Izboljšajte odnose na delovnem mestu

Avtor Aleja Repinc — 23.12.2013
Komentiraj!
Odnosi v pisarni so del vsakdanje interakcije z drugimi ljudmi. Osebe, s katerimi se srečujete na delovnem mestu vplivajo na to, kako opravljate svoje delo, zato je obvezno poznati oblike teh odnosov in kako v njih ravnati.
Izboljšajte odnose na delovnem mestu

Izboljšaj odnose na delovnem mestu (Vir slike: sxc.hu)

Šef - uslužbenec

Obstajata dva ekstremna tipa šefov - ustrahujoči in pretirano prijateljski tip. Oba sta za zaposlenega lahko neprijetna.

Ustrahujoči tip izrablja svoj položaj, da pokaže premoč nad zaposlenim. Dober vodja na napake podrejenih opozori s tem namenom, da jim omogoči napredek in izboljšavo njihovega dela. Ustrahujoč vodja napake poudari le zaradi lastnih egoističnih nagnjenj. Po drugi strani pretirano prijateljski šefi svoj položaj izrabljajo na način, da uslužbence prosijo za osebne usluge in jih postavljajo v položaj, ko tega ne morejo zavrniti.

Vaša naloga je, da se postavite zase in postavite meje. Nadrejenemu morate razložiti, da se počutite neprijetno, vendar nikoli ne povzidgnite glasu.

Pisarniška romanca

Pisarniška romanca je lahko moteča in vodi do nepotrebnih govoric, še posebej, če sta s partnerjem v istem oddelku. Največja težava nastopi, ko se intimna zveza prekine, potrebno pa je profesionalno nadaljevanje dela. Vpleteni osebi v takih primerih izgubita osredotočenost na delo in ogrožena bo njuna produktivnost. Tudi sodelavcem bo težko, saj bosta ti dve osebi stežka delali na skupnih projektih.

Če se romanci na delovnem mestu ne morete izogniti, je najbolje da ostanete diskretni in med delom ohranite s partnerjem profesionalen odnos.

Nepotizem

Nepotizem pomeni, da imajo družinski člani prednost pred drugimi kandidati za določeno delovno mesto, ne ozirajoč se na sposobnost posameznika. Nekatera podjetja gredo tako daleč, da prepovedujejo zaposlovanje sorodnikov uslužbencev, čeprav so kvalificirani za opravljanje dela. S tem se želijo izogniti neenakosti, diskriminaciji ter ljubosumju ostalih zaposlenih.

Če šef zaposli sorodnika mu to lahko zmanjša verodostojnost, saj mora dober vodja ravnati z uslužbenci enakovredno. Njegove odločitve bodo postavljene pod vprašaj in posledično lahko izgubi spoštovanje drugih zaposlenih. Prav tako lahko nepotizem vpliva na zaposlenega. Govorice, da je posameznik dobil službo le, ker je šefov nečak ali bratranec, na posameznika ne vpliva vzpodbudno.

Odnosi v pisarni

V pisarni potrebujete nekoga za pogovor, ko postane delo preveč stresno in ko želite razpravljati o stvareh, katerih ne morete zaupati šefu. V pisarni je dobro imeti prijatelje, vendar pazite, da ne boste ustvarjali skupin, ki bodo ostalim nedostopne.

Opravljanje ni priporočljivo, še posebej če se gre za osebo, ki sedi za sosednjo mizo ali blatenje vašega šefa za njegovim hrbtom. Raje se pogovarjajte o splošnih temah, kot so najnovejši filmi ali nova restavracija, kamor greste lahko na kosilo.

Vir: Under30CEO

 

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!