Izraba letnega dopusta

Delavka je bila na porodniškem dopustu od 18.3.2010 do 17.3.2011. Pred nastopom je bila na bolniškem dopustu od 23.2.2010, izkoristila je ustrezni del letnega dopusta (4 od vseh 25 dni). Koliko dopusta ji v resnici pripada za lansko in koliko za letošnje leto?
Strokovnjak odgovarja: dopust delavca, ki zamenja delodajalca (odgovarja Verlag Dashöfer)

Vestnik Plače in kadri prinaša aktualne informacije s področja plačne politike in zaposlovanja vsakih 14 dni.

V podjetju imajo vsi enako število dni dopusta, to je 25 dni. Bili so prepričani, če delaš manj kot polovico leta, je to ustrezni del od celote, vendar je očitno pri porodniških dopustih drugače. Na CSD so delavki sporočili, da ji pripada cel dopust. Regres so ji v podjetju izplačali v celoti.

Pravica do letnega dopusta je določena v ZDR, in sicer 161. člen določa, da delavec pridobi pravico do celotnega letnega dopusta, ko mu preteče čas nepretrganega delovnega razmerja, ki ne sme biti daljši od šest mesecev, ne glede na to ali delavec dela polni delovni čas ali krajši delovni čas od polnega.

Pravica do sorazmernega dela letnega dopusta je predpisana s 162. členom ZDR, ki določa, da ima delavec pravico do izrabe 1/12 letnega dopusta za vsak mesec dela v posameznem koledarskem letu:

 

  • če v koledarskem letu, v katerem je sklenil delovno razmerje, ni pridobil pravice do celotnega letnega dopusta,
  • če mu preneha delovno razmerje pred potekom roka, po preteku katerega bi pridobil pravico do celotnega letnega dopusta,
  • če mu delovno razmerje v tekočem koledarskem letu preneha pred 1. julijem.

Če delavec med koledarskim letom sklene pogodbo o zaposlitvi z drugim delodajalcem, mu je vsak delodajalec dolžan zagotoviti izrabo sorazmernega dela dopusta glede na trajanje zaposlitve delavca pri posameznem delodajalcu v tekočem koledarskem letu, razen če se delavec in delodajalec dogovorita drugače.

Pri izračunavanju sorazmernega dela letnega dopusta se najmanj polovica dneva zaokroži na cel dan letnega dopusta.

Pravico do letnega dopusta ne smemo enačiti s pravico do izrabe letnega dopusta, ki je določena s 163. členom ZDR, in sicer je:

 

  • Letni dopust mogoče izrabiti v več delih s tem, da mora en del trajati najmanj dva tedna.
  • Delodajalec je dolžan delavcu zagotoviti izrabo letnega dopusta do konca tekočega koledarskega leta, delavec pa je dolžan do konca tekočega koledarskega leta izrabiti najmanj dva tedna, preostanek letnega dopusta pa v dogovoru z delodajalcem do 30. junija naslednjega leta.
  • Delavec ima pravico izrabiti ves letni dopust, ki ni bil izrabljen v tekočem koledarskem letu zaradi odsotnosti zaradi bolezni ali poškodbe, porodniškega dopusta ali dopusta za nego in varstvo otroka, do 30. junija naslednjega koledarskega leta, če je v koledarskem letu, v katerem mu je bil odmerjen dopust, delal vsaj šest mesecev.
  • Delavec, ki dela v tujini, lahko v celoti izrabi letni dopust do konca naslednjega koledarskega leta, če je tako določeno s kolektivno pogodbo delodajalca.

Pri izrabi letnega dopusta je treba biti pozoren tudi na način izrabe letnega dopusta, ki ga ZDR določa s 165. členom.

Več o tem boste našli v vestniku Plače in kadri, kjer boste izvedeli tudi, ali so v podjetju s tem, da so delavki regres za letni dopust izplačali v celoti, ravnali pravilno?

V tem obdobju je precej dilem na temo letnih dopustov. Vas zanima, katera so najpogostejša vprašanja v zvezi s to tematiko in kakšne so rešitve? Tudi to boste našli v vestniku Plače in kadri, ki izhaja v tiskani in on-line obliki.

Vir: Verlag Dashöfer

 

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje