Kako in zakaj pisati posebej za splet

Ključna »funkcionalnost« tiskane publikacije je povsem drugačna od funkcionalnosti spletne strani. Ko je članek enkrat natisnjen in distribuiran, postane izdelek, ki ga preberejo kupci fizične kopije tega članka in nemara še kdo, ki si ta izvod sposodi.
Kako in zakaj pisati posebej za splet

Kako in zakaj pisati posebej za splet

Založniki tudi po več stoletnih izkušnjah (denimo The Times) rednega izhajanja še vedno ne poznajo načina, kako določiti točno število bralcev. Publikacija je aktualna v določenem (ponavadi zelo kratko) obdobju, potem pa ne več.

Na spletu je vse drugače. Ne le, da založnik natanko ve, koliko ljudi je članek prebralo, temveč tudi, od kod ti ljudje prihajajo, kaj jih je najbolj zanimalo itd. Članki so na spletu dostopni še leta po izidu. Večina jih sicer utone v pozabo, nekateri pa so bodisi »zimzeleni« bodisi aktualni v različnih obdobjih. Poleg vsega naštetega ima spletni članek še eno pomembno prednost, in sicer možnost, da ga avtor večkrat spremeni ali popravi morebitne napake.

Ravnotežje med vsebino, berljivostjo in SEO

Ko pišete za splet, si želite čim širšega občinstva. Zato je ključnega pomena optimizacija za iskalnike (SEO). Dobra zasnova SEO za določen članek bo k obisku povabila tudi tiste bralce, ki niso vedeli, da vaša publikacija (spletna stran) obstaja, niti da obstajate vi kot njen avtor.

Slaba stran pisanja za splet pa je definitivno dejstvo, da morate zahtevam SEO prilagajati tako vsebino kot svoj slog, saj morate kar naprej loviti ravnotežje med berljivostjo teksta, vsebino ter zahtevami iskalniških algoritmov.

Kaj to pomeni v praksi

Na največje težave boste naleteli, če želite objaviti članek, ki je bil že napisan kot tiskana vsebina. Za čim boljše uvrstitve v spletnih iskalnikih je namreč treba pisati po nareku Googlovih algoritmov in če tega niste imeli v mislih že ob oblikovanju zasnove članka, potem je zelo malo verjetno, da bo ta v iskalnikih sam po sebi (in ne zato, ker je del zelo dobro pozicionirane spletne strani) kotiral visoko.

Nekaj smernic boste morali upoštevati tako ob »prenovi« obstoječih člankov kot tudi ob pisanju novega teksta za splet. Pa jih poglejmo.

Za začetek potrebujete temo. Ko se je domislite, zlijte vse svoje z njo povezane misli na papir brez kakega večjega razmišljanja.

Naslovi

  • Naj vsebujejo res dobre pridevnike in največ 7 besed
  • Naj vsebujejo ključne besedne zveze, ne le ključne besede
  • Preverite, ali kaj zelo podobnega že obstaja
  • Naj se jih da stisniti v eno vrstico

Besedilo

  • Prvi odstavek napišite potem, ko ste že napisali celoten tekst. V začetku bi vam vzelo bistveno več časa, kasneje pa bi se verjetno tako ali tako oddaljili od tistega, kar ste želeli povedati
  • Skušajte preživeti s čim manjšim številom vejic
  • Uporabljajte kratke stavke, sezname in številke
  • Če le gre, naj odstavek ne vsebuje več kot 3-4 vrstice
  • Upoštevajte načelo en odstavek – ena ideja

Ostalo

  • Prilagodite svoj ton ciljni publiki
  • Pokažite svoj osebni stil le, če je to primerno
  • Zavedajte se, da humor včasih ni na mestu
  • Vaša storitev ali izdelek nista najboljša na trgu. Pika.
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Kljub opozorilom SEO strokovnjakov, da le dobro optimizirana spletna stran lahko prinaša maksimalno zadovoljive rezultate, marsikatero podjetje še vedno ne daje večjega poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Digitalni marketing: kaj počnejo vodilni na spletu?

Digitalni marketing: kaj počnejo vodilni na spletu?

Z dr. Jeleno Rašula, vodjo digitalnega marketinga pri Ceneje d.o.o. in eno od ustanoviteljev blagovne znamke Shopper’s Mind, smo se pogovarjali o ključnih marketinških izzivih v naslednjih letih. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Oglaševanje podjetij v novodobnih časih

Oglaševanje podjetij v novodobnih časih

»Polovica denarja, namenjena oglaševanju, je zapravljena. Težava je v tem, da ne vem, katera polovica.« To je misel Johna Wanamakerja (1838-1922). Preberite več >>

AdWords: omogočite, da vam stranka pošlje sporočilo SMS

AdWords: omogočite, da vam stranka pošlje sporočilo SMS

Google se že več let trudi izboljšati uporabniško izkušnjo za tiste uporabnike interneta, ki kot medij uporabljajo pametni mobilnik ali tablične računalnike. Dovolite strankam, da vas kontaktirajo kar preko SMS-sporočila! Preberite več >>

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Danes je na voljo ogromno orodij, s pomočjo katerih lahko spremljate rezultate svojih spletnih trženjskih kampanj. Katere metrike je smiselno analizirati? Preberite več >>

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Tudi v Sloveniji lahko spletne oglase na Googlu ciljamo na določeno lokacijo. Predvsem boste imeli koristi tisti slovenski podjetniki, ki svoje storitve nudite znotraj nekega območja. Preberite več >>

Zanimive aktualne SEO statistike

Zanimive aktualne SEO statistike

Optimizacija spletnih strani je vedno bolj pomembno orodje za vse, ki si želijo visokih uvrstitev v iskalnikih. Predstavljamo nekaj zanimivih statistik. Preberite več >>

Izognite se 3 najpogostejšim napakam pri SEO optimizaciji

Izognite se 3 najpogostejšim napakam pri SEO optimizaciji

V nadaljevanju si preberite, katere so 3 najpogostejše napake, ki se pojavljajo pri SEO optimizaciji, in kako se jim lahko najlažje izognete. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Oznake: , , ,