Kaj morate vedeti pred pripravo Facebook nagradne igre?

Avtor Maruša Žibert in Nejc Setnikar — 20.11.2015
Komentiraj!
»Slovenska podjetja, lahko rečem, pogosto kršijo pravila«, pravi Manca Korelc. Razloge za to lahko poiščemo v nepoznavanju pravil iger s strani Facebooka kot tudi slovenske zakonodaje. Da zmede ne bo več, smo pripravili nekaj napotkov.
Kaj morate vedeti pred pripravo Facebook nagradne igre?

Kaj morate vedeti pred pripravo nagradne igre na Facebooku (Vir slike: YouTube).

Včasih so bila pravila glede organiziranja nagradne igre strožja, potrebna je bila aplikacija, zdaj ni več potrebna. Facebookove smernice nagradno igro danes uvrščajo med promocije (t.i. Promotions: Contest), za izvedbo katerih veljajo posebna pravila.

Facebook tako na primer ne dovoljuje prirejanje nagradnih iger, kjer bi se za sodelovanje pri nagradni igri od udeleženca zahtevalo deljenje vsebine na časovnici (t. i. Sharing) ali pa označevanje oseb na slikah (t. i. Tagging). Dovoljena pa je organizacija nagradne igre, kjer tekmovalci sodelujejo tako, da »všečkajo«, komentirajo ali pa odgovore na zastavljeno nagradno vprašanje pošljejo organizatorju preko zasebnega sporočila.

Slednje velja v primeru, da organizator nagradno igro objavi na Facebook strani (t.i. Page). Facebookova nagradna igra pa je lahko organizirana preko aplikacije. Ob tem je potrebno poudariti, da izvedba nagradne igre na osebnem profilu (Personal Account) ni dovoljena.

Organizator nagradne igre mora pred začetkom nagradne igre izdelati pravila nagradne igre, po katerih bo potekala. Vsebovati mora podatke o organizatorju nagradne igre, opis načina oziroma postopka po katerem je mogoče sodelovati v nagradni igri, kdo lahko sodeluje v igri (na primer omejitev starosti, kraja bivanja), koliko časa bo igra trajala, kakšne so nagrade, kdaj bodo nagrade podeljene in na kakšen način, kako bodo nagrajenci obveščeni o nagradah, kakšne bodo davčne posledice za nagrajence ter za kateri namen in na kakšen način bo organizator uporabil podatke, ki mu jih je tekmovalec posredoval zaradi samega sodelovanja ali pa zaradi podelitve nagrade.

Posebna mera previdnosti, opozarjajo pri Tržnem inšpektoratu Republike Slovenije, pa je potrebna pri odločanju s strani uporabnika pri sodelovanju v nagradnih igrah, »če se zahteva posredovanje kakršnih koli osebnih podatkov, kot so ime, priimek, naslov, številka mobilnega telefona in podobno ter še posebej, če ni nikjer objavljenih zgoraj navedenih podatkov.«

Tudi organizator mora upoštevati pravila nagradne igre. »V tistih primerih, ko organizator ne upošteva pravil nagradne igre oziroma jih sproti spreminja ali nagrado podeli v nasprotju s pravili ali pa je sploh ne podeli, lahko udeleženci, ki so upravičeni do nagrade, zahtevajo izpolnitev nagrade po sodni poti,« opozarjajo pri Tržnem inšpektoratu.

Ne pozabite na slovensko zakonodajo

Pri izvajanju in pripravi nagradne igre je treba pomisliti tudi na določbe Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, in sicer, da za zavajujočo poslovno prakso »šteje tudi, če podjetje v okviru poslovne prakse trdi, da se razpisuje nagradno tekmovanje ali da je mogoče prejeti promocijsko nagrado, ne da bi se napovedane nagrade ali ustrezna nadomestila tudi dejansko razdelila«.

Nagradna igra je namreč v slovenski zakonodaji definirana kot enostranska izjava volje v obliki javne obljube nagrade. Urejena je v Obligacijskem zakoniku in je obljubljena tistemu, ki opravi določeno dejanje, doseže kakšen uspeh ali se znajde v določenem položaju, ali obljuba, dana pod kakšnim drugim pogojem, veže tistega, ki jo je dal, da jo mora izpolniti, pri čemur ta pogoj ne sme biti plačilo ali nakup nečesa.

Pravila nagradne igre morajo biti jasna in razumljiva ter javno objavljena in lahko dostopna vsem potencialnim tekmovalcem. Facebook zahteva, da organizator v pravila vnese določilo, da Facebook na nikakršen način ni povezan z nagradno igro ter da ne prevzema nobene odgovornosti za njeno izvedbo. S tem določilom se mora strinjati vsak udeleženec nagradne igre.

Morda ste v preteklih mesecih med pregledovanjem Facebooka tudi sami naleteli na kakšno sporno nagradno igro. »V takšnih nagradnih igrah je večinoma mogoče sodelovati tako, da všečkaš objavo oziroma stran ter jo deliš med svoje prijatelje. Izžrebanec naj bi potem dobil določeno nagrado, na primer novi iPhone, še prej pa mora opraviti določene dejanje, kot na primer poslati SMS sporočilo z določeno vsebino na določeno številko in organizatorjem sporočiti kodo, ki naj bi jo prejel v povratnem sporočilu,« sporočajo iz Tržnega inšpektorata, kjer pogosto prejmejo prijave v zvezi z lažnimi nagradnimi igrami. V teh primerih se večkrat ugotovi, da gre za lažne ige, sodelujoči nagrad ne prejmejo, »se pa ali včlanijo v kakšnem SMS klub ali pa začnejo nakup za kakšen izdelek, pri čemer imajo s tem seveda tudi stroške

Kršitev Facebookovih pravil ima lahko za posledico izbris Facebook strani.

Težavo pri odkrivanju prevar predstavlja sam Facebook

Pri Tržnem inšpektoratu opozarjajo, da težavo pri odkrivanju tovrstnih prevar predstavlja prav Facebook sam, saj je težko pridobiti potrebne podatke, ki bi bili potrebni za izvedbo inšpekcijskih postopkov. »Za Facebook profil se namreč lahko skrije kdorkoli, za registracijo tako rekoč ni potrebno, da se posreduje svoje resnične podatke, zaradi česar je v večini primerov praktično nemogoče izslediti subjekt, ki se skriva za določenim Facebook profilom,« pojasnjujejo.

Kako oblikovati dobro nagradno igro?

Korelčeva svetuje, da jasno objavite pogoje sodelovanje, izberite raje krajši čas, čim bolje promovirate nagradno igro (z organskimi rezultati na Facebooku boste dosegli relativno malo), testirajte uporabo aplikacij za nagradne igre (dobro orodje je Woobox), predvsem pa imate majhna pričakovanja glede uporabnikov. »Naj se ne pričakuje, da bo šel uporabnik na primer na drug konec države, posnel video, ga opremil z njihovim logotipom in objavil na njihovem zidu,« pravi Korelčeva.

Med največje napake podjetij oziroma blagovnih znamk v zvezi z nagradnimi igrami Korelčeva šteje odsotnost (ustrezne) strategije pojavljanja na Facebooku, ko podjetje ne ve, kaj bi sploh rado komuniciralo uporabnikom, ko nagrada podjetja ni povezana s ponudbo in pa neuporabo možnosti ciljanja z oglasi.

»Po mojem mnenju je najhujša napaka, da se ne meri uspešnosti,« je kritična sogovornica. Koda Facebook Pixel nam omogoča natančno merjenje učinkovitosti, analitični podatki pa nam dajo možnost za odločitev za nadaljnjo komunikacijo.

Vabimo vas na delavnico Facebook oglaševanje!
Datum: 4. 12. od 15:30 do 18:00
Kraj: MP coworking
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Vam datum ne ustreza? Prijavite se na obveščanje in vsebinske e-novice tukaj >>

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice