Iz prve roke: kako zagnati in pospešiti spletno prodajo?

Avtor — 07.11.2014
Slovenci se lahko pohvalimo s kar nekaj uspešnimi spletnimi trgovinami, ki so jih zagnali mladi podjetniki. Povprašali smo jih, katere so glavne napake pri spletni prodaji, kaj lahko pripomore pri zagonu spletne prodaje in kako vplivati na njeno pospešitev.
Iz prve roke: kako zagnati in pospešiti spletno prodajo?

Svoje nasvete je prispevala tudi Nastja Kramer iz Malinca.si (Vir slike: osebni arhiv Nastje Kramer).

Ena od priljubljenih spletnih trgovin, v katero zaidejo predvsem ženske, je spletna trgovina Ličila.si. Ta je lani po izboru ljudstva prejela tudi nagrado za najboljšo spletno trgovino. Glede na več kot uspešno pot, smo za nasvet, kaj vse mora podjetnik pred začetkom spletne prodaje predvideti, povprašali Gregorja Koprivnika iz podjetja Konverzija, ki upravlja z omenjenim portalom: »Zelo dobro mora premisliti o stroških. Ko začneš sam, po možnosti kot študent, iz neke domače garaže in še živiš pri starših, ni problema,« je pa zato nadaljevanje lahko bolj razburljivo.

Premisliti je treba o svoji bruto plači, skladišču, plači sodelavcev, zalogi. »Zaloga je še posebej zahtevno področje, saj lahko načeloma ustvarjaš dovolj dobička – vendar imaš kljub temu negativni denarni tok, saj se dobiček zadržuje v vedno večji zalogi.«

Pomembno je tudi zavedanje, da je splet precej dozorel v zadnjem času: »Oglasi so iz dneva v dan dražji, saj je konkurence vedno več.« Kot dober primer slovenskega podjetja, ki združuje njegove nasvete, navaja Flaviar, »produkt se seveda takoj porabi, fantje pa se zelo trudijo narediti pravo okusno izkušnjo iz vsega skupaj, kar bi privedlo v nek naravni retention, ko se stranke navadijo in vsak mesec en petek zvečer naredijo ´tasting večer´ s prijatelji«.

»Redko kateri izdelek v Sloveniji lahko uspešno prodaja več ljudi«

Dejan Murko iz NiteoWeb, sicer eden od soustanoviteljev Zavoda mladi podjetnik, dodaja, da je dobro pred zagonom spletne trgovine preveriti, ali v Sloveniji že obstaja konkurenca: »Redko kateri izdelek v Sloveniji lahko uspešno prodaja več ljudi, zato je treba poiskati takšnega, ki ga v Sloveniji še ni.«Svetuje tudi učenje oglaševanja na spletu (Facebook, AdWords).

Tudi letos iščemo uspešne mlade podjetnike in podjetnice!

Slaba pomoč uporabnikom, nedosegljivost in pomanjkljivo znanje

»Slabosti za uporabniško izkušnjo pri spletnem nakupovanju vidim pri slabih odzivnih časih trgovcev, obvezni registraciji za naročilo izdelkov, prikrivanju podatkov podjetja in slabih opisih izdelkov,« pravi Leon Bračko, ustanovitelj spletne trgovine Slovenika, ki združuje izključno slovenske izdelke. Bračko, ki ima precej mednarodnih izkušenj, dodaja, da opaža slabo prakso tudi v podpori uporabnikom, pri nedosegljivosti, slabi pomoči pri nakupih in pomanjkanju znanja o izdelkih. »Vse to vpliva na slaba mnenja uporabnikov, potencialni kupci pa pred nakupom radi preverijo komentarje na spletu

Kaj pa predpripravljene rešitve za prodajo?

Kako pomemben je enostaven nakup za uporabnika, poudarja tudi Koprivnik: »Enostavnost je sploh pomembna v času, ko dostopamo predvsem iz mobilnih naprav – na primer pri nas dosegamo že skoraj 50 odstotkov vsega obiska.« Murko dodaja med napake tudi preveliko naložbo v razvoj spletne trgovine: »Za začetek je najbolje in najceneje vzeti kakšno od predpripravljenih rešitev za prodajo, ki jih imamo v Sloveniji že kar nekaj

Napake delajo tudi »veliki«

Napake pri spletni prodaji Koprivnik opaža tudi pri velikih podjetjih – pomanjkanje rdeče niti med oglasom in pristajalno stranjo. »Na primer, oglas je zelo specifičen v smislu kategorije ali celo produkta, potem pa te klik vodi na povsem splošno stran. Sledi seveda ´bounce´, saj smo spletni uporabniki leni in se nam ne da poiskati na celi strani tistega, kar nas je zanimalo s klikom na oglas

Newsletter ja, ampak ali ga znate pravilo uporabljati?

Pomemben kanal pri spletni prodaji so tudi družbena omrežja. Nastja Kramer iz spletne trgovine Malinca.si, meni, da so družbena omrežja »najmočnejša orodja, če se spustiš v spletno prodajo. Poseben poudarek bi dala Facebooku, ki nam prinaša okoli 30 odstotkov celotne prodaje.« Vse pomembnejša postajaja tudi e-pošta, ki pa jo po mnenju Kramerjeve mnogi ne znajo uporabljati. »To pomeni, da je pošiljanje elektronske pošte dodatna naloga, na katero je potrebno dati poudarek, če se spuščaš v dodajanje prijave na t.i. newsletter na spletno trgovino.« Kramerjeva svetuje, kako pospešiti spletno prodajo: »Povečanje števila strank, povečanje povprečnega zneska spletna nakupa in/ali povečanje hitrosti ponavljajočih nakupov. Kako to storiti? S pravilno dvosmerno komunikacijo s poudarkom na dobri uporabniški izkušnji

Pritegnite pozornost s prekinjanjem vzorcev

Koprivnik mladim podjetnikom svetuje, naj testirajo čim več različnih tipov akcijske prodaje in različnih pristopov: »Pri nas smo že imeli primere, ko je bila identična akcija v smislu ponudbe zapeljana malo drugače – bila je celo bolj komplicirana za opravit nakup – pa smo imeli od tri do štirikrat boljši odziv.« Dodaja, da je nujno iskanje svežih prekinitev vzorcev, z namenom pridobivanja pozornosti: »Vendar se ob tem hkrati zavedajmo, da je na koncu pomembna prodaja – ne samo kliki na stran.«

Preberite tudi
Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

V Ajdovščino ponovno prihaja praznik pivovarstva v Vipavski dolini: Pivomanija. Festival piva bo potekal 2. septembra 2017, vstopnice pa so že na voljo. V Pivovarni Pelicon za vse obiskovalce že pripravljajo posebno presenečenje – in zagotovo niso edini!

Preberite več >>
Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Laskavi naziv mladi podjetnik leta letos roma v roke Mateja Pelicona in Anite Lozar iz Pivovarne Pelicon. Petčlanska komisija izbora, ki jo sestavljajo vrhunski strokovnjaki, je imela letos težko delo, saj so bili vsi finalisti izjemno izenačeni. Izbor in podelitev sedmega naziva mladi podjetnik leta sta potekala v NLB Centru inovativnega podjetništva v Ljubljani.

Preberite več >>
Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine?

Preberite več >>
Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Jasni Grbić se je pri 18 letih življenje obrnilo na glavo. Zaradi hudega ukrivljenja hrbtenice je prestala kar 9-urno operacijo. Brazgotino je prekrila s tatujem. Ker ji obstoječe kreme niso ustrezale, je na podlagi kreme za dojenčke razvila prvo slovensko mazilo za nego tatujev.

Preberite več >>
Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki.

Preberite več >>
NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki.

Preberite več >>
KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke.

Preberite več >>
Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Lansiranje novega izdelka ali storitve na trg ni več tako preprosto, kot je bilo včasih. Da bi izstopali iz množice, morate uporabiti inovativne taktike in strategije, predvsem pa morate biti pripravljeni. Vse to so na lastni koži izkusili tudi v podjetju Panorganic.

Preberite več >>
Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Njihova pot se je začela pred nekaj leti, ko so ugotovili, da je ponudba piva v Sloveniji izjemno majhna. Začeli so z začetnim paketom za varjenje piva, po štirih letih pa proizvedejo 20 tisoč litrov piva na mesec.

Preberite več >>
Znani finalisti 7. izbora Mladi podjetnik leta!

Znani finalisti 7. izbora Mladi podjetnik leta!

Strokovna komisija je izbrala pet finalistov, ki se bodo potegovali za laskavi naziv Mladi podjetnik leta. Finalisti se bodo ponovno predstavili na Konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, v okviru katere bo razglašen tudi letošnji zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta.

Preberite več >>
Oznake: , ,
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje