Katerih stvari se ne lotimo takoj po ustanovitvi podjetja?

Avtor Maja Borštnik — 18.12.2013
Komentiraj!
Podjetniki se ob ustanovitvi podjetja kar naenkrat znajdejo v težki nalogi, saj morajo reagirati hitro in učinkovito, čeprav jim pri tem pogosto primanjkuje izkušenj. Kljub temu pa vsi opravki nimajo enake prioritete in ni nič narobe, če z njimi nekoliko počakamo, dokler se stvari ne umirijo.
Katerih stvari se ne lotimo takoj po ustanovitvi podjetja?

Kaj lahko počaka, ko ustanavljamo podjetje? (Vir slike: sxc.hu)

Poglejmo si, katere stvari ob sami ustanovitvi podjetja niso tako nujne, kar pomeni, da se jih lahko brez posledic lotimo nekoliko kasneje. 

Lov na velike ribe

Michelle Fish iz podjetja Integra Staffing podjetnikom, ki so pravkar ustanovili podjetje, svetuje, da naj se najprej lotijo manjših rib, šele nato naj svoje poslovanje usmerijo tudi na večje. Kot začetnik morda še ne boste pripravljeni na tolikšen obseg dela in na njihove številne zahteve, zato boste morda napravili kakšno napako, s tem pa izgubili pomembno stranko.

Raje ravnajte prav obratno: najprej poskusite pridobiti manjše stranke, ko pa boste pridobili na izkušnjah in samozavesti, poskusite še z velikimi, pomembnimi strankami.

Zaposlitev prodajnega osebja

Kot podjetnik na začetku obstoja vašega podjetja boste morali opravljati različna opravila. Slej ko prej boste morali zaposliti pomočnike, toda nikar se ne prenaglite. Svoje zaposlene izbirajte previdno in brez hitenja. Priporočljivo je, da na začetku prodajni del posla opravljate kar sami, saj boste tako pridobili številne nove izkušnje, hkrati pa boste imeli na voljo več časa za izbiro novega pomočnika.

Zunanji svetovalci

Delo odvetnikov in računovodij lahko predstavlja velik strošek, še posebej za mlado podjetje, ki nima visokih prihodkov. Preden se posvetujete s katerim izmed njih, za nasvet raje poskušajte poiskati brezplačno pomoč, bodisi na internetu bodisi tako, da povprašate kakšnega prijatelja ali znanca, ki se na takšne zadeve spozna. Še vedno pa je priporočljivo, da za pregled pomembnih pogodb in za uspešno računovodstvo poskrbijo osebe, ki se s tem ukvarjajo profesionalno.

Popolna spletna stran

Če prodaja prek spleta ni vaša primarna dejavnost, na začetku še ne potrebujete popolno zasnovane spletne strani. Bistvene izboljšave, kot so sveže vsebine, vključevanje multimedijskih sporočil, spletna stran, ki bo prilagojena mobilnim napravam, dizajn ipd., lahko vpeljete kasneje. 

Zunanji marketing, oglaševanje in PR 

Gotovo si želite svoj produkt ali storitev oglaševati na vseh televizijskih kanalih in po radijskih sprejemnikih. Toda dejstvo je, da je takšen način oglaševanja zelo drag, to pa pomeni, da za mlada podjetja z nizkimi prihodki ni primeren. Na začetku se lahko poslužite veliko drugih, cenejših načinov ozaveščanja javnosti o vašem produktu. 

Novi produkti ali storitve

Pomembno je, da se znate osredotočiti zgolj na en produkt ali storitev. Druge boste dodajali kasneje, ko bo vaše podjetje ustvarjalo reden in stabilen mesečni dohodek, ki bo dovoljeval nove investicije. 

Vir: Entrepreneur

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!