Kaj je namen zaposlitvenega intervjuja?

Zanimivo je, da večina vodij, ki so zadolženi za zaposlovanje delavcev, več časa ocenjuje kateri avto, hladilnik ali televizor je treba kupiti kot pa kandidata za zaposlitev. Najemanje delavcev morate vzeti resno in se posvetiti izbiri pravega.
Kaj je namen zaposlitvenega intervjuja?

Kaj je namen intervjuja? (Vir slike: sxc.hu)

Nihče si namreč ne želi čez pol leta ponovno iskati novega delavca. Vaš čas je preveč dragocen, da bi ga izgubljali z neprestanim menjavanjem zaposlenih. Zato je pomembno, da si že na začetku vzamete dovolj časa in izberete pravega kandidata.

Najprej določite namen intervjuja.

Kadar zaposlujete novega delavca, morate najprej določiti, kaj je namen intervjuja.

  • Zaposliti nekoga, ki bo kar se da hitro zapolnil prosto delovno mesto.
  • Zaposliti nekoga za daljše časovno obdobje.
  • Zaposliti nekoga, ki bi rad dosegel veliko in išče nove karierne priložnosti.
  • Izločiti najslabše kandidate.
  • Preveriti, kateri izmed kandidatov bo naredil dober prvi vtis.
  • Zaposliti nekoga, ki vam je najbolj všeč.
  • Ugotoviti, kateri izmed kandidatov bi se dobro vključil v vaše okolje.
  • Ugotoviti, kateri kandidati so tehnično najbolj sposobni.
  • Zaposliti nekoga, ki je izredno motiviran in ne potrebuje dodatne motivacije.
  • Zaposliti nekoga, ki je privlačen, samozavesten in ima dobro akademsko povprečje.
  • Pokazati kandidatom, da ima vaše podjetje visoke standarde pri izbiri novih delavcev.
  • Pokazati kandidatu za delovno mesto vodje, da ustvarjate ekipo najboljših, ste sami super vodja in bo nekdo, ki bo dobil to delovno mesto, nadvse srečen, da lahko postane del vaše ekipe.
  • Dokazati vsem kandidatom, da ste pametnejši od njih.
  • Dokazati vsem kandidatom, da ste pomemben del ekipe, ki zlepa ne spusti nikogar blizu.

Odkljukajte, kaj je namen vašega intervjuja in dodajte še kakšne svoje postavke. Kasneje, ko boste sestavljali opomnik, preverite, če ste naslovili vse izbrane točke.

Boste zaposlovali? Preberite si MP članek Kako zaposliti delavca?

Za intervju si morate vzeti čas.

Sedaj, ko veste, kaj želite na intervjuju doseči, je čas, da se vprašate:

  • Ko je enkrat novi delavec zaposlen, koliko časa traja, da ugotovite ali je popolnoma sposoben opravljati svoje delo?
  • Koliko časa traja, da ugotovite, ali je na novo zaposleni visoko motiviran za opravljanje svojega dela, brez da bi ga bilo treba priganjati?
  • Koliko časa mora biti novi delavec pri vas, da mu brez problema prepustite velik projekt?
  • Koliko časa traja, da novi delavec ugotovi, kaj dejansko je njegovo delo in katere stvari si je na začetku predstavljal drugače?

Če ste na zgornja vprašanja odgovorili s časovnim obdobjem, ki je daljše od enega dneva, kako potem lahko ocenite kandidata v manj kot eni uri? Težko.

Želite nekoga zaposliti za daljše obdobje?

V kolikor imate namen najeti nekoga za manj kot eno leto, je hiter intervju več kot dobrodošel. Če pa želite zaposliti nekoga za več let, mora proces izbiranja kandidata potekati popolnoma drugače. V tem primeru mora biti namen intervjuja takšen:

  • Ugotoviti morate, ali je oseba sposobna in motivirana za opravljanje svojega dela. Zato je pomembno, da v opisu delovnega mesta natančno navedete, za kakšno delo gre in kaj pričakujete od kandidata.
  • Prepričajte se, da se bo oseba brez problema vklopila v vašo ekipo.
  • Preverite, kakšen je potencial kandidata za napredovanje oz. prevzem večjih projektov čez kakšno leto ali dve.
  • Kandidatu pokažite, kako pomembno je delovno mesto za njegovo nadaljnjo kariero.

Najbolj pomembno je, da se na novo zaposleni vklopi v vašo ekipo.

Zapomnite si, ni vse v tehničnem znanju, izobrazbi in sposobnostih razmišljanja. Zelo pomembno je, da se kandidat vklopi v ekipo. Če boste ignorirali prvi vtis (kar je veliko tveganje), boste v približno eni uri lahko kandidata razvrstili v slabo skupino (najslabših 20 %) ali pa v top skupino (najboljših 10 %). Potem vam ostane še 70 % takšnih kandidatov, ki imajo tehnična znanja, vendar vas niso ravno prepričali. Naj vam povemo, da boste potrebovali še dodatnih nekaj ur, da boste to veliko skupino razdelili v dve podskupini – tiste, ki se jih splača najeti in tiste, ki se jih ne.

Vir: linkedin.com

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje