Kako bi Glovys lahko podjetja uporabila za rešitev svojih težav?

Avtor Maruša Žibert — 26.04.2015
Komentiraj!
Pogovarjali smo se z Oskarjem Markom Musićem, ki se je na Kickstarterju predstavil s prvim snemljivim zaslonom za pametne telefone, imenovanim Glovys. Njegova prednost je, da ga je možno uporabljati ne glede na to, ali imamo na rokah rokavice ali ne.

Musića, ki sicer v času kampanje ni uspel zbrati zastavljene vsote finančnih sredstev, so kontaktirala številna podjetja, ki so prepoznala potencial njegove inovacije: »Do mene so prišli s konkretnimi težavami. Produkt Glovys je rešitev za kapacitivne zaslone, ki nimajo funkcije, da bi delovali z rokavicami. Ti zasloni so korak naprej od uporovnih zaslonov, prvih zaslonov na dotik,« ki so delovali na podlagi preračuna koordinat, ko je uporabnik nanj pritisnil. Pritisnil je dejansko na dve foliji, poznejši razvoj pa je prinesel drugačen način zaznave, tako da je ostala le še ena ploskev, ki je trdna in robustna. To je največja prednost kapacitivnih zaslonov, dodaja Musić.

Podjetja skrivnostna ob kontaktiranju

Takšni zasloni so izredno razširjeni danes, pozna jih tudi industrija. »Glovys pa je rešitev, ki prenese kakovost prvotnih uporovnih zaslonov na kapacitivne zaslone.« Do njega so prišla podjetja, ki uporabljajo kapacitivne zaslone v skladiščih, imajo pa tudi zamrzovalnice in hladilnice, kjer imajo delavci na rokah rokavice in teh zaslonov ne morejo vedno uporabljati. »Kontaktiral me je inženir iz podjetja, kjer imajo konkreten primer uporabe, zdaj sem z njimi v kontaktih, kako bi jim lahko pomagal s svojo rešitvijo.« Dodaja, da na začetku številni niso želeli izdati, za kakšen problem bi želeli njegovo inovacijo uporabljati. Povedal jim je, da mu lahko zaupajo in da ne bo razkrival njihovih podatkov. Da informacije potrebuje le za lažjo predstavo njihovih težav in oblikovanje rešitev.

Več o kampanji Glovys >>

Meril na podjetja, ki lačno išče jo inovacije

Njegov prvotni cilj, pravi, ni bilo zbiranje zastavljene vsote kot pa predstavitev svoje inovacije, za katero ima v Sloveniji že patent, na mednarodnega še čaka. Zavedal se je, da številna podjetja pregledujejo Kickstarter in druge platforme za množično financiranje za iskanje inovacij, ki bi služile njihovim problemom. »Ko se pojaviš na tej platformi, mediji tvojo zgodbo radi objavijo. Ni pa to edini način, da predstaviš svoj projekt. Jaz sem se po treh izdelkih, ki sem jih predstavljal mimo velikih medijev odločil, da grem s produktom, ki je mišljen za širšo publiko, prvič na Kickstarter

Prve prototipe je podjetjem, ki so se zanimala za Gloys, že poslal (Vir slike: Maruša Žibert).

Želite patentirati svojo inovacijo? Musić svetuje obisk spletne strani Urada za intelektualno lastnino, na kateri se nahaja tudi priročnik za izumitelje. »Pisanje prijave za patent človeka prisili, da razmišlja o produktu. Da ga bo razumel strokovnjak, kar pa koristi tudi pri razvoju samega produkta. V slovenskem prostoru je zanj potrebno odšteti nekaj več kot 100 evrov, obenem pa ni dolg postopek.« Na mednarodni ravni pa je bistveno drugače, postopek je daljši in dražji. Vendar pa pravi Musić, naj se inovatorji postopkov ne ustrašijo. Patentiranje priporoča vsem, ki zaplavajo v izumiteljske vode. Dodaja pa, da se poslovnih idej ne da patentirati.

Prvi prototipi Glovysa že pri podjetjih

»Prve prototipe sem podjetjem, ki so se zanimala, že poslal. Čakam, da jih ocenijo, ali so primerni za njihovo delo,« pojasnjuje 25-letni Ljubljančan. Za njegov produkt se zanimajo tudi posamezniki in nekatere spletne trgovine, med njimi tudi slovenske. Takšne, ki se ukvarjajo s prodajo pripomočkov in dodatkov za pametne telefone.

Njegove inovacije prinesle uspehe slovenskim podvodnim fotografom

Musić ima za seboj pestro zgodovino z inoviranjem: razvil je usmerjevalnik svetlobe za podvodne fotografe, ki je bil leta 2011 uspešno predstavljen na svetovnem prvenstvu v podvodni fotografiji, z njim pa je Slovenec Rok Kovačič prejel zlato medaljo, leto pozneje pa je s prijatelji razvil še napravo, kombinacijo elektromotorja in zobnikov, ki omogoča poseben zum efekt, ki do tedaj še ni bil viden v podvodni fotografiji. Tudi s to napravo je italijanski fotograf Michele Davino zasedel visoko uvrstitev na svetovnem prvenstvu v podvodni fotografiji. Tretja naprava, ki je nastala pod njegovimi prsti, je žično prožilo, ki pelje od fotoaparata do fotografa in lahko sproži fotoaparat na daljavo. »Napravo sem tako razvil, da je vmes en del brezžičen, zato ni potrebno vrtati luknje v podvodno ohišje« in dodaja, da pri svojih inovacijah strmi k univerzalnosti. Torej, da jih je možno uporabljati na čim več napravah.

Iz kroga podvodnih fotografov do svetovnega občinstva

»Tehnologija za Glovysem je bila prvotno razvita za uporabo na dotik občutjivih zaslonov v podvodnem okolju.« Lani pa se je pojavila ideja, da bi Glovys predstavil širši publiki, saj je izum uporaben tudi na kopnem. Investitorja ni iskal, saj je bila ideja preveč v povojih, zato je bila ideja o Kickstarterju bolj na mestu. Kickstarter mu je tako omogočil predstavitev brez velikega finančnega vložka, zlasti z vidika marketinga. Pri financiranju razvoja Glovysa mu je deloma pomagal tudi prijatelj, večino sredstev pa je zagotovil sam, prek svojega podjetja, ki se ukvarja z izdelavo in prodajo inovativnih pripomočkov v podvodni fotografiji.

Kampanje se je lotil drugače kot večina

Na Kickstarterju je zbral slabih 20 odstotkov zastavljene vsote (15 tisoč dolarjev). Kampanjo si je zastavil drugače kot ostale ekipe: lotil se je izdelave dobre predstavitve produkta, manjši poudarek pa je dal na iskanje konkretnih podpornikov. »Praviloma še preden greš na Kickstarter nabereš zadostno količino podpornikov. Obvestiš zadostno število ljudi, dobiš odziv, zraste ti podpora. Jaz se tega nisem lotil tako.« Poudarja, da ga aspekt samega marketinga, ki je sicer izjemno pomemben na Kickstarterju, ni toliko zanimal. Edina stvar, pravi, ki jo je resnično dobro izvedel, je bilo obveščanje medijev, zlasti tujih: »Meril sem na tuje medije, saj na začetku iščeš največje medije, zato, da dobiš večjo prepoznavnost.« Zato, dodaja, je dosegel svoj cilj, podjetja so prepoznala potencial njegovega produkta.

Osredotočenost na predstavitev mu je prinesla uspeh

Bi bil iztržek od kampanje lahko večji, če bi začel s kampanjo prej, v času prave zime? »Pomembno mi je bilo, da se kampanja začne v času, ko je bil še mraz. 8. marca (ob začetku kampanje, op.a.) je bilo v Ljubljani še vedno mrzlo, tudi v ZDA sem spremljal temperature. Ljudje so nosili rokavice. Na timing se nisem toliko oziral, ker to nisem prepoznal kot največji problem. Osredotočil sem se le na predstavitev. Očitno uspešno

Prejeli boste številne ponudbe med kampanjo, a bodite pazljivi

Za vse, ki se želite predstaviti na Kickstarterju, ima nasvet: »Med kampanjo boste dobili veliko ponudb za oglaševanje vaše kampanje. Obljubljajo veliko, kampanje v medijih in iskanje podpornikov, večinoma pa zahtevajo tudi denar. Absolutno se izognite temu.« Kot pravi sam, je potrebno iz lastnega oglaševanja in sredstev zbrati zadostno število podpornikov in na nek način pridobiti njihovo podporo še pred zagonom kampanje, saj platforma sama od sebe ne išče podpornikov.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!