Kaj morajo tržniki vedeti o klepetalnih robotih?
Klepetalne robote za komunikacijo s strankami uporablja vedno več podjetij. (Vir slike: Bigstockphoto)
Klepetalni roboti (angl. chatbots) omogočajo podjetjem in blagovnim znamkam, da v velikem obsegu komunicirajo s svojimi strankami na oseben način. Namen robotov je oblikovanje osebnih, nemotenih in pristnih uporabniških izkušenj, kar še posebej cenijo pripadniki milenijske generacije. Poleg tega so klepetalni roboti del mobilnih aplikacij za pošiljanje sporočil – to je najhitreje rastoč sektor na področju družabnih omrežij v zadnjih petih letih.
Podjetja in blagovne znamke ne morejo več ignorirati trženjskega potenciala mobilnih aplikacij za pošiljanje sporočil. Končni cilj podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem teh aplikacij, je, da bi mobilno komuniciranje postalo platforma, ki bi zajemala vsa področja posameznikovega življenja. Kmalu bomo lahko prek njih plačevali storitve, dostopali do vizualnih vsebin (emoji, nalepke itd.), nakupovali ali poklicali taksi. Zato se podjetjem, ki so zamudila marketinški razcvet Twitterja in Facebooka, zdaj ponuja nova priložnost, da se pridružijo trendu.
Odkar so se klepetalni roboti pojavili na prizorišču, so medijske hiše, e-trgovine in celo znamke ličil ustvarile različne robote: nekateri vam lahko pomagajo najti službo, drugi prinašajo aktualne novice o političnem dogajanju, tretji vam lahko pomagajo pri rezervaciji hotela. Obstaja celo robot, ki vam svetuje na področju ljubezenskega življenja.
Veliko podjetij se torej podaja v svet kleptalnih robotov, vendar marsikdo ne ve, kje in kako začeti. Če ste tudi sami med njimi in se ukvarjate s trženjem, upoštevajte naslednje nasvete.
1. Oblikujte širšo mobilno strategijo
Potrošniki danes komunicirajo na drugačne načine kot pred petimi ali desetimi leti. Sporazumevanje se je s pomočjo mobilnih aplikacij za pošiljanje sporočil preselilo v digitalno okolje in na manjše zaslone. Tem spremembam so se prilagodila tudi podjetja, ki so morala zamenjati zastarele načine oglaševanja.
Pojavile so se nove oglaševalske taktike in strategije. Med njimi so tudi klepetalni roboti. Vsaka uspešna oglaševalska kampanja mora biti del širše strategije – v primeru klepetalnih robotov je to strategija mobilnega komuniciranja. Zagotoviti morate usklajeno delovanje svojih ciljev, ključnih kazalnikov uspešnosti, ključnih sporočil in kreativnih vsebin.
2. Poiščite pravega partnerja
Po pripravi strategije za mobilno komuniciranje morate najti partnerja, ki vam bo pomagal pri izvedbi. Pri tem morate biti pozorni na več kriterijev. Prvič, poiščite partnerja, ki je pripravljen razvijati vašo strategijo in vam pomagati pri doseganju zastavljenih ciljev na različnih aplikacijah za pošiljanje sporočil.
Pomembno je tudi, da vam partner omogoča dostop do sprotnih analiz uspešnosti kampanje, vključno s številom prebranih sporočil, povprečno dolžino pogovorov, uspešnostjo vodenja strank po prodajnem lijaku itd. Na podlagi pridobljenih podatkov boste lahko opazovali obnašanje uporabnikov in sproti prilagajali svoje delovanje, kar bo vodilo do večje uspešnosti kampanje.
3. Nadgradite uporabniško izkušnjo
Tako kot za druge marketinške oziroma oglaševalske kampanje je tudi za klepetalne robote značilno, da najbolje delujejo v sodelovanju z drugimi uporabniškimi izkušnjami. Klepetalni roboti sami zaenkrat še ne morejo ohraniti zanimanja in angažmaja uporabnikov.
Če želite, da bi vaš klepetalni robot deloval uspešno, morate v svojo kampanjo vključiti še druge elemente; če je vaš cilj, da bi uporabniki naložili vašo aplikacijo, obiskali spletno stran ali si ogledali video, jih morate k temu neposredno povabiti. Dalj časa ko zadržite pozornost uporabnikov, bolj verjetno je, da bodo opravili nakup, naročili storitev ali sprejeli vašo ponudbo.
Vir: VentureBeat