Kaj Slovencem (z)manjka pri inovativnosti?
NLB Center inovativnega podjetništva ponuja tisto, kar mladi podjetniki najbolj potrebujejo (Vir slike: Jernej Kokol).
Sakovič, ki ima bogate izkušnje z delom v finančni industriji v poslovodnih in nadzornih funkcijah, obenem pa tudi poslovne izkušnje v širšem prostoru regije zahodnega Balkana in srednje Evrope, zadnja štiri leta deluje tudi kot poslovni svetovalec za finančne investitorje v podjeme z družbenim učinkovanjem in je mentor za startup iniciative v Avstriji, meni, da trenutno okolje v Sloveniji ni naklonjeno mladim podjetnikom.
Številni talenti, a manjka nam komercializacija inovativnih rešitev
Slovenija sicer ima številne talente, ki zaznajo problem in ga tudi uspešno ter inovativno razrešijo. A nekaj (z)manjka: »Manjka predvsem drugi del, ki je hkrati srce inovacijskega procesa, to je komercializacija inovativnih rešitev, to je proces pretvorbe izuma v izdelek ali storitev, ki se lahko prodaja na trgu, torej monetizacija, ki zagotavljajo donos na investicijo. Samo trženje in nadaljevanje komercializacije omogoča neprekinjenost procesa inoviranja in s tem dolgoročno preživetje podjetja,« pojasnjuje Sakovič.
Mladi si najbolj želijo več podpornih aktivnosti
Številni pogovori z mladimi so NLB-ju dali vedeti, kaj mladi sploh potrebujejo. Predvsem več podpornih aktivnosti, višjo kakovost podpornih storitev, možnost povezovanja po dobavnih verigah, možnost predstavitve in mreženje. »Šele na tretjem mestu je bilo omenjeno financiranje oziroma potrebo po različnih viri financiranja,« dodaja.
Brez prostorov za sestanke?
NLB Center inovativnega podjetništva tako podjetnikom in tistim, ki še razmišljajo o vstopu v podjetniški svet, ponuja dogodke, izobraževanja s področja podjetništva, financ, možnost povezovanja in mreženje. Ponujajo tudi možnost ustanovitve podjetja, s.p., odprtja poslovnega računa, ki ga, po besedah Sakoviča, odpremo pod najugodnejšimi pogoji. »Mladi podjetniki ponavadi nimate lastnih prostorov za izvedbo poslovnega sestanka, delavnice za predstavitev vašega izdelka ali storitve,« ravno to pa ponuja CIP. Vse od brezplačne dvorane za konference, sestankovalnice, knjižnico s strokovno literaturo, mirni kotiček »za viharjenje možganov«. Na fotografiji levo Gregor Sakovič (Vir slike: osebni arhiv).
Vabljeni na dogodek Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!
Kakšno okolje je primerno za inovativno podjetništvo?
Kaj pa sploh vpliva in spodbuja inovativnost poslovnega okolja, ki se ne omejuje zgolj na razvoj novih izdelkov in storitev ter trženje ali prodajo le teh, ampak predvsem na kreiranje inovativnih poslovnih modelov in je danes gonilna sila sodobnega gospodarskega in družbenega razvoja?
Prvi dejavnik je pravno okolje, v katerega štejemo varstvo lastninskih pravic, vključno s pravicami in registracijo intelektualne lastnine, neodvisnost in hitrost sodstva, preglednost in stabilnost zakonskih določb, davčno okolje z nizkimi stroški in enostavnimi postopki za registracijo in delovanje podjetja, pregledno davčno okolje z razumnimi stopnjami obdavčitve, finančno okolje, ki zajema enostaven dostop do različnih virov financiranja za različne stopnje v življenjskem ciklu razvoja podjetja, ki niso zgolj omejeni na bančne kredite, temveč tudi na mnoge druge alternativne oblike financ, ki jih poznajo v finačno razvitih sistemih in kot najpomembnejši in najbolj dragocen vir podjetniške iniciative – človeški vir. Tega sestavljajo podjetniški talenti z visokim potencialom, torej ljudje, »mladi začetniki ali uspešni managerji, ki so sposobni razumeti, da je neka tehnologija ali inovacija v resnici poslovna priložnost, ki jo je mogoče spremeniti v dinamično podjetje«, razloži Sakovič.