Kaj se pri gradnji blagovne znamke lahko naučimo od Američanov?

Američani, ki slovijo kot izvrstni prodajalci, govorci in gradniki blagovnih znamk, lahko slovenskim startupom dajo smernice, kako izdelati dobro in uspešno blagovno znamko. Kako tudi ne, pri vrhu lestvice najvrednejših znamk so le ameriške.
Kaj se pri gradnji blagovne znamke lahko naučimo od Američanov?

Maja Konečnik Ruzzier in Mitja Ruzzier sta knjigo Startup Branding Funnel ustvarjala tudi v ZDA (Vir slike: Flare Visuals).

Apple je že tretje leto zapored razglašen za najvrednejšo blagovno znamko. V zadnjem letu dni je vrednost svoje blagovne znamke povečal za 43 odstotkov, drugo uvrščeni Google pa za 12 odstotkov. Kaj je skrivnost Američanov, smo se pogovarjali s profesorjem podjetništva Mitjo Ruzzierjem na Fakulteti za Management, ki je z ženo Majo, sicer profesorico trženja na Ekonomski Fakulteti, predstavil lijakast pristop pri gradnji znamke. Predstavljata ga v knjigi Startup Branding Funnel, ki je nastajala tudi sredi ZDA. Tam, kjer se podjetniško kulturo začuti že, ko stopiš iz letala. Tam, kjer sta pitchanje in branding doma.

S preozkim pogledom spregledate konkurenco

Zakonca sta že nekaj let vpeta v podjetniški svet, tudi prek svetovanja številnim startupom in podjetjem, začetnikom v podjetništvu in študentom, tako doma kot v tujini. Ravno od tujih startupov oziroma podjetij, natančneje ameriških, bi se slovenski startupi lahko precej naučili. »Moment ali pa napaka, ki se pogosto pojavlja, je, da startupi preozko gledajo na konkurenco. Ne le startupi, tudi podjetja. Preozko gledajo na moment zadovoljevanja uporabnikovih potreb, torej bolečine. Če dam enostaven primer, bolečina staršev, ki ne vedo, kam dati otroka, startup pripelje do razmišljanja o odprtju vrtca. Vendar to težavo se da rešiti s starimi starši, prijatelji, varuškami, tudi brezposlenimi. Vsi ti so njihova konkurenca.«

Ne iščite rešitev za danes

Preverite potencial panoge, kam se bo v prihodnjih letih razvijala, izpostavlja Ruzzier: »Predvidite trende v panogi. Ne samo, kje je danes, ne iščite rešitev za danes. Ko boste prišli na trg, bo že ´jutri´ in vaša rešitev ne bo več v koraku s časom.« Poudarja, da morajo startupi redno spremljati panogo, znotraj katere delujejo, saj se trendi hitro spreminjajo, njim pa je treba slediti.

Američani silijo v nenehen napredek

»Američani znajo izpostaviti moment doživetja, so dobri pitcherji. Potegnejo te v zgodbo. Slovenci, Evropejci smo že v osnovi manj odprti, so sicer izjeme. Je pa treba poudariti, da se stanje izboljšuje, saj je dostop do informacij velik. Američane odprtost in konkurenca sili, da nenehno napredujejo, saj jih sicer ni na zemljevidu. Pri nas pa nismo tako konkurenčni, celoten nivo je nižji. Vsi delujejo na istem nivoju. Če se želiš pomakniti na svetovne trge, moraš delati po pravilih drugih. S pitchanjem pravzaprav iščete zaveznike za svojo zgodbo, saj zgodbo delite med tiste, ki jih produkt naslavlja,« prepričan pa je, da je bolje pitchati o svojem produktu, kot pa ga skrivati. »S tem delite vizijo, ki je že del komunikacije, torej del blagovne znamke, ki jo s tem širite med svoje potencialne uporabnike, investitorje, partnerje ali bodoče zaposlene.«

Gradnja blagovne znamke se nikoli ne ustavi

Opozarja, da je gradnja blagovne znamke dinamičen, nenehen proces, ki nima ne konca ne kraja. Pomembno je, da poleg prej omenjenih trendov spremljamo tudi želje naših uporabnikov, ki se nenehno spreminjajo, pa konkurenco, ki nas morda v vmesnem času že kopira, tudi nove možnosti za komunikacijo, kot so recimo družabna omrežja, ne smemo pa pozabiti niti na trende, ki vodijo vizualni del.

Prava, uspešna blagovna znamka izhaja iz dobrih osnov: »Veliko startupov, s katerimi sva opravljala intervjuje, je dejalo, da niso delali po našem principu. Prek pogovorov smo ugotovili, da so raziskovali, kaj bodo delali, ugotavljali, kdo so njihovi uporabniki, pozneje pa vse to nadgradili s komunikacijo in dobro zgodbo. Vse to, kar je del najinega koncepta. Iskali so ciljne uporabnike, se primerjali z drugimi konkurenti in poznali pravila industrije. Šele nato so šli v zgodbo. Vse to pa se, kot sem že poudaril, začne z iskanjem ciljnega produkta za trg, nadaljuje pa z drugimi elementi ter vizualnim delom in načinom, kako doseči uporabnike, torej komunikacijo in kako vpeti v ta proces še zaposlene.«

Kickstarter je šele točka 1.0. Šele z zbranimi sredstvi se začne pravo podjetništvo (Vir slike: Flare Visuals). 

Uspešna zgodba se ne začne s prvim startupom

Američani nam lahko poleg znanja in uporabnih nasvetov dajo tudi motivacijo ob morebitnem neuspehu. Ničkolikokrat lahko v medijih preberemo zgodbo o uspehu, ki je nastala po nekajkratnem neuspehu. V to je prepričan tudi Ruzzier, ki pravi, da se uspešna zgodba namreč ne začne s prvim startupom, prvim delom. »Tudi Steve Jobs je imel vse do Appla kar nekaj uspešnih in neuspešnih zgodb ter exitov. Podjetje ne postane uspešno čez noč. Pot do tega, da lahko govorimo o takšnih potencialih, je dolga. Veliko uspešnih startupov imajo za seboj že dolgo podjetniško pot, z vzponi, padci in exiti, redkim izjemam uspe že v prvem poskusu. Sicer pa na nekaj tisoč uspe zgolj eden, ki lahko postane nekakšen Apple. Slovenci imamo tudi uspešne startupe. Znanje na tem področju se izboljšuje, globalno uspešni startupi slovenskih ustanoviteljev imajo visok nivo znanja, ki so ga pripravljeni deliti z ostalimi. Tudi z nama v časa nastajanja knjige. Ta pozitivna kultura pa bo verjetno obrodila sadove na malo daljši rok in pripeljala še do več uspešnih zgodb,« je prepričan sogovornik.

»Vsi startupi niso novi Appli, to je preuranjeno govoriti. Imajo velike ambicije, a, če se lahko tako izrazim, ne naredijo domače naloge,« zaradi česar pogosto kaj spregledajo, ne predvidijo, na primer kakšen finančni vložek bodo potrebovali, kako osvojiti tuje trge ali pa – kako zgraditi uspešno blagovno znamko.

Kickstarter je točka 1.0

Poleg startup kulture je Amerika k nam pripeljala tudi pojav množičnega financiranja. Ruzzier opaža, da mnogi v Sloveniji, skupaj z nosilci projektov množičnega financiranja, prehitro ocenjujejo uspeh zgodbe, tudi branda, potem ko uspejo pridobiti finance, na primer Kickstarterju: »To je šele točka 1.0. Da, uspeli so prodati potencialno obljubo, a podjetništvo se zdaj šele začne. Potrebno je organizirati proizvodnjo, logistiko in distribucijo, proizvesti zaloge, imeti zadostne finance. Ne smemo pozabiti niti na servis, se prilagajati trgu. To so točke, ki kažejo, ali bo brand uspešen, posledično tudi startup.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

Onesnaževanje okolja, pretirano potrošništvo, odmik človeka od sebe in narave – vse to so pereče problematike današnjega sveta. Prav te izzive naslavlja društvo Pupillam s Centrom zelenih rešitev. Preberite več >>

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Finalist izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Popolna postava, je lani izpolnilo finančni cilj. Preseglo je milijon evrov prihodkov, do leta 2023 pa želi postati vodilno “health&fitness” podjetje na evropskih tleh. Preberite več >>

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Otroke v najzgodnejših letih spremlja prekomerna potrošnja. Starši tako porabijo ogromno denarja za obleke, pohištvo in igrače. Igrača Lucky 3in1 pa združuje kar tri v enem: skiro, poganjalec in tricikel. Preberite več >>

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

Idrijsko zagonsko podjetje Smart Optometry je na trgu ponudilo novo rešitev za trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena otrokom s težavami v vidnem sistemu. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje