Iz prve roke: kako zagnati in pospešiti spletno prodajo?

Avtor Maruša Žibert — 07.11.2014
Komentiraj!
Slovenci se lahko pohvalimo s kar nekaj uspešnimi spletnimi trgovinami, ki so jih zagnali mladi podjetniki. Povprašali smo jih, katere so glavne napake pri spletni prodaji, kaj lahko pripomore pri zagonu spletne prodaje in kako vplivati na njeno pospešitev.
Iz prve roke: kako zagnati in pospešiti spletno prodajo?

Svoje nasvete je prispevala tudi Nastja Kramer iz Malinca.si (Vir slike: osebni arhiv Nastje Kramer).

Ena od priljubljenih spletnih trgovin, v katero zaidejo predvsem ženske, je spletna trgovina Ličila.si. Ta je lani po izboru ljudstva prejela tudi nagrado za najboljšo spletno trgovino. Glede na več kot uspešno pot, smo za nasvet, kaj vse mora podjetnik pred začetkom spletne prodaje predvideti, povprašali Gregorja Koprivnika iz podjetja Konverzija, ki upravlja z omenjenim portalom: »Zelo dobro mora premisliti o stroških. Ko začneš sam, po možnosti kot študent, iz neke domače garaže in še živiš pri starših, ni problema,« je pa zato nadaljevanje lahko bolj razburljivo.

Premisliti je treba o svoji bruto plači, skladišču, plači sodelavcev, zalogi. »Zaloga je še posebej zahtevno področje, saj lahko načeloma ustvarjaš dovolj dobička – vendar imaš kljub temu negativni denarni tok, saj se dobiček zadržuje v vedno večji zalogi.«

Pomembno je tudi zavedanje, da je splet precej dozorel v zadnjem času: »Oglasi so iz dneva v dan dražji, saj je konkurence vedno več.« Kot dober primer slovenskega podjetja, ki združuje njegove nasvete, navaja Flaviar, »produkt se seveda takoj porabi, fantje pa se zelo trudijo narediti pravo okusno izkušnjo iz vsega skupaj, kar bi privedlo v nek naravni retention, ko se stranke navadijo in vsak mesec en petek zvečer naredijo ´tasting večer´ s prijatelji«.

»Redko kateri izdelek v Sloveniji lahko uspešno prodaja več ljudi«

Dejan Murko iz NiteoWeb, sicer eden od soustanoviteljev Zavoda mladi podjetnik, dodaja, da je dobro pred zagonom spletne trgovine preveriti, ali v Sloveniji že obstaja konkurenca: »Redko kateri izdelek v Sloveniji lahko uspešno prodaja več ljudi, zato je treba poiskati takšnega, ki ga v Sloveniji še ni.«Svetuje tudi učenje oglaševanja na spletu (Facebook, AdWords).

Tudi letos iščemo uspešne mlade podjetnike in podjetnice!

Slaba pomoč uporabnikom, nedosegljivost in pomanjkljivo znanje

»Slabosti za uporabniško izkušnjo pri spletnem nakupovanju vidim pri slabih odzivnih časih trgovcev, obvezni registraciji za naročilo izdelkov, prikrivanju podatkov podjetja in slabih opisih izdelkov,« pravi Leon Bračko, ustanovitelj spletne trgovine Slovenika, ki združuje izključno slovenske izdelke. Bračko, ki ima precej mednarodnih izkušenj, dodaja, da opaža slabo prakso tudi v podpori uporabnikom, pri nedosegljivosti, slabi pomoči pri nakupih in pomanjkanju znanja o izdelkih. »Vse to vpliva na slaba mnenja uporabnikov, potencialni kupci pa pred nakupom radi preverijo komentarje na spletu

Kaj pa predpripravljene rešitve za prodajo?

Kako pomemben je enostaven nakup za uporabnika, poudarja tudi Koprivnik: »Enostavnost je sploh pomembna v času, ko dostopamo predvsem iz mobilnih naprav – na primer pri nas dosegamo že skoraj 50 odstotkov vsega obiska.« Murko dodaja med napake tudi preveliko naložbo v razvoj spletne trgovine: »Za začetek je najbolje in najceneje vzeti kakšno od predpripravljenih rešitev za prodajo, ki jih imamo v Sloveniji že kar nekaj

Napake delajo tudi »veliki«

Napake pri spletni prodaji Koprivnik opaža tudi pri velikih podjetjih – pomanjkanje rdeče niti med oglasom in pristajalno stranjo. »Na primer, oglas je zelo specifičen v smislu kategorije ali celo produkta, potem pa te klik vodi na povsem splošno stran. Sledi seveda ´bounce´, saj smo spletni uporabniki leni in se nam ne da poiskati na celi strani tistega, kar nas je zanimalo s klikom na oglas

Newsletter ja, ampak ali ga znate pravilo uporabljati?

Pomemben kanal pri spletni prodaji so tudi družbena omrežja. Nastja Kramer iz spletne trgovine Malinca.si, meni, da so družbena omrežja »najmočnejša orodja, če se spustiš v spletno prodajo. Poseben poudarek bi dala Facebooku, ki nam prinaša okoli 30 odstotkov celotne prodaje.« Vse pomembnejša postajaja tudi e-pošta, ki pa jo po mnenju Kramerjeve mnogi ne znajo uporabljati. »To pomeni, da je pošiljanje elektronske pošte dodatna naloga, na katero je potrebno dati poudarek, če se spuščaš v dodajanje prijave na t.i. newsletter na spletno trgovino.« Kramerjeva svetuje, kako pospešiti spletno prodajo: »Povečanje števila strank, povečanje povprečnega zneska spletna nakupa in/ali povečanje hitrosti ponavljajočih nakupov. Kako to storiti? S pravilno dvosmerno komunikacijo s poudarkom na dobri uporabniški izkušnji

Pritegnite pozornost s prekinjanjem vzorcev

Koprivnik mladim podjetnikom svetuje, naj testirajo čim več različnih tipov akcijske prodaje in različnih pristopov: »Pri nas smo že imeli primere, ko je bila identična akcija v smislu ponudbe zapeljana malo drugače – bila je celo bolj komplicirana za opravit nakup – pa smo imeli od tri do štirikrat boljši odziv.« Dodaja, da je nujno iskanje svežih prekinitev vzorcev, z namenom pridobivanja pozornosti: »Vendar se ob tem hkrati zavedajmo, da je na koncu pomembna prodaja – ne samo kliki na stran.«

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice