Kaj se klika?

Avtor Maruša Žibert — 19.02.2015
Komentiraj!
Če ste upravljavec družbenih omrežjih, novinar, urednik, ste se zagotovo že vprašali, kakšno vsebino bodo vaši bralci oziroma uporabniki pogosteje kliknili. Skrivnost, kaj naredi viralno objavo ali članek, je razrešena.
Kaj se klika?

Kaj je privlačno na spletu (Vir slike: YouTube)?

Da bi razrešili uganko, se je podjetje Fractl, ki se ukvarja z vsebinskim marketingom, povezalo z analitično usmerjenim podjetjem Buzzsumo. Skupaj so preverili več kot milijon deljenih člankov, ki jih je objavilo 190 najbolj prepoznavnih medijev, na petih družbenih omrežjih. Objave so spremljali šest mesecev, skupno kar 2,7 milijarde deljenj.

Google Plus in Twitter negativca

Kaj so ugotovili? Sedemdeset odstotkov od 500 najpogosteje deljenih vsebin na LinkedInu je pozitivno in sentimentalno obarvanih. Podobno je tudi na Pinterestu, kjer so zaznali, da je 65 odstotkov najpogosteje deljenih vsebin pozitivnih, ravno obratno kot pri Twitterju, kjer je pozitivnih vsebin le 40 odstotkov, kar 46 negativnih, 14 nevtralnih. Podobno so zasledili tudi na Google Plus, in sicer 45 odstotkov pozitivnih vsebin, 38 negativnih, 17 odstotkov pa nevtralnih vsebin.

Negativne vsebine pa kraljujejo na Facebooku, in sicer kar 47 odstotkov je takšnih, sledijo pozitivne vsebine s 36 odstotki in 17 odstotkov nevtralnih. Ali to pomeni, da so uporabniki na LinkedInu bolj srečni in pozitivno naravnani, Facebookovci pa pravi negativci? Ne nujno, opozarja raziskava. Gre za odraz medijev, ki se »oglašujejo« po posameznih platformah.

Torej, kaj se klika? Delujejo naslovi, ki namigujejo na presenečenje. Vendar to ne pomeni, da si lahko privoščimo prilagajanje naslovov, s katerimi zavajamo svoje bralce. V tem primeru nam bo še kako žal.

Kralj v številu deljenj je Facebook

Facebook vodi v številu deljenj. Kako tudi ne, če ima več kot 1,3 milijarde uporabnikov! Nobena druga platforma oziroma družbeno omrežje nima takšnega števila uporabnikov. Čeprav ima kar 62 odstotkov vseh uporabnikov v primerjavi s kar petimi družbenimi omrežji, dobiva 82 odstotkov deljenj, kar pomeni, da so uporabniki zelo povezani s Facebookom.

Najmanjši med največjimi je …

Za primerjavo, Twitter ima kar štirikrat manj deljenj kot LinkedIn, ki šteje sicer podobno število uporabnikov. Prav zato ga je Pew Research Institute poimenoval za najmanjšega med največjimi družbenimi omrežji.

Premislek o tem, kakšna vsebina se bo delila

Tudi med mediji se plete hud boj za pozornost bralcev. Kar 93 odstotkov medijev, ki so bili vključeni v raziskavo, zbere v povprečju manj kot 5.000 deljenj na članek. Le dva, BuzzFeed in ViralNova dosežeta v povprečju več kot 25 tisoč deljenj na članek. Kako jim to uspe? Najverjetneje dajo veliko poudarka na to, kakšne vsebine se bodo delile.

Če ste prisotni na več platformah, a vsem ne posvečate enako količino časa, se ne sekirajte. Tudi večji mediji imajo težave pridobiti zanimanje na več kot eni platformi hkrati. Zato, svetuje Minda Zetlin, soavtorica The Geek Gap, omejite svojo pozornost na eno ali dve platformi.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice