Kako in zakaj pisati posebej za splet

Avtor Boštjan Klajnščak — 11.04.2013
Komentiraj!
Ključna »funkcionalnost« tiskane publikacije je povsem drugačna od funkcionalnosti spletne strani. Ko je članek enkrat natisnjen in distribuiran, postane izdelek, ki ga preberejo kupci fizične kopije tega članka in nemara še kdo, ki si ta izvod sposodi.
Kako in zakaj pisati posebej za splet

Kako in zakaj pisati posebej za splet

Založniki tudi po več stoletnih izkušnjah (denimo The Times) rednega izhajanja še vedno ne poznajo načina, kako določiti točno število bralcev. Publikacija je aktualna v določenem (ponavadi zelo kratko) obdobju, potem pa ne več.

Na spletu je vse drugače. Ne le, da založnik natanko ve, koliko ljudi je članek prebralo, temveč tudi, od kod ti ljudje prihajajo, kaj jih je najbolj zanimalo itd. Članki so na spletu dostopni še leta po izidu. Večina jih sicer utone v pozabo, nekateri pa so bodisi »zimzeleni« bodisi aktualni v različnih obdobjih. Poleg vsega naštetega ima spletni članek še eno pomembno prednost, in sicer možnost, da ga avtor večkrat spremeni ali popravi morebitne napake.

Ravnotežje med vsebino, berljivostjo in SEO

Ko pišete za splet, si želite čim širšega občinstva. Zato je ključnega pomena optimizacija za iskalnike (SEO). Dobra zasnova SEO za določen članek bo k obisku povabila tudi tiste bralce, ki niso vedeli, da vaša publikacija (spletna stran) obstaja, niti da obstajate vi kot njen avtor.

Slaba stran pisanja za splet pa je definitivno dejstvo, da morate zahtevam SEO prilagajati tako vsebino kot svoj slog, saj morate kar naprej loviti ravnotežje med berljivostjo teksta, vsebino ter zahtevami iskalniških algoritmov.

Kaj to pomeni v praksi

Na največje težave boste naleteli, če želite objaviti članek, ki je bil že napisan kot tiskana vsebina. Za čim boljše uvrstitve v spletnih iskalnikih je namreč treba pisati po nareku Googlovih algoritmov in če tega niste imeli v mislih že ob oblikovanju zasnove članka, potem je zelo malo verjetno, da bo ta v iskalnikih sam po sebi (in ne zato, ker je del zelo dobro pozicionirane spletne strani) kotiral visoko.

Na to temo bo potekal tudi dogodek: Hitri tečaj pisanja za splet >>

Nekaj smernic boste morali upoštevati tako ob »prenovi« obstoječih člankov kot tudi ob pisanju novega teksta za splet. Pa jih poglejmo.

Za začetek potrebujete temo. Ko se je domislite, zlijte vse svoje z njo povezane misli na papir brez kakega večjega razmišljanja.

Naslovi

  • Naj vsebujejo res dobre pridevnike in največ 7 besed
  • Naj vsebujejo ključne besedne zveze, ne le ključne besede
  • Preverite, ali kaj zelo podobnega že obstaja
  • Naj se jih da stisniti v eno vrstico

Besedilo

  • Prvi odstavek napišite potem, ko ste že napisali celoten tekst. V začetku bi vam vzelo bistveno več časa, kasneje pa bi se verjetno tako ali tako oddaljili od tistega, kar ste želeli povedati
  • Skušajte preživeti s čim manjšim številom vejic
  • Uporabljajte kratke stavke, sezname in številke
  • Če le gre, naj odstavek ne vsebuje več kot 3-4 vrstice
  • Upoštevajte načelo en odstavek – ena ideja

Ostalo

  • Prilagodite svoj ton ciljni publiki
  • Pokažite svoj osebni stil le, če je to primerno
  • Zavedajte se, da humor včasih ni na mestu
  • Vaša storitev ali izdelek nista najboljša na trgu. Pika.

Avtor članka je Boštjan Klajnščak, MBA, vodja projekta PhraseLab in nekdanji direktor IDC Slovenija.

PhraseLab vam lahko pomaga, da vaše besede izzvenijo, kot morajo – ker od samega začetka pazimo nanje.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!