in iz Amerike odšla prepričana, da lahko uspe.
Helena Kosmina se je s svojo ekipo prijavila na letošnji izbor Mladi podjetnik leta.
Po obdobju, ko je Helena poleg izobraževanj delala tudi v salonu, sedaj skrbi samo za izvajanje izobraževanj, iskanjem novih partnerjev in skrbi za obstoječe partnerje.
V posel je »potegnila« skoraj vso družino
Helena je v posel »potegnila« skoraj celo družino: najprej svojo sestrično Deborah, ki je sedaj vodja centralnega salona Xtreme Lashes & Beauty Center, nato svojo mamo, ki je prevzela vse stranke na Obali. »Pred dobre pol leta je na tečaj prišla še Deborina mama, torej moja teta, ki je v treh mesecih po tečaju dala odpoved v takratni službi in si ustvarila novo kariero, sedaj pa predstavlja enega boljših partnerjev.« Heleni ves čas ob strani stoji tudi oče, ki jo je tudi največ naučil o podjetništvu. »Slabosti dela z družinskimi člani so le to, da si več povemo, kot bi morda upali kje drugje, kar hitreje pripelje do sporov. Zelo pomembno pa je, da se loči spore, ki se zgodijo poslovno, od osebnih odnosov. To je marsikdaj kar težko, vendar menim, da je vsak dan boljše.«
Helena je izjemno proaktivna; dobila je celo nagrado za najhitreje rastočo franšizo, saj so v enem letu prodajo povečali za 84 odstotkov. »Za doseg takega rezultata je bilo treba postaviti celoten sistem na novo. Zelo pomemben je marketing, ki stranke pritegne, kakovost izobraževanj in seveda na koncu, a zato nič manj pomemben, odnos s partnerji, saj je ta ključnega pomena, da partner ostane.«
S franšizo vstopa tudi na hrvaški trg
Z enakim zanosom tudi pove, kakšne so lastnosti dobrega mladega podjetnika. Pravi, da mora biti ambiciozen, komunikativen, zanesljiv, hitro odziven, inovativen, dober organizator, iznajdljiv, dober vodja, točen in samokritičen. Predvsem pa mora biti predan svojemu delu. »Do svojih morebitnih zaposlenih mora biti korekten, jih znati poslušati. V kolikor gre za kolektiv, nikoli ne sme kritizirati enega pred ostalimi, če pa si zasluži, pa seveda pohvaliti.«
Njeni načrti so ambiciozni – kakršna je tudi sama. Pred nekaj meseci je kupila nove poslovne prostore, po tem se bo lotila vstopa na hrvaški trg. Čeprav so ji ponudili tudi franšizo za srbski trg, se je najprej odločila na noge postaviti hrvaško franšizo, saj meni, da v poslu ne smeš biti preveč požrešen.