Kako izboljšati stopnjo odpiranja elektronskih sporočil

Avtor Urška Honzak — 18.11.2016
Komentiraj!
Raziskave dokazujejo, da je trženje prek elektronske pošte izjemno učinkovito. Pri oblikovanju seznama naročnikov na elektronske novice pa ni pomembno le število kontaktov, temveč tudi stopnja odpiranja sporočil. V prispevku vam ponujamo nekaj nasvetov, kako jo izboljšati.
Kako izboljšati stopnjo odpiranja elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odpiranja svojih elektronskih sporočil. (Vir slike: Unsplash)

Stopnja konverzije pri trženju prek elektronske pošte je po navedbah raziskav skoraj 40-večja kot pri trženju prek Facebooka in Twitterja skupaj. Zato podjetja vedno bolj pogosto uporabljajo to obliko trženja. Pri tem pa se pogosto osredotočajo le na število naročnikov na elektronske novice, namesto da bi posvetili pozornost še pomembnejši številki: stopnji odpiranja sporočil.

Razmislite, ali bi raje imeli 10 tisoč naročnikov in 10-odstotno stopnjo odpiranja ali 5 tisoč naročnikov in 30-odstotno stopnjo odpiranja. Pravilni odgovor je seveda 5 tisoč naročnikov in 30-odstotna stopnja odpiranja, saj višja stopnja odpiranja pomeni tudi več klikov, kar posledično privede do več prometa in povečanja prodaje.

Tudi če je vaša naročniška baza majhna, boste lahko s podporo močne, angažirane ciljne publike oblikovali skupnost, ki vam bo pomagala pri rasti in zagotavljanju uspeha vašega podjetja. Zato vam predstavljamo nekaj nasvetov za izboljšanje stopnje odpiranja sporočil.

1. Zadeva sporočila naj ne bo prekratka

Raziskava podjetja Get Response, ki se ukvarja z orodji za trženje prek elektronske pošte, je na podlagi analize 375 milijonov elektronskih sporočil pokazala, da imajo najvišjo stopnjo odpiranja, in sicer nekaj več kot 12 odstotkov, sporočila, katerih zadeva je dolga več kot 61 znakov. Tudi če se vam zdi, da je princip »kratko in sladko« uporaben tudi na tem področju, podatki kažejo nasprotno.

Ista raziskava je pokazala tudi, da sporočila z daljšo zadevo dosežejo tudi večje število klikov.

Kako dolga zadeva je predolga? Da bi ugotovili, kaj najbolj ustreza vaši ciljni publiki, lahko izvedete poskus z zadevami različnih dolžin – ena naj bo na primer dolga okoli 60 znakov, druga okoli 100 in tretja okoli 130. Hitro boste ugotovili, katera dolžina prinaša najboljše rezultate.

2. Vzbudite in nato potešite radovednost

Pri oblikovanju zadeve svojega elektronskega sporočila uporabite tehniko odprte zanke: zadeva naj vsebuje samo toliko informacij, da vzbudi zanimanje in radovednost prejemnikov. Ker si želijo potešiti radovednost, bodo odprli sporočilo in tako zaprli zanko.

Pri uporabi omenjene tehnike bodite previdni, da ne boste zašli v zavajanje in senzacionalizem, da torej ne boste ustvarjali le vabe za klike (angl. clickbait). Če prejemniki ne bodo zadovoljni s tem, kar jim ponujate v dejanskem sporočilu, se bodo začeli množično odjavljati z vašega naročniškega seznama.

3. Redno pošiljajte elektronska sporočila

Veliko podjetij in blogerjev svojim naročnikom piše premalo pogosto. Trditev morda ni v skladu z vašimi pričakovanji, saj se večina podjetnikov boji, da bodo prejemniki prepogosta sporočila preprosto ignorirali ali pa se celo odjavili od prejemanja novic.

Razmislite o drugi plati zgodbe. Če namreč svojim naročnikom pišete samo enkrat na mesec ali dva, obstaja velika verjetnost, da se ne bodo več spomnili, zakaj so vam zaupali svoj naslov, zato vaših sporočil ne bodo prebrali. Za izboljšanje stopnje odpiranja jim morate tako pisati večkrat.

Prvo sporočilo pošljite, ko se posameznik naroči na prejemanje novic. V prvem sporočilu mu pošljite brezplačno elektronsko knjigo, članek ali priročnik, ki ste ga obljubili, nato pa mu pojasnite, kakšne vsebine bodo vključevala vaša nadaljnja sporočila.

Ključnega pomena je, da novemu naročniku pošljete še kakšno sporočilo v naslednjih dveh do šestih dneh, saj so raziskave pokazale, da je v tem času angažma posameznikov največji. Zato mu morate v tem roku predstaviti najboljše vsebine, ki jih ponujate, saj boste tako napravili dober prvi vtis in ustvarili pozitivna pričakovanja za nadaljnja sporočila.

Nato naročniku pošljite sporočilo približno vsake tri dni, da ostanete v njegovi zavesti. Tako boste pridobili tudi več strank, saj raziskave kažejo, da se približno polovica konverzij od neznanca do obiskovalca spletne strani in do dejanskega nakupa zgodi v prvih štirih tednih, kar 75 odstotkov konverzij pa nadalje v roku treh mesecev.

4. Uporabite možnost dvojne privolitve (angl. double opt-in)

V podjetju MailChimp so na podlagi analize elektronskih sporočil 30 tisoč uporabnikov storitve za pošiljanje in prejemanje elektronske pošte ugotovili, da je naročniški seznami z dvojno privolitvijo značilno izboljšanje stopnje odpiranja za več kot 70 odstotkov. Možnost dvojne privolitve namreč preprečuje prejemanje nezaželene pošte.

Če se hočete izogniti sistemu dvojne potrditve, svoj seznam kontaktov vsaj temeljito prečistite. Večina orodij za trženje prek elektronske pošte vam omogoča, da najdete in izbrišete neaktivne naročnike, na primer tiste, ki vaših sporočil niso odprli že več kot pol leta. Takšno čistko opravite vsakih nekaj mesecev. Neaktivne naročnike lahko tudi premaknete na drug seznam, če jih ne želite preprosto izbrisati iz svoje baze. V obeh primerih boste opazili hitro izboljšanje stopnje odpiranja sporočil.

Naj še enkrat poudarimo, da je pridobivanje naročnikov le en del uspešne prodaje. Če namreč ne prebirajo vaših sporočil, bo šlo vaše trdo delo v nič. Vključite katerega od opisanih nasvetov v svoje delovanje in opazili boste izboljšanje stopnje odpiranja in posledično višje število klikov ter končno več prometa in povečanje prodaje.

Vir: SearchEngine Journal

XR06 - single static MP coworking
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!