Kako do uspešnega poslovnega partnerstva?

Avtor Ursa Kostic — 24.01.2009
Komentiraj!
Poslovna partnerstva imajo mnogo različnih oblik, za uspeh pri vseh oblikah pa je potrebno upoštevati nekaj napotkov, ki sledijo v nadaljevanju.
Kako do uspešnega poslovnega partnerstva?

V dobro poslovno partnerstvo je treba vložiti nekaj dela.

1. Skupna vizija in poslanstvo: Opredelitev skupne vizije in poslanstva naj bo prvi korak, ki ga partnerja naredita na svoji podjetniški poti, da preprečita morebitne težave. Za to si vzemite čas, odkrijte kaj motivira vsakega partnerja, definirajte kako naj izgleda vaš posel in to napišite, da boste to lahko v prihodnosti še kdaj uporabili, če boste zašli s poti.

2. Izpolnjevanje potreb in pričakovanj: Vsak od partnerjev ima svoje razloge zaradi katerih je vstopil v partnerstvo (npr. potreba po kapitalu, znanju ali kontaktih). Potrebe posameznikov niso vedno jasno izražene, a vseeno pričakujejo, da bodo izpolnjene. Če se to ne zgodi, lahko odnosi postanejo napeti, zato se je potrebno o tem pogovoriti in določiti pričakovanja posameznikov.

3. Opredelitev in izraba prednosti partnerjev: Včasih se zaradi drugih dejavnikov, spregleda manj očitne sposobnosti posameznikov. Če jih opazite in unovčite se poveča motivacija in zagnanost, kar poveča možnosti za uspeh. Napišite spisek svojih sposobnosti in partnerja prosite, da naredi enako. Nato poglejte, če lahko te sposobnosti kako uporabite pri poslovanju.

4. Upoštevanje omejitev partnerstva: Zaradi prizadevanj po varčevanju partnerji dostikrat pozabijo na stvari, na katere se ne spoznajo dobro ali jih ne zanimajo, kar lahko oslabi podjetje. Omejitve se lahko pojavijo na različnih področjih npr. pri strategiji, razvoju, trženju, managementu... Potrebno jih je čim prej identificirati in obvladati, da stvari ne uidejo iz rok, saj je zaradi zanemarjanja teh področij propadlo že marsikatero podjetje.

5. Določitev ciljev podjetja in posameznikov: Najbolje je najprej določiti cilje podjetja, nato pa individualne cilje partnerjev, ki naj podpirajo cilje podjetja in pričakovanja ter znanje posameznikov. Vse skupaj napišite, da se bo vedelo kdo je za kaj odgovoren.

6. Hitra razrešitev sporov: V vsakem odnosu prihaja do sporov in frustracij. Pomembno jih je učinkovito reševati, da ne bodo sčasoma spodkopali dobrih temeljev partnerstva. Sestanek enkrat mesečno, namenjen temu, da partnerji povedo kaj jih moti, je dobra preventiva. Ker je včasih težko povedati partnerju kaj vas moti, to naredite v pozitivnem smislu, npr. povejte kako naj bi se po vašem mnenju poslovanje odvijalo v prihodnosti.

7. Opredelitev nalog in odgovornosti: Delovne naloge partnerjev naj bodo zapisane, saj drugače lahko napačno predpostavljate kaj bi moral kdo opraviti. Napišite seznam jasnih odgovornosti in nalog vsakega partnerja in pričakovane izide. Za nekatere naloge lahko najamete tudi zunanje specialiste.

Če boste sledili tem napotkom boste imeli dobro podlago za uspešno partnerstvo in dobičkonosno poslovanje.


Vir: BusinessKnowHow

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice