Kaj morate vedeti pred pripravo Facebook nagradne igre?

Avtor — 20.11.2015
»Slovenska podjetja, lahko rečem, pogosto kršijo pravila«, pravi Manca Korelc. Razloge za to lahko poiščemo v nepoznavanju pravil iger s strani Facebooka kot tudi slovenske zakonodaje. Da zmede ne bo več, smo pripravili nekaj napotkov.
Kaj morate vedeti pred pripravo Facebook nagradne igre?

Kaj morate vedeti pred pripravo nagradne igre na Facebooku (Vir slike: YouTube).

Včasih so bila pravila glede organiziranja nagradne igre strožja, potrebna je bila aplikacija, zdaj ni več potrebna. Facebookove smernice nagradno igro danes uvrščajo med promocije (t.i. Promotions: Contest), za izvedbo katerih veljajo posebna pravila.

Facebook tako na primer ne dovoljuje prirejanje nagradnih iger, kjer bi se za sodelovanje pri nagradni igri od udeleženca zahtevalo deljenje vsebine na časovnici (t. i. Sharing) ali pa označevanje oseb na slikah (t. i. Tagging). Dovoljena pa je organizacija nagradne igre, kjer tekmovalci sodelujejo tako, da »všečkajo«, komentirajo ali pa odgovore na zastavljeno nagradno vprašanje pošljejo organizatorju preko zasebnega sporočila.

Slednje velja v primeru, da organizator nagradno igro objavi na Facebook strani (t.i. Page). Facebookova nagradna igra pa je lahko organizirana preko aplikacije. Ob tem je potrebno poudariti, da izvedba nagradne igre na osebnem profilu (Personal Account) ni dovoljena.

Organizator nagradne igre mora pred začetkom nagradne igre izdelati pravila nagradne igre, po katerih bo potekala. Vsebovati mora podatke o organizatorju nagradne igre, opis načina oziroma postopka po katerem je mogoče sodelovati v nagradni igri, kdo lahko sodeluje v igri (na primer omejitev starosti, kraja bivanja), koliko časa bo igra trajala, kakšne so nagrade, kdaj bodo nagrade podeljene in na kakšen način, kako bodo nagrajenci obveščeni o nagradah, kakšne bodo davčne posledice za nagrajence ter za kateri namen in na kakšen način bo organizator uporabil podatke, ki mu jih je tekmovalec posredoval zaradi samega sodelovanja ali pa zaradi podelitve nagrade.

Posebna mera previdnosti, opozarjajo pri Tržnem inšpektoratu Republike Slovenije, pa je potrebna pri odločanju s strani uporabnika pri sodelovanju v nagradnih igrah, »če se zahteva posredovanje kakršnih koli osebnih podatkov, kot so ime, priimek, naslov, številka mobilnega telefona in podobno ter še posebej, če ni nikjer objavljenih zgoraj navedenih podatkov.«

Tudi organizator mora upoštevati pravila nagradne igre. »V tistih primerih, ko organizator ne upošteva pravil nagradne igre oziroma jih sproti spreminja ali nagrado podeli v nasprotju s pravili ali pa je sploh ne podeli, lahko udeleženci, ki so upravičeni do nagrade, zahtevajo izpolnitev nagrade po sodni poti,« opozarjajo pri Tržnem inšpektoratu.

Ne pozabite na slovensko zakonodajo

Pri izvajanju in pripravi nagradne igre je treba pomisliti tudi na določbe Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, in sicer, da za zavajujočo poslovno prakso »šteje tudi, če podjetje v okviru poslovne prakse trdi, da se razpisuje nagradno tekmovanje ali da je mogoče prejeti promocijsko nagrado, ne da bi se napovedane nagrade ali ustrezna nadomestila tudi dejansko razdelila«.

Nagradna igra je namreč v slovenski zakonodaji definirana kot enostranska izjava volje v obliki javne obljube nagrade. Urejena je v Obligacijskem zakoniku in je obljubljena tistemu, ki opravi določeno dejanje, doseže kakšen uspeh ali se znajde v določenem položaju, ali obljuba, dana pod kakšnim drugim pogojem, veže tistega, ki jo je dal, da jo mora izpolniti, pri čemur ta pogoj ne sme biti plačilo ali nakup nečesa.

Pravila nagradne igre morajo biti jasna in razumljiva ter javno objavljena in lahko dostopna vsem potencialnim tekmovalcem. Facebook zahteva, da organizator v pravila vnese določilo, da Facebook na nikakršen način ni povezan z nagradno igro ter da ne prevzema nobene odgovornosti za njeno izvedbo. S tem določilom se mora strinjati vsak udeleženec nagradne igre.

Morda ste v preteklih mesecih med pregledovanjem Facebooka tudi sami naleteli na kakšno sporno nagradno igro. »V takšnih nagradnih igrah je večinoma mogoče sodelovati tako, da všečkaš objavo oziroma stran ter jo deliš med svoje prijatelje. Izžrebanec naj bi potem dobil določeno nagrado, na primer novi iPhone, še prej pa mora opraviti določene dejanje, kot na primer poslati SMS sporočilo z določeno vsebino na določeno številko in organizatorjem sporočiti kodo, ki naj bi jo prejel v povratnem sporočilu,« sporočajo iz Tržnega inšpektorata, kjer pogosto prejmejo prijave v zvezi z lažnimi nagradnimi igrami. V teh primerih se večkrat ugotovi, da gre za lažne ige, sodelujoči nagrad ne prejmejo, »se pa ali včlanijo v kakšnem SMS klub ali pa začnejo nakup za kakšen izdelek, pri čemer imajo s tem seveda tudi stroške

Kršitev Facebookovih pravil ima lahko za posledico izbris Facebook strani.

Težavo pri odkrivanju prevar predstavlja sam Facebook

Pri Tržnem inšpektoratu opozarjajo, da težavo pri odkrivanju tovrstnih prevar predstavlja prav Facebook sam, saj je težko pridobiti potrebne podatke, ki bi bili potrebni za izvedbo inšpekcijskih postopkov. »Za Facebook profil se namreč lahko skrije kdorkoli, za registracijo tako rekoč ni potrebno, da se posreduje svoje resnične podatke, zaradi česar je v večini primerov praktično nemogoče izslediti subjekt, ki se skriva za določenim Facebook profilom,« pojasnjujejo.

Kako oblikovati dobro nagradno igro?

Korelčeva svetuje, da jasno objavite pogoje sodelovanje, izberite raje krajši čas, čim bolje promovirate nagradno igro (z organskimi rezultati na Facebooku boste dosegli relativno malo), testirajte uporabo aplikacij za nagradne igre (dobro orodje je Woobox), predvsem pa imate majhna pričakovanja glede uporabnikov. »Naj se ne pričakuje, da bo šel uporabnik na primer na drug konec države, posnel video, ga opremil z njihovim logotipom in objavil na njihovem zidu,« pravi Korelčeva.

Med največje napake podjetij oziroma blagovnih znamk v zvezi z nagradnimi igrami Korelčeva šteje odsotnost (ustrezne) strategije pojavljanja na Facebooku, ko podjetje ne ve, kaj bi sploh rado komuniciralo uporabnikom, ko nagrada podjetja ni povezana s ponudbo in pa neuporabo možnosti ciljanja z oglasi.

»Po mojem mnenju je najhujša napaka, da se ne meri uspešnosti,« je kritična sogovornica. Koda Facebook Pixel nam omogoča natančno merjenje učinkovitosti, analitični podatki pa nam dajo možnost za odločitev za nadaljnjo komunikacijo.

Vabimo vas na delavnico Facebook oglaševanje!
Datum: 4. 12. od 15:30 do 18:00
Kraj: MP coworking
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Vam datum ne ustreza? Prijavite se na obveščanje in vsebinske e-novice tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

V dobrih desetih letih obstoja Facebooka je Mark Zuckerberg iz majhnega popoldanskega projekta uspel ustvariti večmilijardno podjetje, ki še vedno raste in se razvija. A v katero smer bo Facebook ponesla prihodnost? Napovedi si oglejte v infografiki. Preberite več >>

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Je tudi vaš obisk na spletni strani velik, a beležite le majhen delež opravljenih nakupov? Se pogosto sprašujete, zakaj vaši oglasi ne dosegajo konverzij in kaj oziroma kdo v zastavljenem procesu je kriv, da ne dosegate rezultatov, kot bi si jih želeli? Preberite več >>

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Podjetja, ki se ukvarjajo z analizo podatkov, so igrala pomembno vlogo pri oblikovanju javnega mnenja v povezavi z zadnjimi ameriškimi predsedniškimi volitvami. Če vas zanima, kaj vse o vas ve umetna inteligenca na podlagi vaših objav na družabnih omrežjih, berite naprej. Preberite več >>

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

V sredo je Blaž Kos prvič vodil delavnico Blog marketing. Mi smo vedeli, da bo vsebina nabito polna uporabnih informacij. A drugega kot naše besede in Blaževega renomeja vam nismo mogli ponuditi. Sedaj imamo o kvaliteti delavnice dokaze: odzive prve skupine udeležencev! Preberite več >>

Poživite svoje Facebook oglase!

Poživite svoje Facebook oglase!

Ste opazili, da vaši oglasi na Facebooku sledijo točno določenemu vzorcu? Ste naveličani »strokovnjakov«, ki menijo, da so našli odgovor na vprašanje, kakšen oglas vam bo prinesel največ dobička? Na pravem mestu ste! Ponujamo vam nekaj idej za poživitev vaših Facebook kampanj. Preberite več >>

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Ne glede na to, ali gre za majhno podjetje ali veliko korporacijo, je upravljanje s profili na družabnih omrežjih zahtevno delo. Redno oblikovanje in objavljanje odličnih vsebin predstavlja le en vidik, nato pa je treba analizirati še uspešnost objav in angažma sledilcev. Preberite več >>

Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Si želite, da bi bili vaši zaposleni zelo zvesti vašemu podjetju? Tako zvesti, da bi jim zaupali celo informacije, ki bi vam lahko škodile, če bi prišle v napačne roke? Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je odkril čudežno formulo, ki jo predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

So lokacijsko omejeni oglasi na Facebooku primerni za vas?

So lokacijsko omejeni oglasi na Facebooku primerni za vas?

Lokacijsko omejeni oglasi predstavljajo možnost, da ciljno publiko svojega oglaševanja omejite na določeno geografsko območje. Tako lahko svoj oglas usmerite le na določeno področje in povečate njegovo učinkovitost. Vse skupaj zveni odlično, kajne? Vendar ni tako preprosto. Preberite več >>

Decembrske novosti na Facebooku

Decembrske novosti na Facebooku

Mraz in praznično vzdušje sta upočasnila Facebookove predstavitve novosti in prihajajočih funkcij. Kljub temu v prispevku predstavljamo zanimive novice in ponujamo nekaj nasvetov, kako lahko v zadnjih dneh pred novim letom pridobite zadnje stranke, ki še niso nakupile vseh daril. Preberite več >>

Decembrske novosti na Instagramu

Decembrske novosti na Instagramu

V zadnjih tednih je Instagram začel predstavljati nekatere novosti v svoji aplikaciji. Nekaterim uporabnikom sta na voljo funkciji prenašanja v živo in izginjajočih fotografij. V prispevku predstavljamo ti funkciji in razmislek o prihodnjem razvoju aplikacije Instagram. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje