Kako izbrati pravega računovodjo?

Avtor Borut Borštnik — 02.09.2009
Komentiraj!
Eden izmed prvih korakov po ustanovitvi lastnega podjetja je izbira računovodje. Gre za zelo pomemben korak, saj se lahko z izbiro napačne osebe, ki skrbi za finance podjetja, poslovanje le tega zaplete ali upočasni.
Kako izbrati pravega računovodjo?

Izbira pravega računovodje je zelo pomembna (Vir slike: Reuters)

Med mladimi podjetniki se velikokrat pojavi vprašanje ali so cene računovodstev fiksne. Odgovor na to vprašanje je, da niso. Pri večini računovodstev se namreč ceno določi glede na obseg dela, ponavadi gre za število poslovnih dogodkov (izdani/prejeti računi) ali podobne kriterije. Vodenje računovodstva za malo podjetje se na mesec tako giblje med 50 in 100 evri, cena je med drugim odvisna tudi od regije. V manj razvitih regijah je namreč ta nižja kot na primer v Ljubljani. K temu je potrebno dodati tudi letne bilance, ki lahko stanejo tudi do 500 evrov.

Dobro je vedeti tudi to, da večina računovodij uporablja enega izmed programov za pomoč pri vodenju računovodstva. Eden izmed njih je miniMAX, ki deluje prek spleta, kar omogoča, da računovodja in podjetnik sodelujeta prek programa. Podjetnik lahko na ta način prevzame del bremena računovodje, kar pomeni, da je posledično končna cena vodenja nižja. Pozitivno je tudi to, da je podjetnik vpleten tudi v računovodski del poslovanja svojega podjetja. Hkrati pa računovodja poskrbi, da vse poteka po pravilih.

Za mnenje o tem, kaj je pomembno pri izbiri računovodje smo vprašali Leo Bevčič. Gre za gospo, ki vodi računovodski servis Krasula in ki je tudi predavateljica na izobraževanju za pridobitev Subvencije za samozaposlitev. Na našem forumu jo najdete pod imenom "računovodkinja."

O tem, kaj je pomembno pri izbiri računovodje je povedala naslednje:

"Računovodja mora biti predvsem v prvih dveh letih poslovanja vaš svetovalec in pomočnik. Pomembno je, da veste, da delo opravlja vestno, kar boste razbrali tudi iz tega, kako zahteven je do vas in dokumentacije, ki mu jo prinesete. Na uvodnem pogovoru vam mora razložiti svoje zahteve glede dokumentacije in s pogodbo definirati vaše in njegove naloge ter zahteve in odgovornosti.

Glede dokumentacije vam mora povedati, kako naj bo zložena in opremljena preden pride v njegove roke. Od prejetih, izdanih računov do potnih nalogov itd. To je zelo pomembno, ker kasneje s tem ne boste izgubljali časa ne vi, ne vaš računovodja. Kajti, ko dostavite nejasno dokumentacijo, porabita oba veliko časa na telefonu ali na sestanku, da ob predelavi dokumentacije ugotovita za kaj gre, da lahko potem računovodja verodostojno poknjiži te dokumente v vaše knjige."

Pomembno se je tudi zavedati, da se računovodstvo vodi za podjetnika ter da je sam odgovoren za morebitne nepravilnosti:

"Zavedati se morete namreč, da ste v končni fazi vi odgovorni za poročila konec leta tako, da je dobro, če vam računovodja zna razložit postavke v bilanci stanja in izkazu poslovnega izida, da veste kaj podpisujete. Pomembno je, da se pozanimate ali je zavarovan za odgovornost. Tako lahko upate, da bo prevzel del materialne odgovornosti za svoje napake v primeru inšpekcijskega pregleda, seveda pa mora ta člen biti opredeljen tudi v pogodbi."

Pomemben vidik je tudi "poznavanje davčnega svetovanja, hkrati pa mora v primerih, da zadevi ni kos, to priznati ter vas napotiti k nekomu, ki je določenih postopkov bolj vešč," še dodaja gospa Bevčič.

Vse zgoraj našteto smo upoštevali tudi pri izbiri računovodstva, ki ureja računovodstvo našega Zavoda. Gre za podjetje REplus, ki zadovoljuje vse naštete kriterije.

 

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice