Iz prve roke: kako zagnati in pospešiti spletno prodajo?

Slovenci se lahko pohvalimo s kar nekaj uspešnimi spletnimi trgovinami, ki so jih zagnali mladi podjetniki. Povprašali smo jih, katere so glavne napake pri spletni prodaji, kaj lahko pripomore pri zagonu spletne prodaje in kako vplivati na njeno pospešitev.
Iz prve roke: kako zagnati in pospešiti spletno prodajo?

Svoje nasvete je prispevala tudi Nastja Kramer iz Malinca.si (Vir slike: osebni arhiv Nastje Kramer).

Ena od priljubljenih spletnih trgovin, v katero zaidejo predvsem ženske, je spletna trgovina Ličila.si. Ta je lani po izboru ljudstva prejela tudi nagrado za najboljšo spletno trgovino. Glede na več kot uspešno pot, smo za nasvet, kaj vse mora podjetnik pred začetkom spletne prodaje predvideti, povprašali Gregorja Koprivnika iz podjetja Konverzija, ki upravlja z omenjenim portalom: »Zelo dobro mora premisliti o stroških. Ko začneš sam, po možnosti kot študent, iz neke domače garaže in še živiš pri starših, ni problema,« je pa zato nadaljevanje lahko bolj razburljivo.

Premisliti je treba o svoji bruto plači, skladišču, plači sodelavcev, zalogi. »Zaloga je še posebej zahtevno področje, saj lahko načeloma ustvarjaš dovolj dobička – vendar imaš kljub temu negativni denarni tok, saj se dobiček zadržuje v vedno večji zalogi.«

Pomembno je tudi zavedanje, da je splet precej dozorel v zadnjem času: »Oglasi so iz dneva v dan dražji, saj je konkurence vedno več.« Kot dober primer slovenskega podjetja, ki združuje njegove nasvete, navaja Flaviar, »produkt se seveda takoj porabi, fantje pa se zelo trudijo narediti pravo okusno izkušnjo iz vsega skupaj, kar bi privedlo v nek naravni retention, ko se stranke navadijo in vsak mesec en petek zvečer naredijo ´tasting večer´ s prijatelji«.

»Redko kateri izdelek v Sloveniji lahko uspešno prodaja več ljudi«

Dejan Murko iz NiteoWeb, sicer eden od soustanoviteljev Zavoda mladi podjetnik, dodaja, da je dobro pred zagonom spletne trgovine preveriti, ali v Sloveniji že obstaja konkurenca: »Redko kateri izdelek v Sloveniji lahko uspešno prodaja več ljudi, zato je treba poiskati takšnega, ki ga v Sloveniji še ni.«Svetuje tudi učenje oglaševanja na spletu (Facebook, AdWords).

Tudi letos iščemo uspešne mlade podjetnike in podjetnice!

Slaba pomoč uporabnikom, nedosegljivost in pomanjkljivo znanje

»Slabosti za uporabniško izkušnjo pri spletnem nakupovanju vidim pri slabih odzivnih časih trgovcev, obvezni registraciji za naročilo izdelkov, prikrivanju podatkov podjetja in slabih opisih izdelkov,« pravi Leon Bračko, ustanovitelj spletne trgovine Slovenika, ki združuje izključno slovenske izdelke. Bračko, ki ima precej mednarodnih izkušenj, dodaja, da opaža slabo prakso tudi v podpori uporabnikom, pri nedosegljivosti, slabi pomoči pri nakupih in pomanjkanju znanja o izdelkih. »Vse to vpliva na slaba mnenja uporabnikov, potencialni kupci pa pred nakupom radi preverijo komentarje na spletu

Kaj pa predpripravljene rešitve za prodajo?

Kako pomemben je enostaven nakup za uporabnika, poudarja tudi Koprivnik: »Enostavnost je sploh pomembna v času, ko dostopamo predvsem iz mobilnih naprav – na primer pri nas dosegamo že skoraj 50 odstotkov vsega obiska.« Murko dodaja med napake tudi preveliko naložbo v razvoj spletne trgovine: »Za začetek je najbolje in najceneje vzeti kakšno od predpripravljenih rešitev za prodajo, ki jih imamo v Sloveniji že kar nekaj

Napake delajo tudi »veliki«

Napake pri spletni prodaji Koprivnik opaža tudi pri velikih podjetjih – pomanjkanje rdeče niti med oglasom in pristajalno stranjo. »Na primer, oglas je zelo specifičen v smislu kategorije ali celo produkta, potem pa te klik vodi na povsem splošno stran. Sledi seveda ´bounce´, saj smo spletni uporabniki leni in se nam ne da poiskati na celi strani tistega, kar nas je zanimalo s klikom na oglas

Newsletter ja, ampak ali ga znate pravilo uporabljati?

Pomemben kanal pri spletni prodaji so tudi družbena omrežja. Nastja Kramer iz spletne trgovine Malinca.si, meni, da so družbena omrežja »najmočnejša orodja, če se spustiš v spletno prodajo. Poseben poudarek bi dala Facebooku, ki nam prinaša okoli 30 odstotkov celotne prodaje.« Vse pomembnejša postajaja tudi e-pošta, ki pa jo po mnenju Kramerjeve mnogi ne znajo uporabljati. »To pomeni, da je pošiljanje elektronske pošte dodatna naloga, na katero je potrebno dati poudarek, če se spuščaš v dodajanje prijave na t.i. newsletter na spletno trgovino.« Kramerjeva svetuje, kako pospešiti spletno prodajo: »Povečanje števila strank, povečanje povprečnega zneska spletna nakupa in/ali povečanje hitrosti ponavljajočih nakupov. Kako to storiti? S pravilno dvosmerno komunikacijo s poudarkom na dobri uporabniški izkušnji

Pritegnite pozornost s prekinjanjem vzorcev

Koprivnik mladim podjetnikom svetuje, naj testirajo čim več različnih tipov akcijske prodaje in različnih pristopov: »Pri nas smo že imeli primere, ko je bila identična akcija v smislu ponudbe zapeljana malo drugače – bila je celo bolj komplicirana za opravit nakup – pa smo imeli od tri do štirikrat boljši odziv.« Dodaja, da je nujno iskanje svežih prekinitev vzorcev, z namenom pridobivanja pozornosti: »Vendar se ob tem hkrati zavedajmo, da je na koncu pomembna prodaja – ne samo kliki na stran.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Le še 10 dni časa za prijavo na izbor Mladi podjetnik leta 2018!

Le še 10 dni časa za prijavo na izbor Mladi podjetnik leta 2018!

V četrtek, 31. maja 2018, ob 23:59 uri, se izteče rok za prijavo na izbor Mladi podjetnik leta 2018, ki ga letos v Zavodu mladi podjetnik organiziramo že osmič zapovrstjo. Preberite več >>

Raje kot v nakup Ferrarija investirata v razvoj

Raje kot v nakup Ferrarija investirata v razvoj

Zgodba sežanskega podjetja TNG Oprema in njihove blagovne znamke KingsBox je nedvomno zgodba o uspehu. Glede na vnemo Luke Železnika in Dejana Kobala je pred podjetjem novo uspešno obdobje. Preberite več >>

“Ljudje se ponovno učijo tujih jezikov za zabavo”

“Ljudje se ponovno učijo tujih jezikov za zabavo”

S sodobnimi metodami poučevanja Jezikovna akademija skrbi za kakovostno učenje tujih jezikov za celoten spekter prebivalstva - od otrok do najzahtevnejših poslovnežev. Finalisti izbora Mladi podjetnik leta 2016 želijo postati vodilni ponudnik jezikovnih tečajev in prevajalskih storitev na slovenskem trgu. Preberite več >>

Konferenca PODIM z rekordnimi številkami

Konferenca PODIM z rekordnimi številkami

Letošnja konferenca PODIM se lahko pohvali z rekordnimi številkami. V Maribor je prispelo več kot 1000 udeležencev iz 25 držav, med katerimi so številni ugledneži. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Finalist izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Popolna postava, je lani izpolnilo finančni cilj. Preseglo je milijon evrov prihodkov, do leta 2023 pa želi postati vodilno “health&fitness” podjetje na evropskih tleh. Preberite več >>

Mali junaki želijo osvojiti tudi ameriški trg

Mali junaki želijo osvojiti tudi ameriški trg

Finalisti izbora Mladi podjetnik 2016, Mali junaki, so se uspešno prebili na nemški in italijanski trg. Že v letošnjem letu nameravajo s pomočjo konkretnega finančnega vložka osvojiti tudi zahtevno tržišče v Združenih državah Amerike. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Panorganic iz Ljutomera, že 5 let uspešno deluje. V prihodnosti si obeta nove izzive, ki so povezani tudi s širitvijo iz Prlekije v sosednje države in na vzhodno Evropo. Preberite več >>

“Naziv mladi podjetnik leta sva izkoristila za krepitev blagovne znamke”

“Naziv mladi podjetnik leta sva izkoristila za krepitev blagovne znamke”

Pivovarna Pelicon je mikropivovarna, ki deluje v Ajdovščini, osrčju Vipavske doline. Vari nefiltrirana, nepasterizirana piva polnega okusa, ki jih lahko najdemo v lokalih po celotni Sloveniji. Anita Lozar in Matej Pelicon sta naša stara znanca, ki smo ju med drugim spoznali v času Kickstarter kampanje. V letu 2017 smo jima podelili naziv mladi podjetnik leta, kar je posledica njunega dobrega dela v preteklih letih. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje