Kaj je “bootstrapping”?

Startup podjetniki na začetku večinoma zelo težko dobijo investitorja, ki bi finančno podprl njihov projekt, zato podjetje zgradijo zgolj na podlagi svojih osebnih prihodkov in prihrankov ter s čim večjim "zategovanjem" stroškov. Govorimo o t. i. bootstrappingu.
Kaj je "bootstrapping"?

Kaj je “bootstrapping”? (Vir slike: sxc.hu)

Po principu “bootstrappinga” je nastalo veliko zelo uspešnih in znanih podjetij, med njimi so na primer vsem znani giganti Apple, Coca Cola, Dell, Hewlett-Packard in Microsoft. Še danes večina startupov sledi temu načinu, predvsem zaradi dejstva, da nimajo druge možnosti ali pa zaradi tega, ker na ta način obdržijo več svobode in nadzora nad svojim podjetjem. 

Prednost “bootstrappinga” je predvsem v tem, da startup podjetnik obdrži poln delež lastništva svojega podjetja, hkrati pa je povsem neodvisen od zunanjih investitorjev ali bank. To pa po drugi strani predstavlja tudi veliko tveganje, saj je na začetku edini vir prihodkov prav podjetnik sam. 

Poglejmo si, kako lahko izboljšamo verjetnost za uspeh startup podjetja, ki se financira po principu “bootstrappinga”. 

Povezana vsebina: Viri financiranja podjetja

Najprej moramo preveriti, ali imamo dovolj dobro poslovno idejo. Da bi to izvedeli, moramo za mnenje povprašati ne le naše znance in sorodnike, temveč predvsem naključne posameznike, ki bi lahko predstavljali naše potencialne stranke. Na podlagi njihovih mnenj moramo določiti, ali naša poslovna ideja in poslovni načrt potrebujeta dodelavo, v primeru, da to drži, pa jo moramo čimprej opraviti. Za nasvet lahko povprašamo tudi kakšnega mentorja ali strokovnjaka iz panoge, ki je blizu našemu produktu, saj bomo le tako dobili dovolj realno in objektivno mnenje. 

Veliko se moramo posvečati tudi našim strankam. Za začetek si postavimo vprašanja: “Kdo so naše stranke?”, “Kje jih lahko najdemo?”, “Kako bomo pridobili nove stranke?”, nato pa poskušajmo s čim boljšim produktom povsem zadostiti njihovim pričakovanjem oziroma jih še preseči. Tako bomo gotovo dobili veliko število pozitivnih referenc, dobra beseda o našem podjetju pa se bo širila kot blisk!

In še za konec – bistvo “bootstrappinga” je tudi v tem, da vsak zaslužen evro reinvestiramo nazaj v rast in razvoj podjetja. Na začetku ne skrbite za profitabilnost – šele v tistem trenutku, ko boste imeli odličen in dodelan produkt, se lahko začnete spraševati o načinih, kako bi povečali svoj profit. 

Vir: Inc.com in BusinessDictionary

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje