Zmešnjava integriranega marketinga

Avtor Nejc Krumpačnik — 17.09.2010
Komentiraj!
Kaj imajo skupnega podjetje za odnose z javnostmi v Bostonu, digitalna trgovina v Minneapolisu in oglaševalska agencija v Albuquerqueju? Majhnega klienta v St. Louisu. Na prvi pogled se zdi sklicevanje na tri podjetja za specializirane marketinške storitve verjetno nekoliko čudno, toda ni.
Zmešnjava integriranega marketinga

vir: http://ettlabenn.wordpress.com

V tej digitalni dobi se vse več in več podjetij zaradi marketinških potreb zanaša na številna druga podjetja, še posebej manjša podjetja, ki želijo prefinjene načrte, a nimajo dovolj denarja za najem velikih agencij. Zatorej morajo pogledati preko mej lokalnega okolja, da bi zadovoljili svoje potrebe, to pa jim v veliki meri tudi uspeva, saj tehnologija nadaljuje s krčenjem razdalj med klienti in podjetniki.    

Toda, pri omenjenem načinu poslovanja obstajajo tudi slabosti, s katerimi se soočajo mnogi vodje podjetij. Ena izmed njih je ti. integrirana marketinška zmešnjava. 

Integrirani marketing je bil precej enostaven. Če so bili vaši televizijski in radijski oglasi povezani z vašimi časopisnimi kampanjami in oglaševanjem neposredno preko pošte, ste tako rekoč že imeli integrirani načrt. Danes je stvar nekoliko bolj kompleksna. Tradicionalna medijska sredstva morajo še vedno biti povezana med seboj, a se morajo integrirati tudi s prodajnimi mesti in z odnosi z javnostmi. In s Facebook stranmi ter Twitter "feedi". Tu so še spletne vsebine in optimizacija slednjih za spletne iskalnike ter celo YouTube kanali in LinkedIn profili. Da ne omenjamo podpore uporabnikom in interne komunikacije. Naravnost vrtoglavo je, koliko stvarem moramo slediti.  

Še več. Večina tržnikov ne ve, da se največje muke dogajajo takoj pod površjem industrije za marketinške komunikacije. Digitalne agencije začenjajo ponujati bolj tradicionalne storitve. Tradicionalne agencije dodajajo digitalne zmožnosti. Oglaševalske agencije ponujajo pomoč pri odnosih z javnostmi. Podjetja, ki se ukvarjajo z odnosi z javnostmi prodajajo grafične dizajne. Oblikovalci se imajo za oglaševalce. In vsakdo izmed njih zavzema relativno novo področje socialnih medijev. Zunaj je prava zmešnjava in vsako podjetje brca druga pod mizo kot če bi precej preveč ust tekmovalo za premalo koškov pite. Nekdo mora prevzeti kontrolo nad vsem tem kaosom. Na žalost ste to vi. 

Naj povzroča še tako hude glavobole, integriranje vaših naporov je bolj vitalno kot kadarkoli, saj svet postaja vse bolj kompleksen. Kako pristopiti? Komu lahko zaupate? Kje bi sploh začeli? Tukaj so trije predlogi, ki vam bodo pomagali pri organizaciji marketinga. 

1. Najprej strategija

Res je, da lahko zaposlite množico podjetij, da bi implementirali različice taktik, a da bi le-te bile učinkovite, morajo služiti skupni strategiji. Če je temu tako, se prepričajte, da vaši prodajni partnerji razumejo svoje vloge pri izvrševanju. Če vam manjka jasna strategija, potem morate začeti na tem področju. 

Najdite vir, ki je specializiran za znamčenje in ugotovite, v katero smer naj gre vaša znamka. Bodite nekoliko skeptični do novih samooklicanih taktikov, ekspertov ali celo gurujev na področju novih medijev. Nekateri so sicer resnično uspeli v tej areni, a nihče na planetu še ni ekspert. Stvari so namreč še preveč nove in se prehitro spreminjajo.  

Ne skrbite za to, kako boste prišli "tja", dokler dokončno ne določite, kam sploh nameravate iti. Obstaja nešteto število poti, kako se izgubiti in dokler ne boste začrtali jasnih postopkov, obstaja velika verjetno, da se boste tudi vi izgubili. Strategija mora biti vedno na prvem mestu. 

2. Ne delajte preveč ali premalo

Podjetja, ki si ne morajo privoščiti, da bi velike kupe denarja zapravljala za marketing, naj se poslužujejo novih spletnih medijev (posebno socialnih medijev). A naj vas to ne zavede. Tudi ti niso zastonj. Samo pomislite na vso osebje, ki bo zadolženo za spletni marketing in hitro vam bo postalo jasno, da tudi novi mediji veliko potrošijo. Če smatrate, da je čas manj pomemben od denarja, pa si pljuvate v lastno skledo.  

Ker je "tam", je dober razlog, zakaj sploh splezati na goro, a zagotovo ni dobro slediti vsem oblikam novih medijev le zato, ker so se pojavile na tržišču. Niti največji tržniki si tega ne morejo privoščiti, vsaj ne naenkrat. Vsi imamo omejene zaloge časa in denarja, zatorej jih moramo pametno investirati. 

Po drugi strani je lahko v tem hitro spreminjajočem se svetu mamljivo vse skupaj opustiti in se zateči k domačemu. Tako ne izkoriščate prednosti novih potencialno učinkovitih marketinških priložnosti, ob enem pa namerno zanemarjate dejstvo, da sredstva, ki ste jih uporabljali v preteklosti, morda izgubljajo občinstva (doseg), vpliv ali oboje. Večina podjetij potrebuje mešanico taktik, vsako pa morajo izkoristiti v polni meri. 

Pomembno je, da vsako izmed taktik dodelimo opravilu, ki mu ustreza. Televizija je odlična za ustvarjanje zavesti. Neposredna pošta se lahko uporablja za povečevanje povpraševanja. Publiciteta je odlično orodje za grajenje kredibilnosti. Podpora uporabnikom je ključen mehanizem za lojalnost. Socialni mediji lahko sprožijo širjenje novic o vaših izdelkih ali storitvah. Prednost dobrega integriranega načrta je v tem, da od nobenega elementa ne zahtevate preveč. 

3. Kaj potem?

To je morda najbolj kritičen aspekt pri grajenju integracije. Premislite o tem, kaj želite od posameznikov (da postanejo osveščeni, obiščejo vašo spletno stran, se pridružijo vašim elektronskim novicam, sodelujejo na raznih tekmovanjih, ki ste jih pripravili itd.) in tudi o tem, kaj bo naslednji korak tistih, ki se niso takoj "spreobrnili". 

Recimo, da ste pri oglaševanju s pomočjo pasic dosegli dober odstotek "click-through" razmerja. Brez dvoma se je nekaj ljudi, ki so kliknili nanje, odzvalo tako, kot ste želeli in vaše podjetje se je zaradi tega okoristilo. Kaj pa tisti, ki so izgubili interes in zapustili stran? In kaj je s tistimi preostalimi 99 odstotki, ki so bili izpostavljeni vašim oglasom, a nanje niso kliknili? Pri obeh primerih gre za legitimna občinstva, ki jim boste verjetno morali nameniti dodatno mero pozornosti ali pa ubrati drugačen pristop, čeprav jih večina tržnikov preprosto pusti, da gredo svojo pot. 

Z današnjo tehnologijo temu ni treba biti tako. Vnaprej lahko predvidevate, kako se bodo potrošniki obnašali in kaj vam bo preprečevalo, da bi jih spreobrnili na vašo stran. Temu lahko prilagodite posebne načrte. Podatkovnim analitikom lahko poveste, da zmanjšajo zapravljene investiciji, kar se bo obrestovalo na dolgi rok. Nikoli še ni bilo boljšega časa za majhne tržnike, da bi dobro poslovali. Na voljo so jim številna orodja, taktike in cel kup prodajnih partnerjev, ki jim lahko pomagajo konkurirati večjim podjetjem. A če vaš načrt ni integriran, potem tvegate, da bo trzal sem ter tja glede na najnovejše taktike in trike, brez uradne analize, kaj v določenem trenutku najbolj ustreza vaši znamki, pa nikakor ne boste uspeli. 

Dobro je vsake toliko časa zamenjati gume, a če boste zapostavljali njihovo reguliranje, bo pot morda težavna, zapravili pa boste veliko goriva, pa čeprav ste namenjeni v pravo smer. Čas in denar investirajte v gradnjo primerno načrtovanega integriranega načrta in kmalu boste na pravi poti do želenega cilja, s precej manj luknjami na cesti. 

 

Vir: Businessweek

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice