Kako dobro izpeljati intervju?

Vodenje intervjuja je spretnost, ki se je mora naučiti vsak upravljavec s človeškimi sredstvi, da bi izbral primernega kandidata za podjetje. Ta članek vam bo pomagal dobro razumeti osnove vodenja intervjuja.
Kako dobro izpeljati intervju?

Kako izbrati pravega kandidata? (slika: buzzle.com)

Vodenje intervjuja za službo je najpomembnejša faza procesa rekrutiranja, ki poteka tako v majhnih kot tudi velikih poslovnih korporacijah. Potrebno je veliko priprav, da bi uspešno vodili intervju, s katerim bomo ugotovili, ali je kandidat, ki se je prijavil za delovno mesto, primeren za podjetje ali ne. Izbira pravega kandidata je pomembna za prihodnost podjetja, saj lahko uslužbenci, ki niso dovolj usposobljeni za opravljanje svojega dela, predstavljajo dodatno breme za organizacijo. Obstaja specifičen format ali procedura, kako voditi intervju za službo. V tem članku boste našli uporabne nasvete, ki vam bodo pri tem pomagali.

Kako voditi intervju?

V večini primerov je intervju zadnja ali finalna faza rekrutiranja. Opravi se po pisnem testu in po tem, ko so skupinski razgovori končani. Prva naloga intervjuvarja je, da preuči učinek kandidatov v dotedanjih sklopih testiranja in pozorno pregleda njihove rezimeje. Glede na izobraževalne in osebne podrobnosti, ki so omenjene v rezimeju, si lahko intervjuvar ustvari predstave o kandidatu in oblikuje vprašanja, ki jih lahko kandidatu zastavi poleg splošnih standardnih vprašanj.

Kandidatu, s katerim se bo opravil intervju, je potrebno preko telefona ali elektronske pošte zaupati datum, čas in kraj, kjer bo potekal intervju. Ko intervjuvanec prispe na dogovorjeno mesto, ga lepo pozdravimo in zaprosimo, naj se usede. Intervju se lahko začne z vprašanji o družini in preteklosti izobraževanja. Intervjuvanca lahko vprašamo o njegovih hobijih in posebnih interesih. Ko prenehamo s splošnimi vprašanji, lahko presedlamo na njegovo področje delovanja. Začnemo lahko s preprostimi splošnimi vprašanji in nato postopoma prehajamo na vedno težja. Vrednost in dobre strani kandidata lahko ugotovimo na podlagi dejavnikov kot so samozavest, prisotnost uma in globina znanja. Intervjuvar lahko sproti dela zapiske in opombe o tem, kako dobro se je posamezen kandidat odrezal.

Kandidatu lahko zastavimo nekatera zvita vprašanja in tako testiramo, kako se odzove na nenavadne situacije. Če je v “komisiji” večja skupina ljudi, potem naj vprašanja intervjuvancu zastavljajo vsi in ne zgolj ena oseba. Vprašamo lahko tudi praktično orientirana vprašanja, da bi preverili praktično znanje kandidata. To nam bo pomagalo razumeti, če kandidat le spretno uporablja nasvete in znanje, ki ga je pridobil v knjigah ali pa dejansko ve, kako se kaj počne. Na primer, če se nekdo prijavlja za delo razvijalca programske opreme, ga lahko vprašamo stvari, ki so povezane s programskimi jeziki. Če se naša organizacija ukvarja z nepremičninami in delnicami, potem je dobro zastavljati vprašanja, ki se navezujejo na finance.

Ko je enkrat procesa vodenja intervjuja konec, se mora intervjuvar odločiti, ali je kandidat primeren za delo ali ne. Odločitev sprejmemo na podlagi celotnega učinka kandidata. Tipični intervju za službo lahko idealno traja pol ure.

 

Vir: Buzzle

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje