Izkoristite prednosti skupinskega nakupovanja v svoj prid

Avtor Maja Borštnik — 14.12.2011
Komentiraj!
V zadnjem času smo priča vzponu številnih spletnih podjetij, ki uporabnikom ponujajo dnevne akcije, ponudnikom pa promocijo izdelkov oz. storitev. Če tudi vi razmišljate o tem, da bi kupcem ponudili možnost skupinskega nakupovanja, si preberite nekaj nasvetov.
Izkoristite prednosti skupinskega nakupovanja v svoj prid

Izkoristite prednosti skupinskega nakupovanja v svoj prid (slika: sxc.hu)

Skupinsko nakupovanje se je začelo v tujini. Med prvimi, ki sta uporabnikom ponujala možnost skupinskega nakupovanja, sta bila spletna ponudnika Groupon in LivingSocial. Kmalu so se podobna spletna podjetja razpasla tudi v Sloveniji, močno pa se je povečalo tudi število ponudnikov storitev oz. izdelkov.

Ponudniki se za skupinske akcije odločajo predvsem zaradi promocije in zaradi koriščenja dotlej neizkoriščenih kapacitet. A ni redko, da se podjetja opečejo in ceno za napako plačajo z velikimi izgubami ali celo s propadom. To se je zgodilo neki pekarni v Veliki Britaniji, ki ni predvidela takšnega navala in je z izgubo morala speči prek 102 tisoč tortic.

A skupinsko nakupovanje vendarle lahko prinese veliko prednosti. Potrebno je le poznati nekaj zvijač in najhujših napak, ki lahko podjetje pripeljejo celo v stečaj.

1. napaka: "Vsaka nova stranka bo stalna stranka"

Ponudniki se za skupinsko nakupovanje velikokrat odločijo zaradi želje po pridobivanju novih strank. A študije kažejo, da le 20 odstotkov kupcev kuponov postane stalnih strank. Tu pa nastopite vi. Pomembno je, da se naučite, kako spremeniti dnevne stranke v stalne stranke.

S tem, ko postanete ponudnik, se je vaše delo šele dobro začelo. Še preden se ponudba izteče, si pripravite učinkovit marketinški načrt, s katerim boste stranko prepričali, da se bo želela vrniti. Pridobite demografske podatke strank in njihovo elektronsko pošto, saj vam bodo podatki pomagali v nadaljnjih analizah poslovanja. Ne pozabite na prisotnost na socialnih medijih, ki bodo še dodatno promovirali vašo akcijo, na koncu pa natančno raziščite, kakšno je razmerje med vložkom in profitom.

2. napaka: "Akcija mi bo prinesla lahko zaslužen denar"

Manjša podjetja pogosto pozabijo predvideti pritisk, ki ga prinese masovni nakup njihovih izdelkov oz. produktov. V opomin naj vam bo huda napaka manjšega kopališča v Teksasu, ki je prodalo okoli 5 tisoč kuponov. Ker so bili za minimalen dobiček polno zasedeni za celo leto, je podjetje zašlo v hude finančne težave in kmalu propadlo.

Zavedati se je potrebno tudi dejstva, da spletno podjetje, ki akcijo ponudi, vzame provizijo, nekatera zahtevajo celo 50 odstotkov dobička!

Ker spreminjanje tradicionalne prodaje vodi v neželjene posledice, vnaprej načrtujte stroške, ki jih boste imeli z akcijo. Zaposlene boste morali naučiti novih stvari in jih navaditi na nov način poslovanja. Pripravite si tudi zalogo: Groupon svetuje, da pripravite trikratno količino produktov, kot bi jih pripravili sicer.

3. napaka: "En ponudnik je boljši kot drugi"

Najbrž je vsakdo že slišal za Groupon ali LivingSocial, a to še ne pomeni, da sta najboljša ponudnika dnevnih akcij. Konkurenca na tem področju je vsak dan večja, zato imate veliko izbiro, tudi na slovenskem trgu. Vsako izmed spletnih podjetij ima svoje prednosti, res pa je tudi, da najbolj znana podjetja praviloma vzamejo višjo provizijo, zato se je vredno malo pozanimati.

Vir: Entrepreneur

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice