Kaj se morate vprašati, preden odpustite delavca?

Avtor Maja Borštnik — 23.09.2013
Komentiraj!
Podjetnik se velikokrat znajde v situaciji, ko njegov zaposleni svojega dela ne opravlja zadovoljivo. Toda odpuščanje ni vedno prava rešitev, saj je slabo delo zaposlenih velikokrat zgolj odraz dela njihovega vodje.
Kaj se morate vprašati, preden odpustite delavca?

Kaj se morate vprašati, preden odpustite delavca? (Vir slike: sxc.hu)

Preden odpustite zaposlenega, si vzemite trenutek časa in premislite ali niste morda prav vi tisti, ki je glavni krivec za njegovo nezadovoljivo opravljanje dolžnosti. Ugotoviti morate, kako je sploh prišlo do takšne situacije in kaj lahko storite, da do podobnih težav ne bo prišlo tudi v prihodnosti. 

Pri tem so vam lahko v pomoč naslednja vprašanja.

1. Ali zaposleni natančno pozna svoje zadolžitve?

Vedno se morate najprej vprašati, ali ste zaposlenega dovolj dobro seznanili z zadolžitvami, katere mora opravljati. Ena najpogostejših napak vodij je namreč prav ta, da zaposlenemu slabo razložijo njegove zadolžitve, nato pa se pritožujejo nad njegovim slabim delom. 

2. Je dovolj usposobljen?

Lahko se zgodi tudi to, da zaposleni pozna svoje zadolžitve, toda nima dovolj znanja, da bi jih lahko kvalitetno opravljal. V tem primeru mu morate zagotoviti kvalitetna podjetniška izobraževanja ali delavnice, na katerih bo pridobil znanje, potrebno za delo. 

3. Je morda problem v njegovi motivaciji?

Velikokrat se tudi zgodi, da zaposleni preprosto izgubi vso voljo in motivacijo za delo. V tem primeru pravzaprav ne morete storiti veliko.

4. Je vaš proces zaposlovanja primeren? 

Kateri so ključni kriteriji pri izbiri novih sodelavcev v vašem zaposlovalnem procesu? Vas zanimajo predvsem praktične izkušnje ali zadostuje zgolj potrdilo o opravljeni določeni stopnji izobrazbe? V primeru, da vas zanimajo zgolj formalno pridobljena znanja, premislite o vpeljavi sprememb v vaš proces zaposlovanja, saj so ponavadi praktične izkušnje veliko bolj pomembne.

5. Ste novemu sodelavcu pomagali pri vstopu v organizacijo? 

Kako ravnate ob prihodu novega sodelavca na delovno mesto? Mu predstavite ekipo in delovno okolje ali pustite, da se znajde sam? Vzemite si čas in ga čim prej vpeljite v delovni proces, saj bo le tako lahko produktiven že od prvega dne dajle. 

6. So vaša pričakovanja previsoka?

So pričakovanja, ki jih imate do novega zaposlenega realistična ali so morda nekoliko pretirana? Ne postavite prevelikih meril že na začetku, saj jih najverjetneje ne bo nihče mogel doseči, kar bo povzročilo le razočaranje, tako pri vas, kot tudi pri vaših novih sodelavcih.

7. Ste zaposlenemu dali vedeti, kako se lahko izboljša?

V kolikor želite, da se bo zaposleni izboljšal, mu morate stalno predstavljati povratne informacije glede njegovega dela, pri tem pa morate biti previdni, saj ne smete uničiti njegove motivacije.

8. Kakšen je sistem nagrajevanja v vašem podjetju? 

Nekatera podjetja želijo spodbujati skupinsko delo, a nagrade ponujajo zgolj tistim posameznikom, ki so za delo najbolj zavzeti. Tekmovalnost je lahko koristna, a velikokrat lahko povzroči tudi razdor v ekipi.

9. Ste tekom delovnega procesa zaposlenim na voljo za vprašanja?

Kot vodja morate biti v primeru nepričakovanih težav vedno na voljo za svoje zaposlene. To pomeni, da morate biti prisotni fizično, virtualno ali dostopni preko mobilnega telefona.

10. Ali bi se zaposleni bolje odrezal na drugem delovnem mestu? 

Preden zaposlite osebo, razmislite, katero delovno mesto bi bilo zanjo najbolj ustrezno. Nihče ne more svojega dela opravljati dobro, če zanj nima pravega znanja, talenta in zainteresiranosti. Vaše delo je, da kot vodja to tudi zaznate.

Vir: Young Entrepreneur

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice