Kaj je “bootstrapping”?

Startup podjetniki na začetku večinoma zelo težko dobijo investitorja, ki bi finančno podprl njihov projekt, zato podjetje zgradijo zgolj na podlagi svojih osebnih prihodkov in prihrankov ter s čim večjim "zategovanjem" stroškov. Govorimo o t. i. bootstrappingu.
Kaj je "bootstrapping"?

Kaj je “bootstrapping”? (Vir slike: sxc.hu)

Po principu “bootstrappinga” je nastalo veliko zelo uspešnih in znanih podjetij, med njimi so na primer vsem znani giganti Apple, Coca Cola, Dell, Hewlett-Packard in Microsoft. Še danes večina startupov sledi temu načinu, predvsem zaradi dejstva, da nimajo druge možnosti ali pa zaradi tega, ker na ta način obdržijo več svobode in nadzora nad svojim podjetjem. 

Prednost “bootstrappinga” je predvsem v tem, da startup podjetnik obdrži poln delež lastništva svojega podjetja, hkrati pa je povsem neodvisen od zunanjih investitorjev ali bank. To pa po drugi strani predstavlja tudi veliko tveganje, saj je na začetku edini vir prihodkov prav podjetnik sam. 

Poglejmo si, kako lahko izboljšamo verjetnost za uspeh startup podjetja, ki se financira po principu “bootstrappinga”. 

Povezana vsebina: Viri financiranja podjetja

Najprej moramo preveriti, ali imamo dovolj dobro poslovno idejo. Da bi to izvedeli, moramo za mnenje povprašati ne le naše znance in sorodnike, temveč predvsem naključne posameznike, ki bi lahko predstavljali naše potencialne stranke. Na podlagi njihovih mnenj moramo določiti, ali naša poslovna ideja in poslovni načrt potrebujeta dodelavo, v primeru, da to drži, pa jo moramo čimprej opraviti. Za nasvet lahko povprašamo tudi kakšnega mentorja ali strokovnjaka iz panoge, ki je blizu našemu produktu, saj bomo le tako dobili dovolj realno in objektivno mnenje. 

Veliko se moramo posvečati tudi našim strankam. Za začetek si postavimo vprašanja: “Kdo so naše stranke?”, “Kje jih lahko najdemo?”, “Kako bomo pridobili nove stranke?”, nato pa poskušajmo s čim boljšim produktom povsem zadostiti njihovim pričakovanjem oziroma jih še preseči. Tako bomo gotovo dobili veliko število pozitivnih referenc, dobra beseda o našem podjetju pa se bo širila kot blisk!

In še za konec – bistvo “bootstrappinga” je tudi v tem, da vsak zaslužen evro reinvestiramo nazaj v rast in razvoj podjetja. Na začetku ne skrbite za profitabilnost – šele v tistem trenutku, ko boste imeli odličen in dodelan produkt, se lahko začnete spraševati o načinih, kako bi povečali svoj profit. 

Vir: Inc.com in BusinessDictionary

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje