Kako in zakaj pisati posebej za splet

Ključna »funkcionalnost« tiskane publikacije je povsem drugačna od funkcionalnosti spletne strani. Ko je članek enkrat natisnjen in distribuiran, postane izdelek, ki ga preberejo kupci fizične kopije tega članka in nemara še kdo, ki si ta izvod sposodi.
Kako in zakaj pisati posebej za splet

Kako in zakaj pisati posebej za splet

Založniki tudi po več stoletnih izkušnjah (denimo The Times) rednega izhajanja še vedno ne poznajo načina, kako določiti točno število bralcev. Publikacija je aktualna v določenem (ponavadi zelo kratko) obdobju, potem pa ne več.

Na spletu je vse drugače. Ne le, da založnik natanko ve, koliko ljudi je članek prebralo, temveč tudi, od kod ti ljudje prihajajo, kaj jih je najbolj zanimalo itd. Članki so na spletu dostopni še leta po izidu. Večina jih sicer utone v pozabo, nekateri pa so bodisi »zimzeleni« bodisi aktualni v različnih obdobjih. Poleg vsega naštetega ima spletni članek še eno pomembno prednost, in sicer možnost, da ga avtor večkrat spremeni ali popravi morebitne napake.

Delavnica Kako pisati za splet

Ravnotežje med vsebino, berljivostjo in SEO

Ko pišete za splet, si želite čim širšega občinstva. Zato je ključnega pomena optimizacija za iskalnike (SEO). Dobra zasnova SEO za določen članek bo k obisku povabila tudi tiste bralce, ki niso vedeli, da vaša publikacija (spletna stran) obstaja, niti da obstajate vi kot njen avtor.

Slaba stran pisanja za splet pa je definitivno dejstvo, da morate zahtevam SEO prilagajati tako vsebino kot svoj slog, saj morate kar naprej loviti ravnotežje med berljivostjo teksta, vsebino ter zahtevami iskalniških algoritmov.

Kaj to pomeni v praksi

Na največje težave boste naleteli, če želite objaviti članek, ki je bil že napisan kot tiskana vsebina. Za čim boljše uvrstitve v spletnih iskalnikih je namreč treba pisati po nareku Googlovih algoritmov in če tega niste imeli v mislih že ob oblikovanju zasnove članka, potem je zelo malo verjetno, da bo ta v iskalnikih sam po sebi (in ne zato, ker je del zelo dobro pozicionirane spletne strani) kotiral visoko.

Nekaj smernic boste morali upoštevati tako ob »prenovi« obstoječih člankov kot tudi ob pisanju novega teksta za splet. Pa jih poglejmo.

Za začetek potrebujete temo. Ko se je domislite, zlijte vse svoje z njo povezane misli na papir brez kakega večjega razmišljanja.

Naslovi

  • Naj vsebujejo res dobre pridevnike in največ 7 besed
  • Naj vsebujejo ključne besedne zveze, ne le ključne besede
  • Preverite, ali kaj zelo podobnega že obstaja
  • Naj se jih da stisniti v eno vrstico

Besedilo

  • Prvi odstavek napišite potem, ko ste že napisali celoten tekst. V začetku bi vam vzelo bistveno več časa, kasneje pa bi se verjetno tako ali tako oddaljili od tistega, kar ste želeli povedati
  • Skušajte preživeti s čim manjšim številom vejic
  • Uporabljajte kratke stavke, sezname in številke
  • Če le gre, naj odstavek ne vsebuje več kot 3-4 vrstice
  • Upoštevajte načelo en odstavek – ena ideja

Ostalo

  • Prilagodite svoj ton ciljni publiki
  • Pokažite svoj osebni stil le, če je to primerno
  • Zavedajte se, da humor včasih ni na mestu
  • Vaša storitev ali izdelek nista najboljša na trgu. Pika.
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Dandanes le redkokatero podjetje nima ustvarjene predstavitvene spletne strani, še posebej za spletna podjetja pa je pomembno, da svojo spletno stran opremijo tudi z orodji za merjenje uspešnosti, kot je na primer Google Analytics. Preberite več >>

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Se ukvarjate z vsebinskim trženjem? Vlagate veliko energije v ustvarjanje kvalitetnih in optimiziranih objav, pa ne opazite rezultatov? Se nikakor ne morete prebiti na prvo stran iskalnih zadetkov? Preverite naslednje nasvete, ki vam lahko pomagajo pri vsebinskem trženju. Preberite več >>

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Podrobno o seznamih za ponovno trženje

Podrobno o seznamih za ponovno trženje

Do sedaj smo spoznali koristi ponovnega trženja, njegove oblike in Googlove strategije za oglasne kampanje remarketing. V tokratnem prispevku, ki je tudi zadnji v seriji ponovnega trženja, bom v ospredje postavila sezname za ponovno trženje in pogoje za njihovo delovanje. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Zastavili ste si cilj povečati svojo spletno prodajo za 50 odstotkov. Kako se lotiti tega podviga? Vlagati več v oglaševanje? Prispevati za 50 odstotkov več vsebine? Povečati finančne izdatke? Okrepiti ekipo? Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Vsi se zavedamo, kako pomembno je spremljati analitiko spletne strani, a vendar si premalokrat vzamemo dovolj časa zanjo. Enkrat na mesec se prijavimo v Google Analytics in preberemo, kakšen je obisk strani v zadnjih 30 dneh. Preberite več >>

Uporabite te 4 trike pri oglaševanju preko Google AdWords

Uporabite te 4 trike pri oglaševanju preko Google AdWords

Če oglašujete na Googlu, ste zagotovo že spoznali tudi orodje AdWords. A zelo verjetno prav vseh trikov še ne poznate. Predstavljamo vam štiri, s katerimi boste znižali stroške oglaševanja in dosegli tiste internetne uporabnike, na katere ciljate. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje