Kaj nam o dizajnu lahko pove vrečka sladkorja?

Vsi smo že videli podolgovate vrečke sladkorja, ki jih prejmemo v kavarni ob naročilu kave ali kake druge pijače. Pa veste, da jih pravzaprav vsi odpiramo na napačen način, ki ga oblikovalec ni predvidel? V prispevku predstavljamo, česa se lahko naučimo na podlagi tega primera.
Kaj nam o dizajnu lahko pove vrečka sladkorja?

Vrečka sladkorja v sebi skriva pomembne lekcije s področja oblikovanja. (Vir slike: Muzli)

Še enkrat si oglejte podolgovate vrečke sladkorja na zgornji fotografiji. Kako jih ponavadi odprete? Samo odtrgate zgornji del oziroma konico ovitka in nato stresete sladkor v kavo, kajne? Pa ste vedeli, da je imel oblikovalec vrečke v mislih drugačen način odpiranja?

Začnimo pri »zgodovini« vrečk sladkorja. Problem običajnih vrečk je, da je v njih nekaj zraka. Z zrakom v vrečko pride tudi vlaga, ki navlaži sladkor. Zato je bil v tisti stari vrečki sladkorja, ki ste jo našli, ko ste premikali pohištvo, sladkor v tako čudni, strjeni obliki.

Ta problem je seveda zahteval rešitev – in nastala je podolgovata vrečka. V njej ni zraka, zato se tudi sladkor v njej ne strdi. Kako naj bi jo pravilno odprli, se gotovo že sprašujete. Tako kot prikazuje spodnja fotografija – pretrgati jo morate na sredini.

Vir slike: Muzli.

Ko boste naslednjič pili kavo, poskusite vrečko odpreti na ta način. Ugotovili boste, da tako lahko ves sladkor brez težav stresete iz vrečke, poleg tega pa se vam ni treba ukvarjati z odtrgano konico vrečke. Se sprašujete, ali vsi vaši prijatelji vedo, kako se pravilno odpira vrečke sladkorja? Verjetno ne, saj velika večina ljudi na svetu ne pozna »pravilnega« načina za odpiranje.

Kaj nas lahko nauči primer podolgovate vrečke sladkorja?

Vsi oblikovalci in razvijalci izdelkov se lahko na podlagi preproste vrečke sladkorja naučite naslednjega: izdelke vedno oblikujte po meri končnih uporabnikov. Kar je za vas logično, očitno ali naravno, ni vedno razumljivo za uporabnika vašega izdelka.

Donald Norman, priznan oblikovalec, avtor knjig s področja oblikovanja in podjetnik, v svoji knjigi The Design of Everyday Things predstavi šest principov dobrega dizajna – če jih poskušamo aplicirati na podolgovate vrečke sladkorja, bomo hitro videli, zakaj jih ne uporabljamo pravilno.

Principi kvalitetnega dizajna

1. Vidnost: Katere možnosti so mi na voljo?

Na podolgovatih vrečkah sladkorja ni vizualnih namigov, kako naj bi jih odprli. Od celotne vrečke se razlikujeta le konici.

2. Povratne informacije: Kakšen je odziv na dejanje?

Tudi v okviru tega kriterija vrečke ne ponujajo namigov glede »pravilne« uporabe: tudi če vrečko odpremo na »napačni« način, sladkor pade iz nje. Tako je naše nepravilno vedenje nagrajeno.

3. Dostopnost: Kako pomembno je, da uporabnik hitro razume, kako izdelek deluje?

Vrečke sladkorja naj bi bile enostavne za uporabo – preden jih odprete, seveda ne boste prebrali navodil za uporabo.

4. Načrtovanje: Kakšen je odnos med nadzorom in učinkom?

Tanka konica podolgovate vrečke kaže tudi na nepravilno načrtovanje.

5. Omejitve: Ali določeni elementi dizajna preprečujejo uporabo izdelka na nepravilen način?

Za podolgovate vrečke sladkorja velja popolnoma nasprotno – njihov dizajn nam sporoča, naj jih uporabljamo na »napačen« način.

6. Doslednost: Ali enako dejanje vsakič izzove enak odziv?

Če vrečko sladkorja odpremo pravilno, bo rezultat vsakič enak. Vendar pa to velja tudi za nepravilni način odpiranja.

Vir slike: Unsplash.

Pomembnost kvalitetnega dizajna

Če bi oblikovalec podolgovate vrečke sladkorja upošteval predstavljene principe, bi opazil, da tanke konice vrečke uporabnikom namigujejo, naj jih odtrgajo in tako odprejo vrečko. Če bi želel, da vrečko odpremo na sredini, bi moral prav tja vključiti namige, ki bi uporabnikom pomagali pri pravilni uporabi – na primer tanjšo sredino, označeno linijo, kjer naj uporabnik odpre vrečko …

Na žalost je problem dizajna, ki ni prilagojen končnemu uporabniku, izjemno pogost. Problematičen pa je tudi pogost odziv oblikovalcev, ki se glasi nekako tako: »Ljudje so tako neumni! Moj dizajn je popoln!«

Če uporabnik vašega dizajna ne razume intuitivno, dizajn ni kakovosten. Situacije ne poskušajte rešiti z navodili za uporabo, priročnikom ali čim podobnim. Rajši začnite znova, upoštevajte predstavljene principe dobrega dizajna in oblikujte rešitev, ki bo dejansko ustrezna.

Vir: Muzli

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Pestro dogajanje v povezavi s kriptovalutami in blockchain tehnologijo v Sloveniji bo kmalu predstavljeno z dokumentarnim filmom v angleškem jeziku Crypto Nation Slovenia. Preberite več >>

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

Mentorski program ICOrelator desetim izbranim ekipam omogoča, da dobijo vse potrebne informacije za zagon ICO kampanje.   Preberite več >>

Raje kot v nakup Ferrarija investirata v razvoj

Raje kot v nakup Ferrarija investirata v razvoj

Zgodba sežanskega podjetja TNG Oprema in njihove blagovne znamke KingsBox je nedvomno zgodba o uspehu. Glede na vnemo Luke Železnika in Dejana Kobala je pred podjetjem novo uspešno obdobje. Preberite več >>

Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

V okviru konference PODIM v Mariboru so bili širši javnosti predstavljeni rezultati raziskave Global Entrepreneurship Monitor. Ti kažejo, da je kar dobra polovica Slovencev prepričana v svoje podjetniške sposobnosti. Preberite več >>

“Ljudje se ponovno učijo tujih jezikov za zabavo”

“Ljudje se ponovno učijo tujih jezikov za zabavo”

S sodobnimi metodami poučevanja Jezikovna akademija skrbi za kakovostno učenje tujih jezikov za celoten spekter prebivalstva - od otrok do najzahtevnejših poslovnežev. Finalisti izbora Mladi podjetnik leta 2016 želijo postati vodilni ponudnik jezikovnih tečajev in prevajalskih storitev na slovenskem trgu. Preberite več >>

Slovenski start-up leta 2018 je Beeping

Slovenski start-up leta 2018 je Beeping

Prestižno lovoriko Slovenski start-up leta 2018 je prejelo zagonsko podjetje NEXT, ki je razvilo spletno platformo Beeping za hitro, varno in učinkovito najemanje preverjenih čistilcev za dom. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje